De princesa a puta

Un curt impactant reprodueix les paraules que escolta una dona al llarg dels anys

Si els oprimits fossin ells

| 13/04/2017 a les 19:22h
Arxivat a: La butaca, curtmetratge, violència de gènere, masclisme


Aquest curtmetratge protagonitzat per Alicia Ródenas Sánchez, una alumna de segon de batxillerat de 17 anys d'Albacete, és una denúncia impecable i impactant de la violència de gènere. La noia interpreta davant la càmera un text escrit per Ro de la Torre que encadena les moltes frases que sent una dona des del moment que neix nena en lloc de nen. El títol del curt és Ahora o nunca.
 

COMENTARIS

tant cert
Anònim, 13/04/2017 a les 22:39
Interessant
+84
-8
Passat, present,futur,lamentablement cert
Comentari
Anònim, 13/04/2017 a les 22:59
+39
-7
Impressionant.Impactant.Real.Sense paraules.
De princesa a puta.
Anònim ???, 13/04/2017 a les 23:41
+46
-2
El la veritat, encara que passin els anys, els comentaris que fan a les nenes no han cámbiat gaire.
He sentit al meu ex marit
Anònim, 14/04/2017 a les 04:18
+24
-6
Sense mi no series res !!!!
On te penses que has d'anar?
Te moriràs de gana si te'n vas
Qui t'ha d'estimar a tu? Si ets una piltrafa.
Filla de puta... no t'ho he dit jo, t'ho diu ton fill.
Horrible la veritat
real
Anònim, 14/04/2017 a les 07:11
+25
-1
impactant ......i real .trist, molt trist
De princesa a puta
AnònimM. Berengueras, 14/04/2017 a les 11:01
+31
-3
Curiosamente mi ex se apellidaba como tu. Ejerció sobre mi esta violencia psicológica que te amarga durante años i te aparta de todos. Afortunadamente reuní el valor para dejarle. Me quede sin nada por estar todo a su nombre pero no me arrepiento. Excelente video
cert
Anònim, 14/04/2017 a les 11:59
+15
-5
desgraciadament real, absolutament cert
És un problema més general
Anònim, 14/04/2017 a les 12:37
+30
-12
És cert però es podria fer l'anàleg amb els nens. És un problema de la societat. De la humanitat. Sobra egoisme, egocentrisme i ambició, i falta empatia, humilitat i generositat. K respecte, molt respecte.
Esto pasa a todos
Thorkel, 14/04/2017 a les 12:40
+49
-34
Esto que relata, nos pasa a todos, seas hombre o mujer hay miles factores y frasecitas hechas que nos joden la vida a TODOS. Creo que ya es hora de poner un poquito de sentido común y dejar de mirarnos el ombligo para darnos cuenta de que nos han jodido bien A TODOS SIN EXCEPCIÓN, da igual que sea una niña o un niño el receptor de estos mensajes, ES UNA PERSONA y merece poder desarrollarse sin esas presiones pululando sobre todos y cada uno de los ámbitos de su vida.
Realitat a 2017
Anònim, 14/04/2017 a les 15:32
+12
-2
Tant de bo no s' haguessin de fer aquest tipus de vídeos però en aquests moments són necessaris.Impactant i quotidià,!
impressionant
Anònim, 14/04/2017 a les 16:57
+12
-1
Impressionant veure les frases encadenades. Totes ens sonen. Totes es diuen. Fa esgarrifances.
Per cert, els títols de crèdit diuen que el text és de Ro de la Fuente, no Ro de la Torre.
Lo meu
Anònim, 14/04/2017 a les 17:15
+10
-2
Ganas más que yo, total por estar sentá to' el dia....
Una ayuda con la casa? De eso nada!
Se ha echado novia, a ver si le sale guarilla...
Te he fregado los platos...
Dónde están mis llaves, mi móvil?
Eres muy pesada
Quería una mujer de su casa, una mujer como diós manda...

