Catorze
No és el canvi climàtic, és el canvi de tot

Sensibilitzar i mobilitzar la societat sobre el canvi climàtic és un dels reptes més importants del segle XXI. Aquest ha sigut l’objectiu de la jornada Sostenibilitat i canvi climàtic: un nou repte per la cultura de l’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC) a través del Servei de Desenvolupament Empresarial (SDE) que ha tingut lloc al CCCB.
 
Trobar el punt d’unió entre cultura i ciència, si és que no estan unides ja, és la feina d’algunes iniciatives que s’han presentat a l’auditori del CCCB per adoptar pràctiques més sostenibles i explicar, a través de l’art, el repte ambiental que se’ns presenta.

“Els artistes són grans somiadors i contadors d’històries. Treballant amb ells poden trobar noves vies per aconseguir un canvi” diu Lucie Woods, productora creativa de programes culturals sobre art i sostenibilitat al Regne Unit. Perquè “no és el canvi climàtic, és el canvi de tot”.


 
El 2016, Kasia Molga va dissenyar uns vestits que canviaven de color segons els òxids de nitrogen de l’ambient. A prop dels fums de dièsel, les màscares es tornen vermelles, a prop de parcs són verdes. Segons el nivell de contaminació de la ciutat, del trànsit, la roba canvia de color entre l’espectre de violeta a blanc. Human Sensor és el nom del seu projecte, que va fer amb científics del King’s College London per crear una roba que reaccioni a les partícules emeses pels motors de dièsel. Ella i els seus artistes van caminar per Manchester per sacsejar consciències.


A Bristol es va fer The Milking Parlour: del 21 al 25 d’abril, dues vaques van estar vivint a la plaça major de Bristol sota el lema ”La llet, més barata que una ampolla d’aigua? És ridícul!” per exposar els impactes ambientals de l’alimentació i el sistema agrícola i ramader. Durant quatre dies, la plaça major es va omplir de debats entre grangers, persones veganes, productors d’alimentació, científics…
 
Lucy Wood va acabar parlant sobre com utilitzar l’art com a canal per debatre sobre el medi ambient: és necessari utilitzar l’humor i no llançar missatges apocalíptics. L’important és poder generar punts de debat on la gent se senti interpel·lada per començar a parlar sobre el canvi climàtic i totes les polítiques econòmiques, socials i culturals que hem de repensar.
 

Facebook: Banksy

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa