Viatge per l'hora del pati

14 fotografies del moment d’esbarjo a escoles d’arreu del món

| 16/09/2016 a les 13:01h
Especial: Tast editorial
Arxivat a: Passadís, fotografia
Són nens de tot el món i el que volen és jugar. Per fer-ho tenen un pati, però no a tot arreu és igual: n'hi ha que s'empaiten entre les vies de Mèxic, entre els carrerons de Kenya o en els camps d'herba a Moscou. El fotògraf James Mollison, autor del llibre Playground, explica que és sorprenent veure com en llocs tan diferents els jocs infantils són tan semblants. 

1. Escola Valley View, Mathare, Kenya.

Foto: James Mollison



2. Escola Thako Pampa, Sucre, Bolívia. 

Foto: James Mollison



3. Escola #2013, Moscou.

Foto: James Mollison



4. Escola per a nens sords i muts Virani, Gujarat, Índia.

Foto: James Mollison



 

5. Institut He Huang Yu Xiang Middle, Guangzhou, Xina.   

Foto: James Mollison



6. Escola Dechen Phodrang, Thimphu, Bhutan.

Foto: James Mollison



7. Escola Ugo Foscolo, Murano, Itàlia.

Foto: James Mollison



8. Escola St Mary og the Assumption, Brookline, Massachusetts.

Foto: James Mollison



9. Institut Inglewood, Califòrnia, Estats Units.

Foto: James Mollison



10. Escola Emiliano Zapata, Hidalgo, Mèxic.

Foto: James Mollison



11. Adolfo López Mateos (escola de primària), Ciutat de Mèxic.

Foto: James Mollison



12. Escola Seishin Joshi Gakuin, Tòquio, Japó.  

Foto: James Mollison



13. Escola Bhakta Vidyashram, Katmandú, Nepal.

Foto: James Mollison



14. Escola Shikim Maoz, Sderot, Israel.

Foto: James Mollison

COMENTARIS

Diferents espais igual actitud.
Pepo, 05/05/2015 a les 16:10
+16
-0
En general l'estètica dels diferents grups és força igual, en totes les fotografies hi ha un grupet de nois/noies parlant, d'altres que juguen sols o en grup i alguns que no juguen; curiós aquest fet universal. Potser a la foto de la Xina costa tot més de veure.
Patis encimentats i camps esportius... només?
Mercè - mestra Primària, 17/09/2016 a les 21:11
+39
-6
Crec que caldria canviar el model de pati d'escola i transformar-lo en un espai polivalent, on no només tingui cabuda el futbol. Falten més llocs per seure, més ombra, més verd, més racons per passejar i xerrar, diferents terrenys i paisatge, perquè realment s'adapti a cada alumne i serveixi per relaxar-se i sociabilitzar entre les hores de classe.
Retrat d'una realitat
Pinonet, 18/09/2016 a les 08:39
+2
-0
Una ideia genial!, aquesta mirada global de diferents països del món en un lloc tan particular que és el pati de l'escola, m' ancanta aquestes dues reflexions de la gran diversitat de realitats, i en faig la pregunta, quin model educatiu tenen els nens en aquest països? La diciplina? L' ensenyança acadèmica? Ensenyar el camí de la feliçitat?...
Espais
Annabet, 18/09/2016 a les 09:47
+4
-0
Gairebé tots els espais del patis són desangelats. Tan sols a Israel és veu un disseny i a Japó hi ha arbres... trist. No estan dissenyats com a espais educatius.
Agraïment i apunt
Anònim, 18/09/2016 a les 19:37
+0
-0
L'article m'ha agradat molt i em sembla curiós com de diferent pot ser el retall d'un pati d'escoles de diferents països. Ara bé, m'atreveixo a dir que segurament observaríem diferències prou significatives entre patis d'escoles diferents sense sortir del país.

Per altra banda voldria fer un apunt al títol que acompanya la 4a fotografia. Un/a nen/a sord no és mut. Per ser mut hi ha d'haver absència o disfunció greu de les cordes vocals. Segur que es tracta d'una escola per infants sords I MUTS?

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
01/01/1970
El CCCB acull un diàleg entre Xavier Aldekoa i Alfonso Armada sobre què han viscut al continent
Imatge il·lustrativa
01/01/1970
La Universitat de Barcelona vol fomentar l'anàlisi i la reflexió
Imatge il·lustrativa
01/01/1970
L'avinguda de la Catedral s'omple de cultura, llibres i llibertat
Imatge il·lustrativa
01/01/1970
La Pedrera acull tres intèrprets i un compositor en la nova edició d'aquest programa de concerts
Imatge il·lustrativa
01/01/1970
T de Teatre explora el patiment físic i emocional en una comèdia dirigida per Julio Manrique
Imatge il·lustrativa
01/01/1970
L'emoció de l'actriu en rebre l'Oscar honorífic de mans de Gregory Peck
Imatge il·lustrativa
01/01/1970
14 reflexions de l'actor, que defensava «la lluita per la nostra república, del cinema o del que sigui»
Imatge il·lustrativa
01/01/1970
Un curt sobre la possibilitat d'agafar les regnes de la nostra vida