Y yo 6 meses ya en tratamiento, incapaz de comer, alejada de hijos, amigos, aficiones, y sin ganas de vivir ya

MALTRATADOR.
Pasa a todos pero no es lo mismo
Anònim, 14/04/2017 a les 18:55
+43
-5
Sí, nos pasa a todos, seamos hombres o mujeres, pero no es lo mismo. Las consecuencias no son las mismas. A los niños los educan para tener una actitud dominante en la vida, a las niñas para una actitud de servicio. Lo que interesa es lo último, lo cual no sería posible sin lo primero. Así que no, no es lo mismo.
La razón da igual....
Anònim, 14/04/2017 a les 20:45
+3
-2
Aquí lo que. Vemos es que la realidad supera la ficción ,y que cada día son más los casos de maltratos y vejaciones a las mujeres ,yo ni digo que no haya casos de hombres .Pero por desgracia ,son más los casos de género femenino ,y de los hijos que sin tener ninguna culpa pagan los errores de la crueldad ,.Es triste pero pensar que tanto adelanto ,y tantos medios de comunicación,estemos como estamos ,que parece que volvamos a vivir en los siglos de los trogloditas,vasta de tanta crueldad y miremos más para ver qué soluciones tienen .Pero es que la juventud no todos gracias a Dios sea por lo que ven o bien o por falta de formación humana suban igual ,espero más soluciones y menos promesas .Vasta al maltrato .En general ....😎😎😎😎😎
Es culpa de todos
Anònim, 14/04/2017 a les 21:10
+13
-3
Lamentablemente hay padres que siguen educando a sus hijos como supermachotes y a sus hijas cómo sumisas.
Mientras esa mentalidad no cambie esta sociedad tiene un problema.
Assetjament
Anònim, 14/04/2017 a les 22:46
+12
-24
No em deixis,
No em deixis,
Si no estic amb tu no estic bé,
...
Un any i mig més tard i després d'haver-me assetjat amb infinitat de trucades, missatges, e-mails fatalistes, contactant amb amistats per saber què feia, amb qui anava, on estava...
I després d'amenaçar-me dient que es volia suïcidar en dates assenyalades, ho va aconseguir.
Descans per una banda i tortura psicològica per una altra. Mal. leeixo el dia en què el vaig conèixer. Descansa en pau, cabró de merda.
Todos
Anònim, 14/04/2017 a les 22:55
+6
-6
Impresentables los maltratadores masculinos. Impresentables las actitudes machistas que vienen de mujeres y de hombres. Impresentable la mala leche de mujeres y hombres; o violencia psicológica si quereis llamarla así. Mucha incomprensión en las relaciones, mucho desconocimiento de la diferencia. Y por mucho que se quiera retorcer la realidad ni hay un sexo bueno y un sexo malo.
No mes violencia
Cin torre ora, 15/04/2017 a les 00:56
+1
-1
Les faltes de respecte, com que quina desgracia estic surtint amb una noia de familia pobra, no faras mai res a la vida, ets una inútil, exigirme un sou que no guanyava i manegateles com vulguis xro porta un sou decent...son alguns exemples de molts d'altres. ..NO MES VIOLENCIA...siguem persones humanes.
resposta a thorkel
Anònim, 15/04/2017 a les 03:45
+3
-2
Ens passa a homes i dones, però el resultat no és el mateix. Que el patriarcat afecta també els homes? Sí, però... has mirat el vídeo fins el final? Resulta que les que acabem mortes, assassinades, de fet, som les dones. I tot ve d'aquí.
Y YO SIN DARME CUENTA.
Madre., 15/04/2017 a les 09:16
+8
-4
Mi hija tuvo un novio durante casi tres años que parecía muy sensible, casi afeminado, yo pensaba que cualquier día saldría del armario.
Lejos de eso, la tenía controlada amenazandola con una enfermedad que nadie entendía y que surgía cuando ella tomaba cualquier decisión o se negaba a algo.
