Coses així

Si no fos tan trista

La malparida t'ha fet veure que, si ella desaparegués del mapa, series gairebé feliç

Durant un moment

| 03/12/2016 a les 23:45h
Especial: Coses així
Arxivat a: Cambres pròpies, coses així

Foto: galaxies and hurricanes


Quan la tristesa se t'instal·la a casa amb contracte indefinit, d'entrada fa tota la nosa de l'univers. No només t'impedeix dormir sinó que al matí, mentre remenes càpsules de cafè encara amb grenyes i pijama, te la trobes escarxofada al banc de la cuina: t'ha pres el lloc. No te la treus de sobre ni amb aigua calenta. Vas cap al lavabo i ella ja fa estona que canta a la dutxa. T'acorrala sense escapatòria.
 
Fins que hi pactes, quin remei. Si em deixes tornar a llegir, almenys sabré què fer durant les nits en blanc. Si em dones força per dir bon dia als veïns de l'escala, em farà menys por sortir al carrer. No pateixis, que no t'oblidaré ni deixaràs d'ocupar-me sencera, però vull preocupar-me de tant en tant per alguna cosa petita amb una solució que depengui de mi.
 
Arriba un dia que t'has acostumat a conviure-hi. I t'adones que, gràcies a aquesta intrusa que no desallotja ni déu, has après a relativitzar i prioritzar, has esborrat maldecaps que abans t'atabalaven, has entès com mai el consell d'estimar el que tens. La malparida t'ha fet veure que, si ella desaparegués del mapa, series gairebé feliç. És una sort haver-ho descobert ara que encara ets viva.
 
La tristesa seria un regal del cel, si no fos tan trista.
 

COMENTARIS

Si no fos tan trista.
Anònim UNA MARE, 04/12/2016 a les 23:51
+49
-4
Quan tens la tristesa al cor, no saps com treure-la, sempre torna.
aquesta tristesa indecent
Anònim, 04/12/2016 a les 23:52
+36
-3
Es un relat magnific, només qui s' ha trobat a la tristesa com un okupa instalat a la seva vida pot escriure algo aixi.
Molt real
Anònim, 05/12/2016 a les 00:54
+11
-2
Es vertat com la vida mateixa.
Se'n va i torna
Albert AF, 05/12/2016 a les 08:07
+13
-2
Se'n va i torna, és com una lliçó mal apresa.
Però el cas, és que així !.
Perquè la naturalesa animal és molt sàvia.
No ens protegeix però ens Posa sota avís, i ens salvaguarda del que pugui deparar més endavant.
No la tenim ben entesa, igual que el dolor d'un part.
No s'oblida mai, però passat el temps ningú ho recorda com allò que va ser.
Petons.



