Música clàssica

Copland i l'home corrent

Escoltem una de les obres més conegudes del compositor nord-americà

| 14/11/2018 a les 07:20h
Especial: Música
Arxivat a: El piano, Fanfare for the common man, Aaron Copland, música clàssica, música, Fanfàrria, Música clàssica
Aaron Copland va néixer a Nova York el 14 de novembre de 1900 i va morir a Sleepy Hollow el 2 de desembre de 1990. És considerat el compositor creador de l'estil genuïnament nord-americà gràcies a la incorporació que va fer del folklore a les seves composicions. Entre d'altres, va compondre música per a ballets i bandes sonores per a pel·lícules, i una de les seves obres més conegudes i versionades és Fanfare for the Common Man (Fanfàrria per a un home corrent), una peça per a instruments de vent i percussió que li va ser encarregada el 1942 pel director de l'orquestra simfònica de Cincinnati, Eugene Goossens, per a ser interpretada a l'inici d'un concert i així homenatjar als combatents aliats durant la II Guerra Mundial. Escoltem aquesta peça d'Aaron Copland interpretada per l'Orchestra of St. Luke's, dirigida per Sir Gilbert Levine, i una de les versions més conegudes, la que van fer el grup de rock progressiu Emerson, Lake & Palmer.


Aaron Copland en un especial de televisió, 1962. Domini públic - Wikimedia commons

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
La Fundació "la Caixa" i RNE convoquen un premi de relats per a majors de 60 anys
Imatge il·lustrativa
El museu ofereix visitar gratuïtament la seva nova exposició
Imatge il·lustrativa
El CosmoCaixa reprèn el cicle de xerrades divulgatives «Live Talks»
Imatge il·lustrativa
El festival ofereix gaudir les seves activitats de manera presencial i també virtual
Imatge il·lustrativa
Pensem massa i sentim massa poc. Més que màquines, necessitem humanitat
Imatge il·lustrativa
Una campanya denuncia l'experimentació en animals
Imatge il·lustrativa
Un vídeo delata com els infants creixen amb prejudicis de gènere
Imatge il·lustrativa
14 reflexions de l'escriptor, que diu que «es pot estimar malament i també es pot llegir malament»