Educació

Escoles, aquí teniu materials per a l'estiu

La Fundació Bofill ofereix recursos per afavorir la lectura d'alumnes de 4t, 5è i 6è de primària

| 03/06/2020 a les 12:23h
Especial: Educació
Arxivat a: Sala d'estar, educació, Fundació Bofill

La crisi de la Covid-19 està provocant un increment de les desigualtats educatives i una pèrdua d’aprenentatges, especialment en l’alumnat més vulnerable. 

La Fundació Bofill, des del seu projecte Lecxit, ofereix un recurs a totes les escoles de Catalunya: un paquet lector, amè i enriquidor, adreçat a les famílies de 4t, 5è i 6è de primària. L'objectiu? Que aquest estiu els infants promoguin l'hàbit i el gust per la lectura, i que les famílies tinguin els recursos per acompanyar-los de la millor manera possible. Com es pot fer arribar? En aquest enllaç us donen algunes idees per citar els pares i mares, o, si és complicat, enviar-los-hi directament per mail. 

Aquest paquet físic (el podeu consultar aquí) està format per: un document explicatiu (en català, castellà, àrab i urdú) per a les famílies, detallant el material que inclou i el seu funcionament; una guia elaborada per Jaume Centelles amb 12 propostes per promoure la lectura dels fills i filles a casa; un carnet de viatge lector, on els infants registraran els llibres que llegeixen durant l’estiu, i on el bibliotecari del seu poble o ciutat hi posarà un segell cada vegada que hi vagi a buscar llibres, i on, també, quan torni a l'escola, podrà ser reconegut pel seu tutor amb un diploma. I també hi ha el que us oferim com a tast: una infografia amb cinc claus, cadascun acompanyat d'un vídeo -també els han fet en castellà-, per promoure la lectura des de casa.
 

1. Acompanya la lectura.
Busqueu una estona per llegir amb els vostres fills i filles fent de la lectura un espai amè i divertit. L’objectiu no és millorar com llegeixen, sinó que gaudeixin de la lectura.


2. Crea un espai lector.
La lectura s’ha de produir en espais on ens sentim còmodes i relaxats. Dediqueu un espai on l’infant guardi els seus llibres i pugui viure experiències positives al voltant de la lectura.


3. Sigues un model lector.
Els infants aprenen per imitació i, si veuen que viviu la lectura com un moment divertit i emocionant, segur que també voldran experimentar aquesta sensació!


4. Gaudiu sense pressa.
La lectura requereix anar a poc a poc i sense presses. Cada infant té el seu propi ritme d’aprenentatge que cal respectar, fent de la lectura un joc agradable amb el qual poder gaudir.


5. Una experiència divertida.
La lectura és una experiència emotiva que és present en el nostre dia a dia. Feu participar els nens i nenes en tasques diàries, com llegir una recepta de cuina o fer la llista de la compra.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
La Fabra i Coats ofereix un programa públic d'activitats relacionat amb les seves exposicions
Imatge il·lustrativa
WusMed reuneix dues metodologies en una formació en línia
Imatge il·lustrativa
El CaixaForum recorre els mites clàssics amb obres de les col·leccions del Prado
Imatge il·lustrativa
La Universitat de Barcelona ofereix una nova sessió del cicle de debats «Feminisme(s)»
Imatge il·lustrativa
La història de la dona que va plantar cara a la llei de segregació racial dels EEUU
Imatge il·lustrativa
Un «mapping» hipnòntic fa volar l'àngel per l'aeroport de Brusel·les
Imatge il·lustrativa
Una animació relata amb tendresa els aprenentatges que neixen dels vincles familiars
Imatge il·lustrativa
Una animació mostra la importància de recuperar els somnis i la identitat