Punt i seguit

Punt de solidificació

El teu infern en flames i el meu infern de gel, la teva veu i la meva gola

Especial: Punt i seguit
Arxivat a: Cambres pròpies, punt i seguit

Foto: Abel Pau


Estimat,
 
Encara que no te n'hagis ni adonat –perquè de vegades sembla que no t'assabentes de res, coi–, porto tatuat al front, amb lletres gòtiques, "Jo tinc raó". I encara que em sembla que no t'ha dolgut –perquè encara que et fes mal em seria ben igual–, he pagat perquè la meva tatuadora personal t’escrivís al teu, mentre dormies, "I tu no".

M'agradaria molt, potser fins i tot necessitaria, aquest poder de princesa Disney de fer un gest amb la mà i aixecar un palau de gel al meu voltant, un infern gèlid en què viure sola i contemplar el teu caos només des del balcó, fins on no pugui esquitxar ni embrutar la meva ben llaurada perfecció. No t’hi convidaria ni a fer el vermut, perquè ni tan sols pensaries a portar tu alguna cosa, com aquella salsa picant que inventaren per als musclos però que tu vesses sobre les patates i que a mi m’encanta però em fa estossegar –i si ho pensessis i la compressis te l’oblidaries a la cuina de casa teva i te la beuries en tornar, tota, a morro, tot sol, i tan content.

Tinc fred però no sé sortir del meu castell hivernal. Em cremes.

El teu infern en flames i el meu infern de gel, la teva veu i la meva gola, la teva culpa vestida d'ira i la meva tristesa disfressada d'enuig, tot això, és una puta merda. Suposo que com a poeta preferiries una metàfora, alguna cosa com un mur de silencis o un abisme sense lluna, però no, ja t’ho dic ara, només és una puta merda.

Aquesta carta no és cap carta. Tampoc no és dramatúrgia viva ni aquell teatre dins el teatre barroc que sempre t’ha encativat. És només la projecció d’un conte xinès sense ombres. Potser hauria de tenir plantejament, nus i desenllaç però estic tan congelada que no em plantejo res, que no tinc un nus a la gola ni un bell llaç al cap que desenllaçar amb cert erotisme. No tinc ganes de concretar, ni de connectar, potser perquè des del meu palau de glaç crec saber què necessito i com escriure-ho. El meu regne d’aigua sòlida es torna núvol celestial quan responc a la dona d'aquesta banda del mirall que cap consell podria millorar-me i que qui més m'agrada és la de l'altra, a qui crec veure de front, actuant, dominant el guió. Però aquesta insisteix: concreta, connecta. I jo que no, que no puc, o no vull, passar del conflicte a la resolució.

Només tinc ganes de sortir del text, de demanar-te que encenguis la llar de foc, amor, i de callar una estona. Escriure és també això.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
01/01/1970
La Institució de Lletres Catalanes crea una mostra itinerant de l'autor
01/01/1970
La Sala Bikini de Barcelona vibrarà amb les cançons catalanes dels noranta amb el grup Ruc'n'Rull
01/01/1970
El Teatre Alegria de Terrassa acull l'obra basada en la novel·la de Menéndez Salmón
01/01/1970
La Fundació Carulla parla sobre refugiats climàtics
01/01/1970
L'únic camí per fer una gran feina és estimar el que fas
01/01/1970
Un clip il·lustra amb música i dansa la dependència emocional
01/01/1970
L'actor diu que «en cada representació de teatre estem fent avançar el món»
01/01/1970
Les dones de la pel·lícula tenen força i coratge, i lluiten d’igual a igual contra homes enormes