Així miro el món

Grans mares grans

14 fotografies de dones d'entre 85 i 95 anys de Granollers que dignifiquen la vellesa

| 26/03/2019 a les 15:28h
Especial: Així miro el món
Arxivat a: Passadís, Jordi Ribó, Així miro el món
L’exposició Mare meva! són àvies, mares, dones amb experiència de vida. Amb nom i cognoms i també una edat. Són les mares dels meus amics, mares "de proximitat". Juntes sumen anys (en total, més de 2.000!), anys d’història viva de la nostra ciutat, Granollers. De la plaça de la Corona a la plaça Perpinyà, del carrer Girona a l’avinguda Prat de la Riba, de Can Trullàs a la plaça de les Olles, de la plaça del Peix a la plaça de l’Església, i a la Porxada.
 
Aquesta exposició és un reconeixement a la seva persona, a elles, sí, com a dones. Les he buscades, les he perseguides… i totes han accedit a fer aquesta sessió fotogràfica en blanc i negre. Un blanc i negre que ens ha transportat a una època en què no existia el color: l’època en què van néixer. Però el color, justament, l’hem posat plegats, a l’hora de fer les sessions. Ens ho hem passat molt bé i el resultat transmet la dignitat de la dona, el positivisme, la força que arrosseguen i que tenen aquestes Dones amb majúscula.
 
La idea surt en un sopar amb tres amics. M’expliquen que ja no tenen pare, només mare, i els dic que em faria il·lusió retratar-les, captar-les per allò que són. Per això, quan vaig decidir tirar endavant el projecte, vaig voler tenir aquest punt de complicitat amb les dones, que fossin properes a mi. El resultat són 26 retrats de mida 30x40, positivats en paper fotogràfic, com es feia antigament. L’abans: el blanc i negre, el paper, l’analogia. L’ara: les seves cares que reflecteixen el pas del temps, la seva fermesa, la seva dignitat després de tants anys. Sota de cada retrat apareix el nom i els cognoms de cada dona. Així, d’una banda, recuperem el valor de la fotografia, i de l’altra, valorem i dignifiquem les persones grans.
 

1. Maria Vilar Noguera. 

Foto: Jordi Ribó

 
2. Assumpció Muntanyà Bou.

Foto: Jordi Ribó



3. Julita Vila Terricabras.

Foto: Jordi Ribó



4. Francesca Garrell Cot.

Foto: Jordi Ribó



5. Maria Noguera Balart

Foto: Jordi Ribó



6. Dolors Gadea Vila.

Foto: Jordi Ribó



7. Dolors Ripoll Cabaní. 

Foto: Jordi Ribó



8. Anna Mª López Morgadas.

Foto: Jordi Ribó



9. Lola Grau Roca.

Foto: Jordi Ribó



10. Maria Fusté Mercadé.

Foto: Jordi Ribó



11. Hortència Garcia Pasamar.

Foto: Jordi Ribó



12. Neus Aleu de Casellas.

Foto: Jordi Ribó



13. Eliseta Escobairó Boix.

Foto: Jordi Ribó



14. Teresa Saló Baliu.

Foto: Jordi Ribó

COMENTARIS

Molt digne
PAS, 27/03/2019 a les 00:36
+14
-0
M’agrada veure aquestes fotogragràfies,
Jó, he complert 78 anys i estic molt
contenta.
La força del anonimat
Anònim, 27/03/2019 a les 10:41
+8
-1
M'encanta que dones anònimes surtin i més m'agradaria si surtis la seva biografia conservant l'anonimat. Segur que es trobaria GRANS dones que han sigut valentes i mereixedores d'admiraciò.
Guapes !!!
Anònim, 27/03/2019 a les 14:15
+6
-1
La seva mirada m'han trasmès molt de carinyo de mares i d'àvies, es fan estimar..
Serenitat
Anònim, 27/03/2019 a les 16:43
+8
-0
M'encanta la sereno que desprenen, com dient, ja está tot fet i ho hem fet be.
Felicitats al fotógraf per saber-ho reflectir.
Boniques i amb personalitat
Anònim, 27/03/2019 a les 20:01
+2
-2
Continuen amb il·lusió per viure, ens ho transmet la pau del seu semblant Mares, àvies... molt estimades.
Joia de viure
Anònim, 27/03/2019 a les 23:01
+5
-0
Que maques i arreglades. Jo tinc 68 anys i que lluny han quedat aquells anys on les meves avies anaven amb el cabell blanc recollit amb un monyet i vestides de negre i gris......
Retrats
Juanolaò, 28/03/2019 a les 20:29
+2
-0
M'han encantat les fotografies. Felicitats al fotògraf i a les seves missa.
Grans referents
Anònim, 29/03/2019 a les 21:53
+2
-0
Gràcies , por tot el que em après , porteu els anys amb elegància i sou un gran exemple , feliçitats a totes
Que per molts anys
Preciosa col·lecció
Anònim, 02/04/2019 a les 14:57
+2
-0
Preciosa col·lecció però gens integradora.
guapissimes
Anònim, 22/04/2020 a les 10:48
+4
-0
les veig a elles i aixi m'agradaria que arrivessim tots......
Dignifiquem la vellesa!
Anònim, 01/11/2020 a les 06:43
+0
-0
Volem arribar a velles/vells amb totes les seves dificultats. Aquestes fotografíes ens la descriuen. Enhorabona per elles i el fotograf.
40 anys menys.
Matilde Pont Cullell, 01/11/2020 a les 11:21
+0
-0
En recordo moltes d'elles amb 40 anys menys. No han canviat tant.
Bellezas
Anònim, 01/11/2020 a les 15:42
+1
-1
Me parecen preciosas. Estamos acostumbrados a asociar la belleza solo con la juventud. Y la verdad es que nos perdemos todo un abanico de diversidades.
Dones sempre endebat , felicitats
Anònim, 03/11/2020 a les 20:54
+0
-0
Es molt maco arribar i veure’ns tan bé ,sempre ia alguna coseta , però mirem de erreglaro, jo també soc molt gran , he sobrepassat les edats que eu posat, andebant👏👏
Vida a los años
Anònim, 04/11/2020 a les 00:03
+0
-0
Trasmiten experiencia , serenidad ,es una generación de mujeres fuertes y valientes.
Felicidades .. siempre he querido hacer una cosa parecida en mi municipio.
Un calendario con este tipo de fotografías la belleza no tiene años.