Robert Kondo, amb disseny de Jason Katz i John Sanford (Toy Story 3, 2010). Il·lustració digital ©Disney/Pixar


Ha nevat molt des que el 1995 es va estrenar Toy Story, el primer llargmetratge creat íntegrament amb efectes digitals.

Els personatges, les històries i els mons de les pel·lícules animades són el fil conductor de Pixar. 25 anys d’animació, una mostra que recorre el procés que va des d’una idea fins a la creació d’universos animats plens de textures, llum, música i sons. L’exposició arriba ara a CaixaForum Barcelona.

“L’art posa a prova la tecnologia i la tecnologia inspira l’art”. John Lasseter, director creatiu de Pixar Animation Studios, resumeix així l’esperit de la companyia nord-americana. Pixar ha marcat un punt d’inflexió, i no només per l’ús de les tecnologies més avançades. L’estudi va trencar amb les princeses dels llargmetratges animats de principis dels noranta per portar a la pantalla joguines, cotxes, bèsties, monstres, peixos i robots animats que simpatitzen amb petits i grans.

L’exposició repassa la producció de les dotze primeres pel·lícules de Pixar, i aplega 402 peces entre dibuixos, colorscripts, maquetes, vídeos i instal·lacions digitals. “Els ordinadors no creen l’animació per ordinador, de la mateixa manera que el llapis no crea l’animació a llapis. Qui crea l’animació per ordinador és l’artista”, explica Lasseter. Els artistes de Pixar treballen tant amb mitjans tradicionals –dibuix a mà, pintura, pastels o escultura– com digitalment.

Pixar. 25 anys d’animació es pot visitar del 5 de febrer al 3 de maig de 2015.

Bud Luckey, color de Ralph Eggleston (Toy Story, 1995). Tècnica mixta ©Disney/Pixar

Ralph Eggleston, Slinky i Mr Potato (Toy Story, 1995). Pastel ©Disney/Pixar

Ricky Nierva, estudi de color per a Mike (Monstruos, S.A., 2001). Sobre fotocopia ©Disney/Pixar

Jason Deamer, dibuix de Jacques (Buscant en Nemo, 2003). Retolador i llapis ©Disney/Pixar



Ralph Eggleston, versió inicial de colorscript (Buscant en Nemo, 2003). Reproducció en pastel ©Disney/Pixar

Ricky Nierva, dibuix de Dory, Nemo i Bruce (Buscant en Nemo, 2003). Sobre fotocòpia © Disney/Pixar


Ralph Eggleston, dibuix de seqüència: excursió (Buscant en Nemo, 2003). Pastel ©Disney/Pixar


Lou Romano, paleta de color (Els Increïbles, 2004). Il·lustració digital ©Disney/Pixar


Bob Pauley, Dibuix del personatge Mate (Cars, 2006). A llapis ©Disney/Pixar


Anthony Christov, (Cars 2, 2011). il·lustració digital ©Disney/Pixar


Harley Jessup, fugida de Remy de la cuina (Ratatouille, 2007). Il·lustració digital ©Disney/Pixar


Harley Jessup, amb disseny d’Enrico Casarosa. Paleta de color (Ratatouille, 2007). Digital ©Disney/Pixar


Robert Kondo, Remy a la cuina (Ratatouille, 2007). Il·lustració ©Disney/Pixar


Jay Shuster, dibuix d’Eva (Wall·e, 2008). Tinta, retolador i líquid corrector ©Disney/Pixar


Ralph Eggleston, Eva (Wall·e, 2008) Il·lustració digital © Disney/Pixar

Carl, Greg Dykstra (Up, 2009) Resina d’uretà fosa © Disney/Pixar

Nou comentari

El piano

Comparteix

De mi

Som de carn i os i som esquerda
Comparteix

Paranoid Android

When I am king / You will be first against the wall
Comparteix

No ho puc fer per tu

Si ets bo per començar, també vull veure si ho acabes
Comparteix

Something

I don't want to leave her now/ You know I believe and how

Passadís

Equipo Crónica. Sense títol, 1972. Aquarel·la i guaix sobre teixit, 54 x 39 cm.
Comparteix

Tots van ser Picasso

Els Espais Volart exposen la col·lecció de 400 tapets decorats per artistes i escriptors en solidaritat amb el pintor
Comparteix

La Venus de Botticelli

14 obres d'un dels artistes més reconeguts del primer Renaixement
Comparteix

La soledat segons Hopper

14 obres de l'artista més representatiu de la pintura estatudinenca del segle XX
Comparteix

Soc infermer i només tinc dues mans

14 il·lustracions sobre la rutina del personal sanitari

Comparteix