Tast Editorial

De París a Nova York

Viatgem a la capital francesa a través d'obres creades del 1840 al 1900

| 25/10/2018 a les 10:01h
Especial: Tast editorial
Arxivat a: Biblioteca, Antoni Gelonch, De París a Nova York, Tast editorial
Al segle XX, la capital artística del món va viatjar de França als Estats Units. El llibre De París a Nova York, Gravats de la Col·lecció Gelonch Viladegut (editat per la Diputació de Barcelona i Viena Edicions) mostra, a través de gravats i de l'obra gràfica de grans artistes internacionals, aquesta evolució i revolució. A més, el Centre Cultural el Casino de Manresa, fins al 28 d'octubre, li dedica una exposició. Tastem aquest llibre aturant-nos al capítol El París del segle XIX: El centre de l'art (1840-1900). 

Foto: Catorze


El París del segle XIX: El centre de l'art (1840-1900)

Durant els anys de transició entre mitjan segle XIX i començaments del segle XX, París va desplaçar Roma com a font de model artístic. Tot i que Corot va fer encara el viatge iniciàtic a Itàlia, aviat es va emancipar del neoclassicisme i es va especialitzar en la pintura a l'aire lliure, i va esdevenir un dels precursors del realisme i de l'impressionisme. Entre els preimpressionistes, també podem esmentar Daubigny, Daumier o Delacroix. Els impressionistes pintaven directement de la natura i preferien les escenes de la vida quotidiana i contemporània als temes clàssics d'història o de mitologia. Renoir n'és un exemple fefaent.

D'altra banda, el terme postimpressionisme designa el pas entre la primera fase de l'impressionisme i les avantguardes artístiques del segle XX. No és un moviment unitari, sinó més aviat un estat d'esperit que es va estendre per Europa durant les dues darreres dècades del segle XIX. En aquest apartat, podem esmentar artistes com ara Bonnard, Besnard o Steilen.

1. Planche 16 de la suite Robert-Macarin, Honoré Daumier.
Litografia, c. 1840.


2. Hamlet et Horatio devant les fossoyeurs, Eugène Delacroix.
Litografia, 1843.


3. Le songeur, Jean-Baptiste Camille Corot.
Cliché-verre, 1854.


4. Vaches à l'abreuvoir, Charles-François Daubigny.
Cliché-verre, 1860.


5. Majas, Antoni Salvador Casanova Estorach.
Aiguafort, 1877.


6. La fileuse, Antonie Jean Bail.
Aiguafort i burí, c. 1880.


7. Le printemps, Aguste Rodin.
Punta seca, 1883.


8. Melancolia, Paul Albert Besnard.
Aiguafort, c. 1885.


9. Les trimardeurs, Théophile Alexandre Steinlen.
Aiguafort, c. 1890.


10. Le Moulin de la Galette, Maurice Utrillo.
Litografia, c. 1900.


11. Marchands de quatre saisons, Aguste Brouet.
Aiguafort, c. 1900.

 


 De París a Nova York


 © Antoni Gelonch
 © Primera edició: Barcelona, juliol de 2018
 © Diputació de Barcelona i Viena Edicions

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
Som Cultura recorre el patrimoni monumental, artístic i tradicional de les comarques gironines
Imatge il·lustrativa
El Barcelona Pensa porta el pensament i la filosofia a diversos espais de la ciutat
Imatge il·lustrativa
El Museu de la Vida Rural organitza una taula rodona per reflexionar sobre el medi ambient
Imatge il·lustrativa
El Museu de la Vida Rural acull una jornada musical reconeguda pel Departament d'Ensenyament
Imatge il·lustrativa
Les botigues són farmàcies que ofereixen remeis contra els problemes de la vida
Imatge il·lustrativa
14 fotografies que mostren l'evolució de les criatures prematures
Imatge il·lustrativa
L'espot de la Loteria de Nadal espanyola reflexiona sobre la ceguesa que provoca l'ambició
Imatge il·lustrativa
Un vídeo empeny els homes a tallar d'arrel el més mínim intent d'assetjament que detectin