MUTARE SOS

Com poden contribuir els museus a l'educació post covid-19?

14 propostes de Mutare SOS de la Fundació Carulla

| 28/05/2020 a les 18:37h
Especial: Educació
Arxivat a: Sala d'estar, educació, museus, Mutare SOS, Mutare, Fundació Carulla
Davant la profunda transformació social que estem vivint, cal repensar la nova societat cultural. Com fer-ho també des dels Museus? Quin format han de tenir? Com hauran de ser les seves propostes educatives a partir d'ara? La primera sessió participativa de Mutare SOS, de la Fundació Carulla, amb els ponents Xavier López, director de l'Escola Octavio Paz, i Maria Adzerias, directora de Còdol Educació, va convidar a repensar, cocrear i transformar el present i el futur dels museus.
 

Foto: Aaina Sharma

 
 
1. Des del present. Cal preparar els infants per la incertesa i el món canviant i contradictori que s'han trobat. Empoderem els infants del present, per aconseguir els adults del futur.  
 
2. Amb il·lusió. Podrem arribar als infants des de les emocions positives. Connectem amb la seva essència!
 
3. Amb esperit crític. Incentivem la mirada crítica. Hem d'aconseguir generar més preguntes que respostes, construir pensament. Fugim de la zona de confort! 
 
4. Amb imaginació. Potenciem la creativitat, la curiositat i l'esperit imaginatiu dels visitants. Som cap, cor, mans i ànima!
 
5. Un laboratori. Potenciem el museu com un espai d'aprenentatge compartit, valorem el seu paper educatiu. L'equip del museu ha de ser un mestre més!
 
6. De qualitat. Escoles i museus hem de parlar més de qualitat de les propostes que de quantitat.
 
7. En aliança. Creem lligams sòlids entre museu i escola, autèntiques comunitats educatives. Museus i escoles ens hem d'enamorar els uns dels altres!
 
8. Parar l'orella. Oferim a les escoles activitats obertes, atenent les seves necessitats específiques. Cal escoltar, abans... i després!
 
9. Demanar compromís. Més enllà de l'escola, impliquem tots els sectors i administracions públiques. Depèn de totes les parts.
 
10. Espai de trobada. Incentivem la visita en família, aconseguim un espai que generi converses i diàlegs. Per educar un infant, cal una tribu!
 
11. Fer xarxa. Promovem la comunitat local, cooperem amb ella. Els artistes locals tenen també un paper important. Donem força a la comunitat!
 
12. La virtualitat. Traiem partit dels nous formats, contemplant-ne també les limitacions. No s'ha d'encabir tot a la finestra virtual.
 
13. Presència. Amb totes les garanties i mesures necessàries, no renunciem a trepitjar els museus. Visitar-los presencialment sempre tindrà un valor afegit! 
 
14. La inclusió. Resolem qualsevol limitació que n'impedeixi l'accés. El museu s'ha de convertir en un centre obert a tothom, també de les propostes online. Caldrà ser imaginatius!
 
 
Mutare SOS s'estructura en diversos cicles de taller en línia. En el primer, dedicat a com es pot transformar la societat des dels museus, la Fundació Carulla torna a cridar a la participació dels agents culturals, educatius i socials per a les sessions previstes per als dies 2 i 9 de juny a les 16 h  (us hi podeu inscriure aquí). El segon cicle de Mutare SOS, que tractarà sobre les necessitats i oportunitats dels creadors i creadores culturals, serà a finals de juny i durant el juliol.
 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
La UVic-UCC i Eumo Editorial convoquen un certamen en homenatge a Ricard Torrents
Imatge il·lustrativa
Torna el cicle de concerts d'estiu de la Universitat de Barcelona
Imatge il·lustrativa
La ciutat acull un cicle d'espectacles que es poden gaudir presencialment i en línia
Imatge il·lustrativa
L'Altra Editorial i la llibreria de Josep Cots convoquen una nova edició del premi
Imatge il·lustrativa
Una animació de Pixar mostra com una mare pateix la síndrome del niu buit
Imatge il·lustrativa
Estrella Damm estrena la seva nova campanya «Mediterràniament»
Imatge il·lustrativa
Un anunci resumeix l'experiència i l'aventura de dur vides al món
Imatge il·lustrativa
Revivim una escena clau de la pel·lícula de Giuseppe Tornatore