Tallers Catorze

Cursos presencials d'escriptura, il·lustració i parlar en veu alta

La vida dels altres

| 16/12/2016 a les 09:44h
Arxivat a: General, en veu alta, Barcelona, taller d'escriptura, Albert Om, Tallers, Eva Piquer, Care Santos, Míriam Cano, Sílvia Bel

Foto: Ferran Romeu



Tallers amb inscripcions obertes


En veu alta, taller de locució

Un taller de dues tardes per aprendre a parlar en públic. Et revelem els secrets per fer arribar de la millor manera un missatge de viva veu.

L'imparteix l'actriu Sílvia Bel.

Dates i horari: el dilluns 29 i el dimarts 30 de gener del 2018, de 18.00 a 21.00.

Lloc: Antiga Fàbrica d'Estrella Damm, Barcelona.

Més informació


La paraula interior, taller d'escriptura de poesia

Un taller d'escriptura de poesia per aprendre a expressar el propi sentir a través d’imatges directes, senzilles i clares. Aprendrem a reconèixer què sentim més enllà del raonament intel·lectual i practicarem tècniques per deixar emergir l’inconscient amb fluïdesa i naturalitat. A partir del material que ens aparegui, crearem poemes que reflecteixin la nostra veritat, i gaudirem del goig de compartir-los en un ambient amable i proper.

L'imparteix la poeta Laia Noguera.

Dates i horari: els dimecres 10, 17, 24 i 31 de gener i el dimecres 7 de febrer del 2018, de 18.00 a 21.00.

Lloc: Gràcia, Barcelona. 

Més informació


Escriure els records, taller d'escriptura  

Ens formularem algunes de les preguntes més comunes de l’escriptor: qui explica la història i per què? Com s’escriu un bon diàleg? Com puc fer creïble un personatge? Com es fa per crear suspens? Què són les expectatives i com les puc gestionar? Tot plegat sense perdre de vista la pròpia memòria, la pròpia experiència i l’emoció com a objectiu.

L'imparteix la novel·lista Care Santos.

Dates i horari: els dilluns 8, 15, 22 i 29 de gener i el dilluns 5 de febrer del 2018, de 18.00 a 21.00.

Lloc: Gràcia, Barcelona.

Més informació


Caixa d'eines, taller d'escriptura

En aquest taller farem un tempteig des de la narració històrica a l'autoficcional, passant per les raons que ens porten a convertir la memòria en literatura. També treballarem l'art d'enganxar el lector. I analitzarem textos que ens deixaran amb ganes de saber-ne més (i ens ensenyaran moltes tècniques). 

L'imparteix la novel·lista Care Santos

Dates i horari: els dimarts 9, 16, 23 i 31 de gener i el dimarts 13 de febrer del 2018, de 18.00 a 21.00.

Lloc: Mataró.

Més informació


*******************************************************************


Altres tallers fets anteriorment, dels quals se'n faran noves edicions


Escriure per pensar, taller d'escriptura 


Un taller d'escriptura per aprendre a estructurar les idees per escrit, per aconseguir que un text sedueixi i convenci els lectors. Redactarem textos poc o molt personals, de ficció o no, amb l'objectiu que respirin veritat. Intentarem tenir coses a dir i dir-les ben dites. Treballarem a partir dels escrits que aniran fent els mateixos alumnes.

L'imparteix l'escriptora i periodista Eva Piquer.

Més informació


Escriure la vida, taller d'escriptura  

Entre el diari i el conte o la novel·la, quantes maneres tenim d'expressar el que som? Aquest és un taller on aprendrem a descriure la nostra vida escrivint tot allò que, sense ser-ho, la representa. Reflexionarem sobre com, a partir de l'experiència més personal, podem crear un text ben literari o fins i tot una ficció imaginada que ens expliqui. Descobrirem l'ús de la literatura com a paràbola d'un mateix, l'ús de la mentida o del biaix al servei de la nostra més profunda veritat.

L'imparteix l'escriptora Muriel Villanueva.

Més informació


No sé com dir-ho! Taller d'il·lustració

Un taller intensiu d'il·lustració per començar a expressar-nos dibuixant personatges de la nostra vida, representant imatges a partir dels nostres records i amb materials senzills com retoladors i llapis de colors.

L'imparteix l'il·lustrador Ignasi Blanch.

Més informació


Escriure per créixer, taller d'escriptura

Un taller d'escriptura dirigit a noies i nois de 12 a 16 anys. Farem exercicis per treballar des de la creativitat i la imaginació, fins a la veritat i l'ànima dels textos. En un ambient reflexiu, estimulant i proper compartirem, llegirem i veurem que escriure és una forma de fer més gran el món que duem a dins. 

L'imparteix l'escriptora Gemma Ventura.

Més informació 


Escriure el món, taller d'escriptura 

Sabies que Flaubert es va inspirar en una notícia de successos per escriure «Madame Bovary»? Sovint ens costa trobar la inspiració per començar a escriure. En aquest taller aprendrem recursos per construir textos a partir de fets, objectes, obres d'art, notícies o cançons. A tenir els ulls ben oberts per descobrir la literatura amagada en tot allò que ens envolta.

L'imparteix la poeta Míriam Cano.