Fantàstica descripció
AgustiPN, 05/12/2016 a les 11:41
+7
-1
Quina companya més incòmode, més angoixant, més trist, més poc volguda i menys desitjada.
Aquest escric és el fleflex d'un sentiment, impossible de transposar del cor a l'ordinador, si no s'ha experimentat profundament alguna vegada.
Em sap molt de greu.
Com la mateixa vida.
Periz , 05/12/2016 a les 15:13
+17
-2
Sense l'alegria, no existiria la tristesa. I sense la tristesa, no existiria l'alegria. Són dos sentiments tan oposats però alhora tan necessaris, que no podríem viure sense ells, perquè si no existissin, directament estaríem morts. Morts en vida, molt probablement.
meligne tristesa
pilio, 05/12/2016 a les 16:10
+6
-0
la tristesa mata en vida.
Esperança
Maria Emilia, 05/12/2016 a les 18:01
+7
-0
Molt intens,
molt profund. .......
I després torna el somriure,
diferent sempre més al d'abans
Benvinguda tristessa
Anònim, 05/12/2016 a les 22:11
+3
-0
Et soc patit molt pero soc disfrutat de la vida i de l' alegria amb mès força despres de coneixe't i ets tant llesta que sutilment de tant ent tant em tornes venir perque no t' oblidi i valori mès el dia dia ...sigues feliç!
I si tan sol es una paraula
Ravetllat, 05/12/2016 a les 23:38
+1
-0
La ment et fa creura es que es bo o es dolent. No sera donç que la paraula tristesa es simplement aixo.Una paraula.
Dolça Eva
Anònim, 06/12/2016 a les 10:08
+12
-1
Necessitem de la tristesa per a exprimir l'alegria. És un equilibri macabre, lluita per les petites coses, els petits instants, els somriures tímids, has de conviure amb ella sense deixar que et controli. Saber que és allà és un gran pas, poder llevar-te del llit és la clau. Les passes que facis a partir que et poses les sabates poden ser positives, al cap i a la fi ets tu qui camines. Despertes sentiments purs a tots els que et llegeixen, fer aquest gran bé per la comunitat i apreciar que surt de les teves mans, però apreciar-ho de debò, hauria de ser una bona empenta. Estigues trista, però no n'abusis, el temps passa massa ràpid.
La tristesa
Amor, 06/12/2016 a les 13:37
+3
-0
La tens dintre de tu i no pots fer-hi res més que, conviure amb ella. i esperar que marxi, i torni l'alegria per uns instants.
tristeça
victoria L., 06/12/2016 a les 14:11
+3
-1
Un relat molt grafic ! Que em fa sentir identificada en molts instants de la vida pero es veritat que tot te conviure junt a la vida per valorar mes les coses ! La nit i el dia! L' amor i el odi, tot forma part de un cercle arribas a un punt i ja estas caminant cap a l' altre la nit quan mes fosca es veu ja hi ha un punt d claror q anuncia el nou dia.
Instal·lada al cor
Ninet2, 06/12/2016 a les 15:25
+6
-0
Està instal·lada dins meu, em deixa fer la meva vida.... però en un moment o un altre del dia, de cada dia, treu el cap per recordar que hi és i què no se'n pensa anar.
Se'n va anar la mama, i va venir la tristesa!
Estic trista
Arreu, 06/12/2016 a les 22:40
+25
-1
Et trobes malament? No, estic trista.
Estàs enfadada? No, estic trista.
Estàs angoixada? No, estic trista.
Tens depressió? No, és que estic trista.
I es que la tristesa instal•lada al cor, té moltes cares. Només els que t’estimen saben veure que la pell transpira tristesa.
El comentari insòlit de l’amic en aquell sopar, fa que et preguntis: “T’has enfadat amb ell?”. No, senzillament t’ha recordat el motiu pel qual estàs trista.
I no calia. Tu ja saps que estàs trista perquè estàs Viva.
Tristesa
Van, 13/12/2016 a les 22:55
+1
-0
Sempre et troba
per la Sra.tristesa
m3, 31/12/2016 a les 16:11
+1
-0
Grácies perquè formes part de la vida, sense tú no podria observar la Sra.Alegria, ni les ganes de viure, ni l,amor per a mi i el meu entorn. Però dir-te que Ara mateix tinc ganes d'estar Obsevant desde l,altre cantó, desde una altre vissió...
ara et deixo sola, però tú tranqil.la, ja saps que, de tant en quand,
és necesari venir veuret i sentir el que sens,
tot es tracte de saber compartir, sense egoísmes, sense obligacions
sense pressions
sigues lliure i deixem ser-ho tambè, sra.tristesa...
l'he tastat
"Bati", 13/05/2017 a les 10:39
+1
-0
L'he patit en petits estadis i és angoixant no.podet treure-te-la de damunt.
Has fet una descripció que m'hi he vist retratada.
I que fas quan...
Anònim, 13/05/2017 a les 11:19
+1
-0
... algú a qui estimes molt està empresonat en aquest sentiment i res del que diguis o facis serveix per rescatar-lo? Compartir-lo és impossible, encara que ho vulguis, perquè ningú sap on neix... Impotència també des de fora...
amiga tristesa
Anònim, 13/05/2017 a les 13:41
+1
-0
La meva inseparable companya, i l'altra inseparable, la soletat. Gràcies Eva, m'expliques amb paraules el q sento
Inseparable
Anònim, 14/05/2017 a les 12:25
+1
-0
Es cert, és així ho impregna tot. És una tonalitat que agafa la vida i malgrat segueixes, sembla que fas la vida normal amb la familia, amics, companys hi ha alguna cosa que fa que no salti la xispa de la il.lusió..Si que la identifiques i cal tractar-la cara a cara, pactar, lluitar contra ella. Per això no serveix quan et diuen animat.