Poesia dibuixada

Podries

Un altre país/ fóra casa teva,/ i diries «sí»/ en una altra llengua

| 07/02/2016 a les 20:07h
Especial: Poesia dibuixada
Arxivat a: Biblioteca, Poesia dibuixada
Sensibilitat i creativitat. Poetes d'avui i d'ahir. La veu de l'actriu Sílvia Bel i el traç de la il·lustradora Marta Bellvehí. Poesia dibuixada és el projecte literari impulsat per LletrA, de la Universitat Oberta de Catalunya, i Catorze. Format per 14 poemes, és una forma d'impulsar i homenatjar l'ànima dels versos que ens han fet i ens fan vibrar.


Si haguessis nascut
en una altra terra, 
podries ser blanc, 
podries ser negre... 
Un altre país 
fóra casa teva, 
i diries "sí" 
en una altra llengua.
T'hauries criat 
d'una altra manera.  
Més bona, potser. 
Potser més dolenta.  
Tindries més sort 
o potser més pega... 
Tindries amics 
i jocs d'altra mena; 
duries vestits 
de sac o de seda, 
sabates de pell 
o tosca espardenya, 
o aniries nu 
perdut per la selva. 
Podries llegir 
contes i poemes, 
o no tenir llibres 
ni saber de lletra. 
Podries menjar 
coses llamineres 
o només crostons 
secs de pa negre. 
Podries... podries... 

Per tot això pensa 
que importa tenir 
les mans ben obertes 
i ajudar qui ve 
fugint de la guerra 
fugint del dolor 
i de la pobresa. 
Si tu fossis nat 
a la seva terra 
la tristesa d'ell 
podria ser teva.
 

COMENTARIS

Quin regal
Pati, 08/02/2017 a les 22:20
+12
-1
Aquesta sèrie de poemes recitats i dibuixats és un regal per als sentits.
"Podries"
Mónica Pin Álvarez, 08/02/2017 a les 23:14
+14
-1
Un poema que obre els ulls de tots... Per, un món en guerres que pot ser de qualsevol raça, color i país. Qui diguin que d’això no entenem, no te cor. Visualment jo ho veig amb llàgrimes des de el meu país i en pregunto. I jo que podria fer per ells ?


Una abraçada


musicat
Roba estesa, 09/02/2017 a les 09:25
+4
-0
per si us agrada aquest poema, una versió musicada del grup Roba Estesa

Tots
M. Victòria, 09/02/2017 a les 11:51
+3
-0
Emocionants i plens de raó i sensibilitat. Caratge i ànims. Gràcies.
Estamos conectadas la Silvia i Jo
polochatina, 09/02/2017 a les 17:03
+1
-0
Fa poc un amic m`ha passat un llibre de poemes, ell dibuixa molt be, amb una sensibilitat especial i al comenÇar el llibre hi havia un dibuix, despres vaig entendre que pertenyia a la cuarta poesia i li vai comentar de il.lustrar els seus poemes.
Ell deia que no volia distraure al lector i a mès estava decepcionat, una editorial li havia promés publicar i al final va quedar amb "una tomadura de pelo" de fet volia guardar el llibre en un calaix i dedicar-se a quansevòl cosa per viure, i l`he dit que busqui treball, però que no aparqui el seu somni d´escriure ni de dibuixar.
M´ha fet gràcia veura l´idea d´il.lustrar paraules que es com li he dit que podia titular.
Fàntastic el treball de Sílvia Bel i maravellòs les il.lustracions de Marta Bellvehí, ja conèc el seu treball una mica, jo també dibuixo.
podries
maika, 12/02/2017 a les 16:58
+1
-0
fantàstic i quina realitat !
Un bon poema
Anònim, 12/02/2017 a les 20:59
+0
-0
M'agradat molt el poema et fa reflexionar i molt a vegades he pensat i si no hages nascut aqui don seria?.Un s'ha de posar a la pell d'altres persones per entendrels.
En cançó! :)
Alatac, 27/06/2017 a les 17:09
+0
-0
M'encanta el poema, Roba Estesa li posen música i sona moolt bé! :)