Més informació


La vida dels altres, taller d'entrevistes 

Un taller intensiu per als que vulguin aprendre a fer les preguntes adequades per obtenir respostes interessants. A trobar el to i el moment adequat per formular cada pregunta. A fer que l'entrevistat es tregui la màscara i ens mostri la persona que hi ha rere el personatge. A vèncer la resistència de la gent a explicar coses personals. A adquirir les habilitats comunicatives que ens permeten endinsar-nos en la vida dels altres. Analitzarem entrevistes antològiques, farem entrevistes en directe, trobarem respostes a l'art de fer preguntes.

L'imparteix el periodista Albert Om.

Més informació

COMENTARIS

Dubte
Imma Sau, 19/12/2016 a les 16:49
+14
-6
Hola, feu algun curs a Girona??
Tallers virtuals
Anònim, 30/12/2016 a les 14:35
+24
-8
Sóc de Castelló i estaria interessada pels tallers però logísticament me resulta impossible assistència presencial. Amb les gravacions del.curs tal volta podríeu plantejar un curs virtual? És una suggerència, moltes gràcies.
Apendre
Anònim, 12/01/2017 a les 23:18
+11
-5
Ho trobo molt interessant m'agradaría molt saber gestionar com poder escriure si es pot fer virtual .
Bona feina
Viraa, 27/01/2017 a les 22:48
+5
-4
Penso que deuen ser fascinants els tallers aquests que feu. Plantejeu-vos més difusió i més repartiment per tot el territori.

Bona feina
todos muy importante
Amada, 28/01/2017 a les 17:00
+1
-2
Sería interesantísimo las hicieran en provincia de Castelló
Taller virtual
Mc, 29/01/2017 a les 12:22
+10
-1
Es pot fer a travers d'internet?
Així hi podríem accedir els de fora de Barcelona
Taller per a xiquets i xiquetes de primària
Pere Campoy, 10/02/2017 a les 16:07
+2
-1
Bona tarda,

Realitzeu tallers d'escriptura per a xiquets i xiquetes d'Educació Primària? Tinc una filla que li agrada molt escriure i m'agradaria apuntar-la. Sóc del Baix Ebre. Moltes gràcies.
M'encantaaaa!
Mercè GP, 13/02/2017 a les 07:52
+3
-0
Quina sort per a tots els que hi puguin anar.
A Tarragona hi ha alguna posibilitat que es facin?
Sempre disposada a apendre. Moltes gràcies.
M'encanta l'escriptura
Caputxeta Creativa, 14/02/2017 a les 03:46
+6
-0
Hi ha possibilitat de fer-ho online? Sóc de fora i m'encantaria poder fer el curs d'escriure per pensar, per triar-ne un, encara que m'agraden tots. Gràciesss!
TALLERS
PAQUI VERDAGUER SIN, 14/02/2017 a les 09:51
+0
-0
En feu a Portbou?
tallers anteriors
kalimera, 19/02/2017 a les 22:16
+0
-0
Que cal fer si estem interessats en apuntar-nos en algun taller que ja s' ha fet. Per exemple en el taller de " en veu alta" o " escriure la veritat".
Hi ha possibilitat de fer algun d' aquests cursos a Tarragona? Penso que sería molt interessant.
Gràcies
Delegació Sant gervasi
Oriol Guilera, 22/02/2017 a les 05:06
+0
-0
Si voleu arribar fins als peus del Tibidabo podeu comptar amb mi. M'encantaría participar del proyecte com a instructor o Mestre o com li digueu
Els que no i van se a temps
Anònim, 29/04/2017 a les 04:34
+3
-0
M' agradaria sapigue;per a quines persones estan dirigits.
Edat,y nivell d'escriptura,per que alguns no sabem per circumstàncies de la vida escriure un catala Correcte i ta tenim una edat....gràcies!!
Bona pensada
Leonor, 01/05/2017 a les 09:00
+1
-0
Molt bona pensada aquests cursos convenen molt per aprendre a expresarnos. Soc de pobla jo.... Per cuan a girona??
cursos on line
Anònim, 11/06/2017 a les 10:35
+6
-0
Em semblen molt interessants!! Sería plantejable fer-ne alguns online???
Moltes gràcies!!
No tot és BCN...
Anònim, 25/07/2017 a les 15:05
+2
-0
I la resta de Catalunya que no viu a Barcelona? Com ho hem de fer?
Per persones grans.....
Ai, 28/07/2017 a les 11:35
+0
-0
Fareu algun a Sant Cugat del Vallès? per a personas jubilades ???
Informació
Tallers Catorze, 03/09/2017 a les 10:27
+1
-1
Helena Miró, tan bon punt fem noves edicions del taller d'Escriure per pensar, ho publicarem. Si ens envies un mail a tallerscatorze@gmail.com, et tindrem present. Aquí podreu veure els tallers de Catorze en què ara us podríeu apuntar:


Horaris dels tallers
Jovita, 05/09/2017 a les 14:20
+0
-0
Hola!!
No he trobat els horaris d'aquests tallers
Tallers Catorze
Tallers Catorze, 06/09/2017 a les 22:23
+0
-0
Jovita, els horaris són de 18.00 a 21.00. Aquí trobaràs més informació:
La paraula interior:


Escriure els records:


Ho fereu online?
Bel Comas, 06/11/2017 a les 14:47
+0
-0
Som seguidora per facebook. M'encantaria fer alguns dels cursos però visc a Mallorca. Conec gent del meu mateix poble que també hi està.
Si us plau, us plantagereu seriosament fer-los online?
Gràcies per la vostra atenció i la vostra dedicació.