Pintura

Sorolla i la llum

Un recorregut per 14 pintures de l'artista valencià que mostren l'evolució de la seva obra

| 27/02/2020 a les 10:34h
Especial: Pintura
Arxivat a: Passadís, pintura, Sorolla, Joaquim Sorolla, galeria
Joaquim Sorolla i Bastida va néixer a València el 27 de febrer de 1863 i va morir a Cercedilla el 10 d'agost de 1923. La seva obra va evolucionar des de l'academicisme fins a l'impressionisme, i, finalment, el luminisme, que es caracteritza per una especial atenció als efectes de la llum en les escenes i els personatges. Recordem el pintor valencià fent un recorregut per 14 obres seves que mostren aquesta evolució.

1. Marina, 1880.

Joaquim Sorolla



2. Venent melons, 1890.

Joaquim Sorolla



3. I encara diuen que el peix és car, 1894.

Joaquim Sorolla



4. Tràfic de blanques, 1894.

Joaquim Sorolla



5. Mare, 1895.

Joaquim Sorolla



6. Nu de dona, 1902.

Joaquim Sorolla



7. El pescador, 1904.

Joaquim Sorolla



8. El bany, 1905.

Joaquim Sorolla



9. Instantània, Biarritz, 1906.

Joaquim Sorolla



10. Passeig per la platja, 1909.

Joaquim Sorolla



11. La meva dona i les meves filles al jardí, 1910.

Joaquim Sorolla



12. Nens a la platja, 1910.

Joaquim Sorolla



13. La bata rosa, 1916.

Joaquim Sorolla



14. Ayamonte, 1919.

Joaquim Sorolla

COMENTARIS

Passeig per la platja
Anunciación, 27/02/2019 a les 17:40
+24
-1
M'agrada molt
Sorolla, merevellòs
Carlos de València, 27/02/2019 a les 17:53
+19
-2
Moltes gràcies per difondre aquestes meravelloses pintures de Sorolla.
L'art no te fi
Elena Colomer , 05/03/2019 a les 10:18
+11
-1
M'encanten totes les pintures exposades!!!! Gràcies per apropar-nos l'art i la cultura.
La llum de Sorolla
Anònim, 18/09/2019 a les 16:08
+11
-1
Preciosses!!!
Passeig per la platja
Pepita Hernandez Vendrell, 18/09/2019 a les 18:01
+12
-0
M agrada
Tots
Loma, 20/09/2019 a les 01:18
+11
-0
Sorolla es únic. Fins i tot a les pintures mes dramàtiques i dona vida i color.
Extraordinari, excel-lent.
Passeig per la platge
Anònim, 24/09/2019 a les 13:17
+7
-0
Gracias
Passeig per la platja
Lluis Tartor, 27/02/2020 a les 09:13
+4
-0
Sorolla m'agrada per la seva pintura tant plena de llum que dona la impressió que ets on ell va pintar.
Fantàstic Sorolla!
Anònim, 27/02/2020 a les 10:13
+3
-0
Unas pinturas que et transportan!!fantàstic Sorolla!!!
Llum mediterrània.
Valentina Botana, 27/02/2020 a les 11:34
+3
-0
Contemplar les pintures de Sorolla em fa sentir la brisa marina a la pell, la Llum mediterrània en el seu esplendor, el remor de les onades del meu estimat i tan enyorat mar....ara que visc i treballo a la Catalunya central. La seva obra és plena de Claror, Serenor....i em transporta de seguida a l' estiu.
Una Meravella que publiqueu aquesta col.lecció tan genial.
Gràcies!!!
Nu de dona
Gabriela, 27/02/2020 a les 13:26
+2
-0
M'encanta!!!!
Sorolla es unic i meravellos
Paqui agullo , 27/02/2020 a les 18:47
+0
-0
Sorolla dominaba el claroscur. . . la llum I les sombres. ..La seva forma de exposar el mar tambe als Xiquets. ..meravellos.
Sorolla
Rosa's, 27/02/2020 a les 23:06
+0
-0
Sempre m'ha agradat molt Sorolla. Les seves pintures et fan sentir el moment.
Meravellós
Vicedo, 28/02/2020 a les 17:19
+0
-0
Sóc d'Alacant i la llum de la Mediterrània sempre ha estat present a la meua vida. Crec que Sorolla ha sigut el pintor qui millor ha captat i llençat cap a fora eixa llum de manera que m'emociona i em fa sentir sentiments molt naturals arrelats al meu propi caràcter... Meravellós.👏👏👏👏👏👏👏
Sorolla