Galeria

Mama, fes-me cas

Una fotògrafa mostra la maternitat allunyada de tòpics ensucrats

| 10/01/2019 a les 18:00h
Especial: Galeria
Arxivat a: Passadís, Giedre Gomes, galeria
Tothom parla de com n'és, d'especial, ser mare, de com compartir un vincle tan fort amb un nen és una experiència única i màgica que et canvia la vida. Però quan tens fills no tot són flors i violes. La fotògrafa americana Giedre Gomes, que centra la seva obra en el món de la família, retrata amb sinceritat situacions amb què totes les mares del món s'hi poden sentir identificades.


1. Ser mare vol dir que no s'acabi mai la roba bruta per rentar.

Foto: Giedre Gomes



2. Ser mare vol dir no poder-se dutxar mai tranquil·la.

Foto: Giedre Gomes



3. De vegades les mares necessitem un descans per fer un glopet de vi i mirar el mòbil.

Foto: Giedre Gomes



4. Ser mare vol dir no poder quedar-se mai al llit fent el gandul.

Foto: Giedre Gomes



5. Ser mare vol dir donar el pit quan sigui i on sigui.

Foto: Giedre Gomes



6. Quan els nens se'n van a dormir.

"Ara ja sé per què els tigres es mengen els seus cadells"
"Aconseguir que els nens facin les coses amb seny sense que el perdis tu"
"Com conviure amb els teus fills quan ja has perdut el cap"

Foto: Giedre Gomes



7. Ser mare vol dir no poder anar a comprar mai en pau.

Foto: Giedre Gomes



8. Ser mare vol dir trobar recursos on i com calgui.

Foto: Giedre Gomes



9. Ser mare vol dir no poder pixar tranquil·la.

Foto: Giedre Gomes



10. Ser mare vol dir fer d'animadora infantil per als teus fills.

Foto: Giedre Gomes



11. Ser mare vol dir aprendre a cuinar amb una mà.

Foto: Giedre Gomes



12. Ser mare vol dir haver d'arribar a tot i més. 

Foto: Giedre Gomes



13. Ser mare vol dir intentar que els teus fills segueixin vius.

Foto: Giedre Gomes



14. Ser mare vol dir que no podràs dormir mai gaire: saben on t'amagues.

Foto: Giedre Gomes

COMENTARIS

Nonnon
Anònim, 10/01/2019 a les 23:35
+10
-2
Ser mare vol dir, sentir-te PLENA cuán tanques la porta de casa a la nit, i tens els nens a dormir.
I els pares?
Anònim, 11/01/2019 a les 00:08
+48
-10
Quina ràbia d’article quan som els pares els que ho vivim i no queda reflectit enlloc, almenys per normalitzar-ho
Avís
Anònim, 11/01/2019 a les 09:55
+27
-8
Algun Pare també ho fa això i molts avís igual, no es per treure mèrit a les mares però es així.
I pares?
Anònima11, 11/01/2019 a les 13:39
+33
-0
Ser pare també hauria de ser tot això, no? Així aquestes situacions no serien tan extremes o repetitives.
I els pares?
Anònim, 11/01/2019 a les 17:27
+8
-1
Ningú ha dit que els pares no puguin parlar de què significa per a ells la paternitat.
Per què costa trobar articles com aquest que parlin dels homes? Jo diria que és perquè la societat encara és molt masclista.
Us animo a que parleu de qüestions relatives a la cura dels fills i de persones grans perquè deixin de ser coses de dones i siguin coses de tots
I aquestes mares no tenen parella?!??!!
Anònim, 11/01/2019 a les 19:19
+3
-3
Llegir aquest article i veure aquestes fotos treuen les ganes de ser mare a aquelles que encara no ho som...

Ara bé...trobo bastant extrem emfatitzar d'aquesta manera el poder sobrenatural d'aquestes mares reflectides a l'article...
És una forma actual d'idealitzar el fet de ser mare - el món sembla que ha de parar quan s'és mare. I això no deixa de ser un problema que ens hem creat nosaltres mateixos, els de la nostra generació: la criatura passa ser el centre de l'univers.
Per altra banda, potser no totes les mares han de viure (i patir, com sembla ensenyar l'article) la maternitat d'aquesta manera.
Desitjo pensar que moltes parelles voldran participar i sentir-se implicades en tot aquest procés de tenir fills no?
On som els pares
Anònim, 11/01/2019 a les 21:24
+4
-0
Ser mare vol dir ... Obviar al pare?
?!?!
Anònim, 12/01/2019 a les 01:33
+7
-0
Que no tenen pare aquests nens? Jo em dutxo i pixo tranquil.la mentre el meu fill està amb el seu pare... i a l’inrevès. Ja està bé de pares invisibles..
fck machis
Anònim, 23/01/2019 a les 19:07
+1
-0
Aquest article va dedicat a les dones i mares i està prou bé.
Si en voleu un dels pares, feu-lo vosaltres