Así, la fué separando de su entorno social. Diciéndole que ya nadie la quería, que estaba vacía, que había cambiado, que ya no era la misma que al principio. Ella sentía que no tenía escapatoria y que acabaría teniendo hijos con él y ya pensaba como lo haría para protegerlos.
Gracias a dios y a su propia claridad, ella pudo dejarlo.
Estuvo en la boca del lobo frente a mí y yo no me di ni cuenta.
El maltrato tiene muchas caras, no siempre es físico.
Animo!!!! Juntas podremos detectarlo!!!
No lo potenciemos sín querer. Tiene que desaparecer!!!!
Impressionant
Anònim, 15/04/2017 a les 11:07
+0
-0
Per desgràcia moltes nenes i dones pateixen aquest llenguatge i aquests fets.
Por fin en paz
Anònim, 15/04/2017 a les 12:33
+4
-1
La violencia engendra violencia, aunque toda regla tiene su exceción.
Hay maltratos que no se ven, sólo se sienten. Hubiera preferido una paliza a la vida que he llevado. Pero se acabó, no sé de dónde saqué las fuerzas, cogí algunas de mis cosas y me marché. Ahora nadie me pone mala cara ni protesta por el equipaje que has preparado, ni te llama tonta o, simplemente no te dirige la palabra sin mediar discusión alguna.
Por fin estoy en paz. De nada sirve protestar y reivindicar, hay que actuar. Civilizadamente, pero actuar. Tanto hombres como mujeres que sufren cualquier tipo de maltrato. Ánimo y pasad a la acción compañeros.
Pell de gallina
Nineta2, 15/04/2017 a les 12:47
+3
-0
Per pensar-hi, i reaccionar davant aquesta lamentable actitut tan masclista, i tristament certa. Ens queda moltíssima feina a fer, començant des de casa, escoles, política... Molt ens queda per la tan anomenada igualtat de gènere....
Triste
Anònim, 15/04/2017 a les 13:43
+1
-1
ES MUY TRISTE QUE EN EL SIGLO XXI SIGAMOS ASÍ, POR DESGRACIA CADA VEZ ES PEOR, VEO NIÑOS Y NIÑAS QUE SE TRATAN ASÍ, QUE SE PEGAN POR DIVERSIÓN, QUE SE INSULTAN POR DIVERSIÓN, Y DESPUÉS SON NOVIOS. ..Y SIGUEN LAS MALAS PALABRAS LOS MALOS GESTOS , SIN RESPETO ALGUNO. EDUQUEMOS EN EL RESPETO EN ACEPTACIÓN Y COMPRENSION A NUESTROS HIJOS Y QUIZÁS ESTO CAMBIE. :(
desesperación
Anònim, 15/04/2017 a les 16:47
+4
-1
Comentarios que me hacen a diario
no vales para nada
todo lo pago yo
me debes la vida
sino fuera por mi estarías bajo un puente
donde vas a ir tu sino tienes donde caerte
muerta
sino fuera por mi os moriríais de hambre
etc...
Tengo la desgracia de haberme quedado en el paro
I la publicitat?
Anònim, 15/04/2017 a les 19:15
+11
-0
Els anuncis publicitaris rematen la feina, les dones sempre fent feines de casa preocupades pel que mengen els fills, els marits, per quins detergents netegen més... (amb lo avorrit que es fer tot aixó)
Dones primes que anuncien productes per aprimar... (amb la de coses bones i sanes que es poden menjar)
Dones maques que aconsellen la cirugia estètica per estar encara mes maques (amb el mal que fan les operacions)
I això ho veiem les dones cada dia des de petites.
Que cuidin ells, que facin dieta i que s'operin la panxa que alguns no es veuen els peus. O millor encara q tothom faci el q vulgui i que ens deixin en pau.
!! vaya !!!
abueli, 16/04/2017 a les 08:46
+1
-0
gracias maria:::::
Mal son
Noi 31, 16/04/2017 a les 10:17
+1
-0
Jo soc noi i eh patit el maltracte psicologic durant molt temps . Vaix arribar al punt q em sentia vuit per dins
Que no servia per res nomes servia per portar el salari a casa i al llit .
Me sentit molt identificat amb el video encara q sigui noi pero aixo no es pot permetre animo a tota persona que a patit o pateix qualsevol tipos de maltracte q denunci

