Foto: EduCaixa



L’escola no només pot fer de mestra als alumnes, sinó també a les escoles veïnes. Per fer-ho abans cal saber si els seus projectes educatius són prou bons o no. Però, qui valora que allò que es fa a classe valgui la pena de ser difós a altres aules? Quins ulls ens asseguren que els mètodes d’aprenentatge que reben els infants i adolescents són els més òptims?

Cada nen és un món, però cada projecte té més o menys números de funcionar en un grup. És per això que Educaixa obre, fins al 5 de març, una convocatòria per oferir suport econòmic als centres educatius (de totes les etapes educatives menys la universitària i la de cicles superiors de formació professional) que vulguin que els seus projectes siguin avaluats per després ser aprofitats en altres centres. Els encarregats que valoraran la proposta seran investigadors universitaris i grups de recerca. Ells mateixos acompanyaran la implementació de la pràctica guanyadora a les noves aules el curs 2018-2019.

Es calcula que d’entre tots els centres que s’hi presentin se n’escolliran entre tres i cinc, que rebran 3.000 euros com a reconeixement. A part de cobrir les despeses dels grups de recerca, es preveu finançar els costos com la formació del professorat i el material necessari per poder implementar el programa eductatiu, amb un import màxim de 10.000 euros. Els centres que formin part de la mostra d’estudi (ja sigui grup de control o grup experimental) en rebran 1.000.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa