Alumnes compromesos, encuriosits i creatius. Així són els estudiants que han guanyat els XXXIX Premis Baldiri Reixac als alumnes. La Fundació Carulla, amb la col·laboració del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya i la Universitat Oberta de Catalunya, organitza aquest concurs per reconèixer les iniciatives educatives que contribueixen a la tasca de construir una escola catalana de qualitat.

En aquesta categoria s’hi van presentar 178 projectes, dels quals se n’han premiat 50, amb 900 euros cadascun. El jurat l’han format Joan Arjona, Josep M. Farré, Joan Gumbert, Àngels Pérez Tarragó, David Pujol, Coral Regí, Rosa M. Securún i Anna Verdaguer. Recorrem les imatges dels guanyadors en el moment de recollir el guardó.


1. Educació infantil i cicle inicial

Els pans del nostre poble. Alumnes de P5 i 1r i 2n de primària de l’escola Los Castellets, de la Fatarella (Terra Alta). Mestres: Núria Vandellòs i Carme Gómez .


Jugant amb la poesia d’en Joan Oliver. Alumnes de P5 de l’escola Can Rull, de Sabadell (Vallès Occidental). Mestra: Montse González.



La família: reconeixement i coneixement. El treball vivencial i proper com a motor d’aprenentatge de la llengua catalana com a una segona llengua. Alumnes de P4 de l’escola La Sínia, de Vic (Osona). Mestres: Anna Rodoreda i Cristina Saborit.

 

Llibres d’aula, un recurs fantàstic! Alumnes de P3, P4 i P5 de l’escola Riu d’Or, de Santpedor (Bages). Equip de parvulari: Montserrat Rossinyol, Núria Vera, Mercè Martí, Victoria Martínez, Pilar Sala, Xus Domene, Laia Vall de Vilaramó i M. Roser Torrescasana.



Marta no té por. Alumnes de P5 del CEIP Jaume I El Conqueridor, de Catarroja (Horta). Mestres: Manoli Chulvi i Dora Soriano.



Projecte compartit. Alumnes de 1r i 2n de primària de l’escola Alfred Mata, de Puig-reig (Berguedà). Mestres: Teresa Costa, Gemma Fígols, Montse Pont i M. Carme Simon.


 
Projecte Vall de Núria: Anem tots a visitar. Alumnes d’infantil de l’escola Vedruna, de Ripoll (Ripollès). Mestres: Mònica Grisalvo, Sílvia Traver, Cristina Ortega i Laura Valls.



2. Cicle mitjà i cicle superior

Abecedari gastronòmic. Alumnes de 3r de primària del CEIP Pou de la Muntanya, de Dénia (Marina Alta). Mestres: Belén Pavía i Teresa Llorens.

 

Amaguem tresors pels veïnats de Cassà. Alumnes de 4t de primària de l’escola Puig d’Arques, de Cassà de la Selva (Gironès). Mestres: Àlex Carrera i Mar Albesa.



Cada gota compta. Alumnes de 3r i 4t de primària de l’escola Vedruna, de Ripoll (Ripollès). Mestres: Joana Murgou, Pere Viñas i Pere Gendrau.


Diàlegs. Projecte teatral i radiofònic. Alumnes de 4t de primària dels cursos 2014-2015 i 2015-2016 de l’escola Puig-Agut, de Manlleu (Osona). Mestres: Pep Bas, Anna Ortín i Maria Josep Palomar.

 

El llibre de les bèsties de Ramon Llull: obra teatral adaptada. Alumnes de 4t de primària de l’escola Sant Gregori, de Barcelona (Barcelonès). Mestra: Carme Bassas.


 
Hort amb cor. Alumnes de l’aula d’Educació Especial i d’Acollida de 3r, 4t, 5è i 6è de primària, alumnes de la Comissió de Natura i alumnes de 3r de cicle mitjà, de l’Escola Eiximenis, de Girona (Gironès). Mestra: Maria Àngels Bosch.


I tu, mante, de qui ets? Els renoms de Llombai. Alumnes de 4t de primària del CEIP Sant Francesc de Borja, de Llombai (Ribera Alta). Mestre: Gerard Juanes.


 
Investigació, difusió i conscienciació de la vida dels cetacis en captivitat. Alumnes de 5è de primària de l’escola Lluçanès, de Prats de Lluçanès (Osona). Mestra: Iolanda Roset.


 
La fira. Alumnes de 4t, 5è i 6è de primària de l’escola Llevant, d’Oristà (Osona). Mestra: Núria Capdevila.


La prehistòria. Alumnes de 3r i 4t de primària de l’escola Sagrats Cors, de Torelló (Osona). Mestres: Susanna Blancafort, Imma Pujol i Miquel Guiteras.


Les energies renovables a la nostra escola: realitat o ficció? Alumnes de 5è i 6è de primària de l’escola Joan Maragall, de Santa Pau (Garrotxa). Mestre: Joel Comino.



Marxar per un somni. alumnes de 5è de primària de l’escola cooperativa el Puig, d’Esparreguera (Baix Llobregat). Mestres: Àngel Manzano i Montse Fusalba.



Mercè Rodoreda. Alumnes de 3r i 4t de primària de l’escola Rellinars, de Rellinars (Vallès Occidental). Mestres: Maria Casanovas, Maria Balsach, Irene Barnaus i Alba Freixas.


 
M’organitzo les colònies. Alumnes de 6è de primària de l’escola La Creu, de Torrefarrera (Segrià). Equip de mestres.


 
Taller Orienta’t. Alumnes de 5è i 6è de primària de l’escola Vedruna, de Manlleu (Osona). Mestres: Tina Pecellín i Albert Arimany.
 

Tots en moviment. Alumnes de 3r de primària de l’escola Les Ferreries, de Palafolls (Maresme). Mestres: Anna Miranda, Raquel Carbó i Meritxell Torroella


 


Altres guanyadors que no el van poder recollir:

Arriscat. Alumnes de 6è de primària de l’escola Sinera, d’Arenys de Mar (Maresme). Mestres: Gemma Solsona i Jose Romeo.

 
3. Ensenyament Secundari Obligatori (ESO)
 
Estudi sobre el patrimoni industrial, científic i tecnològic d’Esparreguera i la seva difusió i coneixement entre la ciutadania de la vila. Marc Félez i Gemma Serrano, alumnes de 4t d’ESO de l’institut El Cairat, d’Esparraguera (Baix Llobregat). Professores: Carme Piqué i M. Luisa Salgado.



Expopoètica. Alumnes de 4t d’ESO de l’institut Premià de Mar, de Premià de Mar (Maresme). Professor: Joan Marc Ramos.
 

4. Batxillerat i Cicles Formatius

Afganistan, un crit de justícia silenciat. Joana Coll i Veva Torras, alumnes de 2n de batxillerat de l’institut Moianès, de Moià (Moianès). Professor: Jordi Vilardell.


 
Cal Biel, una nissaga de forjadors. Albert Grinyó, alumne de 2n de batxillerat de l’institut de Martí l’Humà, de Montblanc (Conca de Barberà). Professora: Elisenda Rosell


 
Dissenyar en el món real. Cira Pujol, alumna de 2n de batxillerat de l’institut Moisès Broggi, de Barcelona (Barcelonès). Professora: Fanny Figueras.

 

Itinerari per cinc fonts del Baix Berguedà: anàlisi fisicoquímica i biològica de les seves aigües. Núria Subirana, alumna de 2n de batxillerat de l’institut Pere Fondevila, de Gironella (Berguedà). Professora: Montserrat Fuentes.


 
La influència de la publicitat a les campanyes electorals. Aina Vivancos, alumna de 2n de batxillerat del Centre d’Estudis Montseny, de Barcelona (Barcelonès). Professora: Laura Díaz.


 
La preferència en les preferents. Gerard Camats, alumne de 2n de batxillerat d’Els Planells, d’Artesa de Segre (Noguera). Professora: Dolors Vidal.



Llegim? La lectura i les noves tecnologies entre els joves del Pla de  l’Estany. Gemma Ayats, alumna de 2n de batxillerat de l’institut Josep Brugulat, de Banyoles (Pla de l’Estany). Professor: Josep Maria Figueras.


