Educació

«El meu gran refugi: el mòbil i els amics»

14 reflexions sobre el confinament obligat des d'una mirada adolescent

Un bon confinament, amb ulls d'infant

| 25/03/2020 a les 11:27h
Especial: Educació
Arxivat a: Sala d'estar, confinament, Eva Bach, educació
Davant la situació excepcional que estem vivint, la pedagoga i educadora emocional Eva Bach (autora de llibres com Pares i mares influencers, escrit amb Montse Jiménez, o Educar per estimar la vida) ha escoltat a més de mig centenar de nois i noies per saber com viuen el confinament. Inspirant-se en el que li han explicat, ha elaborat aquestes catorze idees sobre com se senten, com ho viuen i què necessiten.
 

Foto: Matheus Ferrero

 
1. El meu gran refugi aquests dies són el mòbil i els meus amics i amigues. Però el millor sou vosaltres, família. 
 

2. Encara que a vegades ens enfadem, que sembli que no m’importeu i que us ho digui massa poc: us estimo molt i molt. 
 
3. Vint-i-quatre hores junts cada dia es pot fer una mica pesat, però quina gran oportunitat! Per a petits plaers com dinar, jugar, conversar o riure plegats. Per pausar i alentir el ritme, estrènyer els nostres llaços i descobrir noves maneres de viure.    
 
4. Mirem de posar-nos les coses fàcils i atenguem les necessitats de cadascú. Hi ha d’haver estones en què dialoguem i estones en què no ens parlem. Que pugui fer coses a porta tancada, a la meva habitació.
 
5. Si em veieu aïllat en el meu món, no penseu que soc insolidari, em dol quan veig tant dolor i pateixo per tu, mare, per tu, pare, per tu, àvia, i per tu, avi.
 
6. A vegades em costa parlar-ne i compartir-ho. Però veure com van pujant els contagiats, com mor i pateix tanta gent, creieu que em deixa indiferent? 
 
7. Aquieteu-me i no deixeu que entri en pànic. Encara que ja sigui més gran, necessito paraules dolces com quan era infant. No feu cas de la meva cara, les acollirà i agrairà la meva ànima. 
 
8. Necessito aferrar-me a l’esperança: si la nostra gent gran va passar una guerra, nosaltres superarem aquesta pandèmia. Tornarem a trepitjar la sorra de la platja, a somiar desperts damunt de l’herba, a contemplar la lluna sota les estrelles.
 
9. M’imagino que us sonarà una mica estrany, que us digui jo el que normalment em dieu vosaltres: preneu-vos tot això seriosament, cuideu-vos molt i no feu rucades.
 
10. Vosaltres, avis i àvies, quedeu-vos quietets a casa, que us estimo més que a ningú i em feu molta falta. Aviat ens podrem fer la més gran de les abraçades. Mentrestant, truqueu sempre que vulgueu, estigueu tranquils i aguanteu.
 
11. Als profes us demano que us cuideu molt. Encara que us pugui estranyar, us apreciem i us trobem a faltar. Després d’aquest pal de confinament, tornar a classe no estarà gens malament.
 
12. Amb els deures no us passeu massa, que també ens en posen els altres. I, si us plau, no ens n'ompliu tot el dia, que ens cal temps per reflexionar i millorar aspectes de la nostra vida.
 
13. A tots els meus amics i amigues, us trobo a faltar com l’aire que es respira. I encara que sigui fan de les pantalles, el que més enyoro és el vostre tacte.
 
14. Per si algú encara dubta del meu altruisme, m’ofereixo a passejar el gos cada dia i a baixar les escombraries.

COMENTARIS

Gracied
M Rosa Cases Giménez, 28/03/2020 a les 20:19
+1
-0
Gràcies per aquest comentari tan preciós. Soc iaia i trobo a faltar molt les abraçades dels meus nets
Confinament
Rayane, 31/03/2020 a les 12:36
+0
-0
Aquests dies de confinament els estic pasant en familia i es molt agradable
gracies a tots
Aurora Gómez , 01/04/2020 a les 10:41
+0
-0
gracies a tota la gent que s'esta deixant la pell cada dia per que tot això acavi el les aviat possible, mentres tant em de fer vondat tot i quedar-nos en casa.
Confinament
Aina Candón , 02/04/2020 a les 12:50
+1
-0
Jo crec que això del confinament va be per passar temps amb la família, fer coses que havans no feies o no tenies temps,.....Sobretot em de donar gràcies a infermer/es, policies i a tota la gent que esta fent lo possible perquè això s'acabi ja i perquè estan salvant vides.
Confinament
Biel Ledesma, 03/04/2020 a les 12:38
+0
-0
Jo crec que si els nostres besavis van aguantar 3 anys de guerra civil, nosaltres podem estar uns mesos a casa.
Confinament
Tarek, 03/04/2020 a les 14:07
+0
-0
Doncs crec que ara podrem fer coses que abans no podiem fer per qualsevol cosa, tambe podem pasar molt mes temps amb la família fent activitats tots junts.
Confinament
Mar Pastrana, 06/04/2020 a les 12:47
+2
-0
Fem d'aquest confinament una vida millor tan a casa amb la família que és on som ara com al carrer que és on estarem quan passi el COVID-19, això no durarà per sempre només és un petit obstacle de la vida. Desitjo salut a tothom, i sobretot a la gent que ara mateix està patint i a tota la gent que està treballant per nosaltres.
#quedem-nos a casa
Confinament
Sara Carmona, 14/04/2020 a les 20:27
+0
-0
Tot el que està passant ens està ajudant a treure moltes reflexions sobre la vida. També ens està unint com a persones, tots volem que s'acabi però hem de tenir paciència i quedar-nos a casa per la gent gran i a totes les persones amb problemes de respiració que s'ho mereixen.
És molt emocionant cada dia quan arriben les vuit perquè tot el veïnat surt al carrer a aplaudir i posen cançons com la de Resistiré.
Molts anims als contaminats i les seves famílies espero que vagi tot bé. També molts ànims per a tots els traballadors, que és dur però cal aguantar que a la fi acabarem amb aquest virus tots junts.
Ara tenim molt de temps i no cal perdre'l podem fer moltes coses a casa i el mes important estar amb la família.
I enrecorda't #Quedem-nos a casa #TotAniraBé
Confinament
Ona Máiquez, 17/04/2020 a les 18:57
+0
-0
A tota la gent que s’està jugant la vida per que tot això s’aturi el més aviat possible, a tots aquells que fan possible que ens poguem quedar a casa com més bé millor, a tots els que estan a primera línia deixant-se la pell per tots nosaltres, a la meva família, per fer aquest confinament molt millor, gràcies. Ànims a tots aquells que estan patint, junts en en sortirem d’aquesta.
Confinament
Laia Alegre, 30/04/2020 a les 12:15
+0
-0
Tot i que no he sortit de casa, han sigut dies molt emocionals.
He passat moments feliços en família i també m'he esfondrat per les males notícies que m'han arribat.
Però, sobretot, m'he descobert més a mi mateixa i m'he donat compte de tot el que fan els meus amics per a mi. Generalment he après a valorar les coses que feien per a mi o el que em van tenir que aguantar, i jo no em donava ni compte.
Aquest confinament ha estat dur en molts aspectes, però necessari a l'hora.