El dia que

Pànic

Els plors i les convulsions d'aquella criatura no podien respondre a una simple rebequeria

Especial: El dia que
Arxivat a: Cambres pròpies, El dia que
Imatge il·lustrativa
Cristina Losantos
Carrer Fluvià, pis de la tieta Flora. Una tele encesa. La casa del reloj. Un pallasso amb la cara blanca m'espanta tant que esdevindrà el meu primer record.
 
Així em va néixer la fòbia als televisors en dansa. Era veure que feien aquell badall que fan quan es desperten i posar-me a plorar. Els pares només podien mirar la tele quan jo dormia, com si fos una pràctica clandestina.
 
Via Júlia número 140, botiga d'electrodomèstics Gausa, molt abans que sigui reconvertida en un establiment Miró. Quatre de la tarda. Tinc dos anys i mig. Semblo una nena com cal fins que tots els televisors de la planta s'encenen de cop.
 
Clients i empleats van pensar que m'havia agafat un atac epilèptic. Els plors i les convulsions d'aquella criatura no podien respondre a una simple rebequeria. Algú va avisar una ambulància. El remei va arribar gràcies a ma mare: apagueu les teles i li passarà tot.
 
Vaig créixer ignorant la pantalla casolana: encara avui no em veureu fer mai el gest de prémer l'on. Però trenta anys després de l'episodi al Gausa, em van proposar que escrivís crítiques de televisió en un diari. Una feina surrealista –experta en tele? jo??– que m'obligava a plantar-me davant l'aparell una estona cada dia.
 
Sí, vaig acceptar l'oferta: era un repte i una teràpia i coses més rares passen pel món. Suposo que em vaig curar: ara la tele segueix sense fer-me gràcia, però juraria que ja no em fa por.
 
Eva Piquer

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El MACBA ofereix visitar la seva col·lecció a partir de tres mirades diferents
Imatge il·lustrativa
L'obra «Tebas Land», de Sergio Blanco, es representa al Teatre Nacional de Catalunya
Imatge il·lustrativa
El MACBA ofereix un curs per aprofundir en la seva col·lecció
Imatge il·lustrativa
La comèdia de Santiago Rusiñol arriba al Teatre Nacional
Imatge il·lustrativa
Una animació reflexiona sobre com ens convertim en els nostres pitjors enemics
Imatge il·lustrativa
Pensem massa i sentim massa poc. Més que màquines, necessitem humanitat
Imatge il·lustrativa
Una animació mostra la importància de recuperar els somnis i la identitat
Imatge il·lustrativa
L'actriu comparteix pista amb Fred Astaire en una escena de «Ballant neix l'amor»