 
Malformacions en Testudo hermanni, causes ambientals o genètiques? Pau Vilaseca, alumne de 2n de batxillerat de l’escola Mestral, de Sant Feliu de Llobregat (Baix Llobregat). Professor: Josep Marí.



Oblit és nom de dona. Anna Pladevall, alumna de 2n de batxillerat de l’institut Màrius Torres, de Lleida (Segrià). Professora: Esther Riba. 



Presència de cançó protesta a Catalunya i País Valencià. Gemma Bartrés, alumna de 2n de batxillerat de l’escola Pia, de Granollers (Vallès Oriental). Professora: Agnès Boixader.

 
 
5. Diversos nivells.

Biblioactiva al CEIP Lluís Vives. Alumnes del CEIP Lluís Vives, d’Ontinyent (Vall d’Albaida). Mestres: Elena Garcia i Enriqueta Mollà.



Despertant vocacions tecnològiques dels infants. Alumnes de l’escola L’Era de Dalt, de Tona (Osona). Mestres: claustre de professors.


 
El Camí de Cal·líope. Poesia al bosc. Salaly Reverter, Yago Kjellman, Jan Sanahuja, Pau Vila, Elga Kjellman, Ot Sanahuja, Abril Vernet, Iona Kjellman, Sophia L.Ishaya, Jara Hernandez, alumnes de l’escola El Bosc, de Mont-ral (Alt Camp). Mestres: Judith Giró i Eva Gilabert.



El casal i l’escola. Tots els alumnes de l’escola Bernardí Tolrà, de Vila-rodona (Alt Camp). Mestres: equip de mestres de l’escola.


 
Geocaching, una nova eina d’aprenentatge. Tot l’alumnat de primària de l’escola Pia, de Caldes de Montbui (Vallès Oriental). Mestres: claustre de professors.


 
Les arrels del present. Tot l’alumnat l’escola Pau Delclòs, de Tarragona (Tarragonès). Mestres: tot el personal docent i no docent de l’escola.



Lleida: El Seguici i la Festa Major, les festes, els artistes i el Modernisme. Alumnes d’infantil i primària de l’escola Sant Jordi, de Lleida (Segrià). Mestres: equip de mestres de l’escola Sant Jordi.



Onades de poesia. Alumnes de l’escola de Pràctiques, de Tarragona (Tarragonès). Mestra: Maria Teresa Mas. 



Xicotets herois. Alumnat de l’escola rural La Ribera Alta, de Sant Joanet (Ribera Alta). Mestra: M. Carmen Vargas.



Un musical molt Roald Dahl. Tot l’alumnat de la ZER Berguedà, de Vilada (Berguedà). Equip de mestres.


Altres guanyadors que no el van poder recollir:

Aprenem com hauríem de fer-ho? Ana Al Bitar, alumna de 2n de batxillerat de l’institut Ernest Lluch, de Barcelona (Barcelonès). Professora: Ana Albalat.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: M. Carme a maig 30, 2017 | 22:00
    M. Carme maig 30, 2017 | 22:00
    Dilluns ens van donar els premis XIV CAC a l'escola al. Cosmocaixa, hi havien treballs molt macos, seria interesant que també ho publiquèssiu
  2. Icona del comentari de: Anònim a setembre 22, 2018 | 19:18
    Anònim setembre 22, 2018 | 19:18
    Fa molts anys era alumne de el carme vedruna tinc bons records i d'altres que no, recordo alguns dels professors de les fotos dels cuals algun amb mi poca paciencia varen tenir.. sempre tractat i desplaçat com altres alumnes " especials " a dia d' avui tinc els estudis necessaris, feina i factures que pagar com tot adult i amb una vida responsable quan sempre s'hem havia tractat com a lo contrari d' algu amb comportament normal, agraïria que no llençeu la tovallola mai amb alumnes " dificils " " especials " som igual que la resta, pero necessitem que ens escoltin, no volem ser escoltats per rebre respostes volem ser escoltats perque ens entenguin, gracies a tots els bons i paciens professors que vaig tenir, sou genials.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa