Presa de terra

M'ho enduré tot cap a casa

O puc engrapar l'enyor per la solapa i mirar-me'l com si el volgués radiografiar

| 17/03/2020 a les 18:43h
Especial: Presa de terra
Arxivat a: Cambres pròpies, Presa de terra
Imatge il·lustrativa
Eva Armisén
Cuando vos sabés que nada de lo que te pase va a ser peor de lo que te pasó, te da como cierto poder. Que ja no li preocupen gens els petits sotracs, explica. Llavors l'insulten des d'un cotxe i ell s'exalta tant com abans.
 
El gag de la pel·lícula em pica l'ullet. Jo també m'he sentit invencible perquè conec la derrota. Però que no em posin a prova amb un brètol que crida al volant, ara que em regalo –que em torno a regalar– xocolata amb sal i albergínies amb mel. 
 
Visc en un pis sense balcó però amb milers de llibres. Puc llegir, escriure i fer veure que nedo en sec. Puc llegir, escriure i fer veure que distrec l'enyor. O puc engrapar l'enyor per la solapa i mirar-me'l com si el volgués radiografiar. L'enyor és líquid i surt pels ulls i els científics no ho saben, em diu una amiga. El meu és gasós i se'm fica al llit i descansa als prestatges i es dutxa amb mi.
 
No hi estem malament, aquí tancats. Tenim una guitarra, aigua calenta i un dolor al pit que potser és el virus o potser és la por o potser és tot el que voldríem a prop però no. El mar. El sol de primavera a la pell. El gronxador d'un parc sense nens. Els petons d'encomanar-se amor. El coratge d'estimar els malgrats.
 
El poder te'l dona saber que vindran noves foscors i que no val la pena respirar a mig gas. Quan hagi deixat d'acabar-se el món, sortiré a atrapar el mar i el sol i el gronxador i els petons i el coratge. Me n'ompliré la boca i les mans i les butxaques i m'ho enduré tot cap a casa. 
 
Com si no sabés, o perquè ho sé, que el món s'acaba de veritat.
 
Eva Piquer

COMENTARIS

Despullada
Anònim, 17/03/2020 a les 23:54
+22
-2
Por, tristor, angoixa, por i pesimisme en el futur. Tots aquests sentiments i d'altres, embolicats en unes paraules molt sentides, molt viscudes i molt íntimes.
Gràcies Eva Piquer
el món s'acaba
Sandra González, 18/03/2020 a les 00:50
+5
-0
Sí que s'acaba, sí. I tant. Sempre.
Gràcies, Eva
,,,estimar els malgrats.
enric santamaria, 18/03/2020 a les 06:32
+5
-1
Que bo!!!,,, Eva Piquer, felicitats i moltes gràcies,,,Eva Armisén perfecte...

Malgrat la tristor
Llum Pujol , 18/03/2020 a les 08:09
+10
-0
Quina bellesa, dolçor, realisme.... i tans sentiments. Es dificil fugir d' aquest texte que t' acarona sense deixar de banda el que es realment la vida.

AMOR
Anònim, 18/03/2020 a les 08:34
+10
-1
Tan real que hace daño en el pecho, que se acelera el corazón, que bien lo has sabido reflejar. Unos sentimientos que compartimos per que muchos no sabemos plasmar. Gracias por este ratito de paz y de ilusión que nos hace renacer las fuerzas y prometernos el proposito de enmienda
...... Mucha luz para estos momentos de incertidumbre.
L'enyor
Carme Calleja , 18/03/2020 a les 08:49
+7
-1
Que poc se'n parla i gairabe no hi pensem,pero en les adversitats es el primer sentiment que aflora.
Por
Torna, 18/03/2020 a les 10:06
+3
-2
Sentiments a flor de pell.
M'ho enduré tot cap a casa
Anna Llebaria , 18/03/2020 a les 10:10
+7
-0
Gràcies Eva. Poses paraules en els meus sentiments
Gràcies...
Rosa R., 18/03/2020 a les 10:13
+4
-1
Perquè encara que les teves paraules són tristes, estan plenes d'amor i ens fan reflexionar amb tendresa. Jo, cim tu, quan tot això passi, també m'ho enduré tot cap a casa, al raconet íntim del ser i descobrir que les adversitats les auperem.
Solitud intima
Atim, 18/03/2020 a les 11:25
+5
-0
Quan et sens sola per dintre i sents l'enyor ,no t acompanyen ni els llibres ni la música ni...... només aquesta mena de buidor que no et deixa , penso que quan puguem sortir tornarà l'alegria i tornarem a riure a encomanar als altres el somriure
Serenitat
Rousetta, 18/03/2020 a les 11:57
+1
-0
Quanta Bellesa en les paraules i quina ilustració tant ben trobada, Felicitats a les dues, bon confinament.😍😘😍😘
Gràcies !
Mon Folch, 18/03/2020 a les 18:28
+4
-0
Gràcies, Eva !

Que bé que ho expliques i quina magnífica revista que treus ! Ens ajuda a omplir aquests moments tan complicats i relativitzar la por i el neguit per banyar-ho amb una mica de poesia.


Una abraçada !
Mon
Coratge
Mercè 2020, 18/03/2020 a les 21:40
+3
-0
Com m'agraden els teus escrits...ets tan sensible i la vegada tan forta ...les teves paraules acompanyen i ajuden en molts moments i en especial en aquests dies d'incertesa.
Gràcies bonica!!!
Hem de seguir endavant
TJR1964, 19/03/2020 a les 14:38
+1
-0
M'agradaria saber expressar-me una dècima part del bé q ho fas tu per poder-te agrair amb la mateixa intensitat i bellesa amb la q ho fas tu amb tot això q comparteixes. Mil petons i un milió d'ànims.
M'ompliré la boca i les mans i les butxaques i m'ho eduré tot cap a casacasa
Anònim, 19/03/2020 a les 15:51
+1
-0
Resum del teu escrit, molt íntim i preciós. Què ens podem endur cap a casa?
Després del mal tràngol que estem passant, quan sortim de nou al carrer i a les places i a la muntanya, enduem-nos la joia en la cara de la gent , els petons i les abraçades, però seguim donant gràcies a Déu, pregant pel que no ha aconseguit i agraint-li de tot cor que entre tots
i a ell en particular, ho haguem aconseguit.
Anyor
MVictòria, 19/03/2020 a les 16:21
+1
-0
Gràcies Eva! Com m identifico amb els teus escrits, sempre dius allò que jo voldria dir però no sé trobar les paraules tan encertades. Un cop mes Gràcies!!
Mas fet ser mes feliç em aques paraules
Un amic , 19/03/2020 a les 17:10
+0
-0
Mas fet obrir mes el cor , i ting tantes ganes de que passi tot per abraçar i fer petons a tota la gent
que estimo ja els trobo tan lluny ( gràcies per fer despertar tots aquets senitits )
Colpidora
Manuela, 22/03/2020 a les 10:04
+0
-0
Quan hagi deixat d'acabar-se el món....
Amb aquestes paraules està tot dit. Gràcies.
Bonic!
Anònim, 22/03/2020 a les 16:23
+0
-0
Gràcies per aquest bonic escrit, com tants d’altres! M’he quedat amb la curiositat de quina deu ser la pel.licula a que fas referència... 😊
El coratge d’estimar ela malgrats
merceendreçantcalaixos, 22/03/2020 a les 22:35
+0
-0
Gràcies per aquest escrit que fa estimar la vida.