La Maria s’adorm i a fora el vent la bressola. Rum-rum entre les branques, una remor com de mar. La Maria s’adorm i desitjos i encanteris, amagats a la panxa d’una nina, li bressolen el son.

Que el llit es converteixi en un mar esbarriat i els llençols en veles de paper d’arròs, i se t’endugui un aeri oceà de peixos alats i llagostes d’ales d’aigua. I que després, sentint el vertigen de ser gota d’aigua freda de pluja, caiguis i et facis amiga dels calabotins i us passeu el que queda de nit xerrant i mirant les estrelles des de sota aigua.

Que no et facis vella sense fer-te gran i que no et facis gran sense créixer, que no perdis la inèrcia del somriure, que no oblidis la urgència del moment. Que sentis que formes part de la tribu i respectis el teu cos, però vegis que només és una canoa. Que no et senti dir mai: “Sí, soc aquesta mandrosa acumulació d’errors” i que entenguis que estimar és estimar involuntàriament, imperfectament, inevitablement.

Que si t’enamores d’algú, t’entrebanquis contínuament amb el seu nom, que et digui: “T’estimo, però no ho sé escriure”, i que quan us veieu, els vostres ulls, els teus i els seus, siguin com quatre ocells que se us emportin en volades.

Que no siguis com tota aquesta gent que fa la veu trista per telèfon. Que si plores, sentis que el torrent de llàgrimes et neteja, que si te’n vas sentis dir-te: “Quan me mori enyoraré enyorar-te”. Que no t’arribi l’hivern a la primavera de la vida, i que recordis que tots parim pels ulls, que la gent és que s’és, com s’és, el que s’és, qui et fan ser. I entenguis que delires si confies, per un moment, que no ho fas.

Que un dia un noi o una noia et digui: “Estic enamorat de la imperfecció del teu cos, de la lluna dels teus pits, de la carn de la teva cara, de l’aigua dels teus ulls. I el desig, que vol sense saber què vol, em xiscla a cau d’orella”.

Que la memòria no sigui massa fràgil, que et sàpigues donar contínuament a llum i que estimis i et deixis estimar, que sovint és la lliçó més difícil d’aprendre.

I després silenci, sigues només un infant que fa gargots, mantingues la teva innocència lluny de l’abast dels adults, no et venguis mai per una droga de tranquil·litat, per una punyalada amable, per una tendra esgarrapada als llavis. No siguis mai per ningú i que ningú sigui per tu només una guixada a les pupil·les. Procura mantenir algun desig incomplert i sempre purs els orificis del cor: ulls, boca, nas i orelles.

I estigues contenta.
 

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Roser Muñoz a novembre 10, 2016 | 23:16
    Roser Muñoz novembre 10, 2016 | 23:16
    M'ha semblat un diamant. M'ha encisat. Captivat.
  2. Icona del comentari de: Anònim a novembre 11, 2016 | 08:02
    Anònim novembre 11, 2016 | 08:02
    M'ha emocionant... ha estat escrit amb la sencillesa més tendra i natural que arriva a la meva més ptofunda essencia.... i més a més estic d'acord.
  3. Icona del comentari de: Anònim a abril 05, 2019 | 18:01
    Anònim abril 05, 2019 | 18:01
    Mai m'havien dit que m'estimaven d'aquesta tendra, real i encissadora manera. Fins ara, fent-me'n part, entre llàgrimes d'emoció, d'aquesta joia. Gràcies per la publicació que ha fet que ell trobés la forma i les paraules!
  4. Icona del comentari de: Ana Maria Quilez a març 16, 2022 | 22:49
    Ana Maria Quilez març 16, 2022 | 22:49
    En veritat, es preciós !!! Moltes gràcies !!!

Nou comentari

El piano

Comparteix

Bob Dylan, només ho sap el vent

Per quants camins l'home haurà de passar/ abans que arribi a ser algú?
Foto: Fundació Catalunya - La Pedrera
Comparteix

Els nous talents del jazz, a La Pedrera

El terrat de la Casa Milà acull un cicle de concerts a la fresca per als vespres de juny i juliol
Comparteix

Le temps de vivre

tout est possible, tout est permis
Comparteix

Hi ha una llum que mai no s’apaga

Morir al teu costat/ és una manera tan divina de morir

Passadís

Comparteix

Les mans del metro de Nova York

14 fotografies que retraten gestos, guants i dits durant un trajecte subterrani
Comparteix

El naïf del Duaner Rousseau

14 quadres mostren l'evolució del pintor francès
Equipo Crónica. Sense títol, 1972. Aquarel·la i guaix sobre teixit, 54 x 39 cm.
Comparteix

Tots van ser Picasso

Els Espais Volart exposen la col·lecció de 400 tapets decorats per artistes i escriptors en solidaritat amb el pintor
Comparteix

La Venus de Botticelli

14 obres d'un dels artistes més reconeguts del primer Renaixement

Comparteix