PODEM FERO !!!
no todos los hombres son iguales.prevención y accion
Anònim, 16/04/2017 a les 10:57
+4
-6
Chicas, soy hombre y me condidero un buen chico, agradable y seguramente en alguna ocasion un poco machista por la educación recibida. Pero de ahí a leer lo q leo sobre frases hay un mundo, y a pegar ni te cuento. Y por desgracia yo también he tenido quien me bombardeada con frases, que hay cada mujer por ahí suelta q tela. El tema esta en la deteccion de esas personas toxicas por vosotras mismas y en poner freno desde el primer momento a situaciones de maltrato psicológico o físico.

Sin ti soy yo
Anònim, 16/04/2017 a les 11:36
+9
-2
Aqui guanya la força i no la raó. Aquest es el problema que teniu les dones, perquè les dones teniu la raó i els homes tenim la força.
Després hi ha el tema diners, cobreu menys per fer la mateixa feina...
Reproducció dels patrons masclistes que venen des de l'edat de pedra o abans.
Pressió socio Il·logica i per casar-vos i tenir fills. Se te va a pasar el arroz.
Podria estar fins demà dient els mil i un greuges que patiu les dones.
La sol·lució? atacar l'arrel del problema, quina és l'arrel del problema?
Telebasura amb programes de lligar, futbol (esport altament agressiu) etc etc etc... APAGUEU LA TELE i enceneu el cervell.
Cultura d'estupids on es creu que un home és superior a una dona, superiors en força bruta com les mules tenim els homes, això sí que ho tenim de superior.
Disney ha fet molt mal... la bella y la BESTIA............. i moltes mes pelis de merda de princeps i princeses........
I sobretot, la intel·ligencia limitada que té l'esser huma, i una crisi deguda a l'escalfament global, la corrupcio, contaminacio brutal dels aliments aire i aigua, la super població, dictadures disfraçades de democràcia, sectes de merda que foten rentats de cervell, les pastilles per l'angoixa de no veure la llum després del tunel, les hipoteques de bancs usurers... porten a un malestar global, a una competència desmesurada, a una agressivitat constant... i com sempre... les males besties es desfoguen amb el qui menys culpa té.


😔
Anònim, 16/04/2017 a les 16:04
+4
-6
Cert però us columpieu massa. Als tius també se'ls pressiona molt amb moltíssimes coses desde petits i aquí ningú xiula. Per cert, a mi aquest curtmetratge no em diu res. N'hi ha de millors.
Estupidez
Francesc Boira Badosa, 16/04/2017 a les 16:58
+2
-1
Creo que se ha quedado corto de frases. Desgraciadamente hay muchas mas como: Vete poniendo, calla y chupa, mueve el culo, follas de pena, y un sinfin de frases igual de culturales. Por desgracia existen y seguiran existiendo por mucho tiempo. Toda la denuncia es poca, pero grano a grano al final se podra hacer granero.
Como siempre
Anònim, 16/04/2017 a les 20:10
+0
-0
tristeza i pena.
increible...
Anònim, 16/04/2017 a les 21:56
+1
-0
Realmente debería verse en clase y hacer las observaciones pertinentes...creo que se debe de hablar abiertamente sobre el tema para que cambien de actitud y de pensamiento... que es lamentable la situación !
Estamos retrocediendo
Anònim, 17/04/2017 a les 07:44
+3
-0
Hemos de ser conscientes de que estamos retrocediendo.La presión social y de competitividad a la cual estamos sometidos/as no nos está ayudando para nada.
Intentemos educar en la igualdad, tarea nada fácil.
Las mujeres que os encontréis en situación de maltrato, pedid ayuda no alargueis la situación,tomad decisiones y sed valientes.Una que lo hizo.
Tas pasao
Hombreputeao, 17/04/2017 a les 11:02
+3
-12
Creo que se ha pasado un poco criticando y diciendo que todos los hombres son unos salvajes. Para mí el peor enemigo de una mujer es otra mujer, en mis 45 años de experiencia trabajando rodeado de mucha gente es lo que he visto, vosotras sois la que os criticáis, la que os ponéis la zancadilla, la que hacéis que en el trabajo nos enfrentamos entre nosotros, las que ponéis problemas donde no los hay. Lo que me dado cuenta también es que detrás de una mujer con problemas hay un hombre reparandolos. También son los que hacen los trabajos duros de la vida. Ni soy machista ni nada parecido, soy un hombre con experiencia y con mucha vida. Otra cosa, el sistema político dice que la mujer es más débil que el hombre, por eso en las oposiciones para bombero, policía y guardia civil las mujeres tienen las pruebas más fáciles que los hombres. Lo que dice esta chica es casi todo mentira y está manipulado, los hombres no somos así.
la realidad misma
Anònim, 17/04/2017 a les 16:17
+1
-0
Está muy bien realizado y habla para todos, seamos mujeres o hombres

Felicidades por hacer ver la gran confusión que vivimos desde nuestros inicios de vida

Ahí queda lo que cada uno pueda ver, entender y hacer al respecto de lo que uno aparentemente es
Mamás
Anònim, 17/04/2017 a les 17:50
+1
-0
Tomen conciencia tanto lo que les decimos a nuestros niñas como a los niños son programaciones que se graban y determinan la personalidad de nuestros niños y lo que repetirán en un futuro. Basta de creencias limitantes y frases sexistas.
estem apanyats!!!
Anònim, 18/04/2017 a les 07:58
+4
-0
El meu marit és maxista, ell diu que no ho és, però ho és, ho és amb els comentaris que em fa sense ni donar-se conte, ho és amb la forma que educa els nostres nens "això no, que és de nenes", "això és de supermaxo", has de ser un "supermaxo"," ja li ensenyare jo en aquest nen lo bo ja..."a mi em repateja i em fot molt, sembla mentida com una persona bona, treballadora i intel.ligent, que adora els seus nens i ho fa tot per ells, a l'hora de la veritat tingui el fons més primitiu k un cavernícola, no ho soporto, ja li he dit mil vegades, però no hi ha manera, em diu k estic carregada de punyetes, o que jo si que sóc llesta que de jove vaig tenir mil novios XD jajajaja en fi, ric x no plorar, vaya tela...jo tampoc veig que els meus sogres l'hagin educat x ser maxista, jo crec k ha sigut més per les influències de la publicitat com apunten alguns companys x aki, les influències de les amistats, etc. No sé com se li pot fer veure que està equivocat sense que s'enfadi, fent pedagogia poc a poc imagino, s'hauria de fer alguna cosa a nivell estatal per promoure la igualtat entre homes i dones i per suposat deixar d'emetre programes com "mujeres y hombres y viceversa" o "quien quiere casarse con mi hijo" i basures així que miren els nens i joves i són un exemple nefast...les telenovel.les sudamericanes tampoc tenen desperdici... aiiiii quin desastre, estem apanyats! Gràcies per publicar el vídeo, esperem que serveixi per obrir els ulls a la gent, si més no està generant debat que ja és bo ;)
Otra feminazi
Anonimono, 18/04/2017 a les 19:09
+0
-4
Pues si, que vuelen esos pulgarcitos hacia abajo, jeje!
Ahora salgo yo haciendo un vídeo igual cambiando los géneros y no doy pena a nadie. Si lo hubiese orientado al bulling, a la discriminación de los más débiles, etc... Pues me quito el sombrero, pero pensar que eso solo le pasa a las chicas la hace igual de culpable que los abusones.
Lo dicho, otra feminazi.
Amen
i les dones, què ?
Anònim, 18/04/2017 a les 21:24
+3
-0
tinc més de 70 anys i he conegut molta gent de diferents països.
Sens dubte hi ha homes maltractadors però de dones també n'hi ha; potser d'una manera més indirecta i subtil. I no se'n parla tant.
Hauria de ser superat parlar de masclisme i/o feminisme
tolerancia Cero contra la violencia de genero
Anònim, 22/04/2017 a les 15:57
+3
-0
Felicito por la actualidad del tema y x la crudeza como lo plantea, si , se necesitan mujeres como tu que denuncien a esta sociedad que no educa en la igualdad.Nadie debe tolerar la violencia , pero no solo la fisica, tambien la del comentario machista...Defendamos la igualdad para crear una sociedad sana para nuestros jovenes
Pero sin ayuda, NO PODEMOS!
Anònima que no se rinde, 22/04/2017 a les 23:42
+1
-0
Tot x Amor... un cop ho veus i reacciones, has de sortir d-aquella dinamica que x 20 anys vas sostenir al seu pais. I has de reeducar els teus 3 fills adolescents a respectar la mare de manera que no reprodueixin el model en el que han nascut. Poc a poc recuperas la memoria, gracies al PIAD, i al SARA, recuperes el teu cor buit, el teu cos esqueletic, i et comences a agradar. Cada vegade estem mes conscienciats de que vol dir viure en respecte, en Amor. Cada vegade denunciem mes. Es una feina molt intima i solitaria. Pero Sense Ajuda, NO PODEM!
Puta realidad!!
Armand Codina, 20/08/2017 a les 17:16
+0
-0
Puta realidad!!!
Lo que nos ha afectado a todos los estereotipos establecidos. Esas putas frases, esas mierdas de preguntas...."¿Ya tienes novia/o?", "Tienes que buscarte un/a novio/a y serle fiel hasta que la muerte os separe", "mira la Rosa como juega a futbol con los chicos, es un marimacho", "los chicos no lloran", ....
"Uy, mira ese como liga, es un ligón"
"Uy, mira esa como se va con todos, es una puta"
Puto machismo instaurado en esta, nuestra sociedad....

Muy bueno, el video, y muy autentico!!!
FELICIDADES!!!