Presa de terra

8 de juny

Ets la que escolta, la que hi és, la que sempre

| 07/06/2020 a les 21:00h
Especial: Presa de terra
Arxivat a: Cambres pròpies, Presa de terra
Imatge il·lustrativa
Eva Armisén
Vas néixer un divendres de primavera, a frec del cap de setmana i a les portes de l'estiu, i ets ben bé així: cofre, promesa, poncella. Pètals endins hi retens la saviesa, el plor, tantes coses que mai dius.
 
Ets tota discreció fins que trenques la distància i no calles. Ets de secà fins que entres al mar i et fas aigua. Ets la mare que em va ensenyar a llegir abans d'hora i l'àvia que va fer dir mama al net petit. Ets una memòria que fa por i una por atàvica de perdre la memòria. Ets la que escolta, la que hi és, la que sempre.
 
Després del primer divendres han vingut molts caps de setmana i setanta-cinc estius. Setanta-cinc, mare: s'ha fet gran aquella nena. I mig segle llarg pensant-me, sabent-me, sent-me coixí i flassada i agenda. D'ençà que em vas regalar la vida un altre divendres de primavera.
 
Eva Piquer

COMENTARIS

Mares..
Maria Rosa Estela Prat, 08/06/2020 a les 16:57
+13
-0
Preciós i ple d'agraïment aquest escrit vers la teva mare.
Penso que des del cor totes hauríem de ser prou capaces de fer i expressar un reconeixement semblant per la mare de cadascuna de nosaltres.
Cal poder veure la seva coherència a l'hora de transmetre, ser, estar, educar i estimar.... en circumstàncies sovint complicades i plenes de repressions i pressions...
Sòn campiones i cal que es reconegui!!!
Agrair
Anònim, 08/06/2020 a les 17:56
+4
-0
Som fills d.una mare, i un pare també....però sobretot d.una mare.
El lligam uterí dura per sempre.
Disfrutem de la sort que tenim, de tenir.la amb nosaltres per molts anys. És un referent i un puntal quan necessites la persona que t.escolti i no et jutgi.
La meva mare
Anna Olivella Faura, 08/06/2020 a les 18:15
+1
-0
La meva mare avui 74 anys i és forta,increïble una dona que m'ha ensenyat i encara m'ensenya coses, m'escolta , en cuida , és el puntal de la família i cuida dels nets i de tots. Mama t'estimo.
Orgull
Montserrat Sobrevias, 08/06/2020 a les 19:21
+0
-0
COM EN EL DIBUIX DE L'EVA ARMISÉN, AVUI MARE I FILLA HEU LLUÏT UN PENTINAT D'ORGULL. TU D'ORGULL DE FILLA I ELLA D'ORGULL DE MARE.
Precios!
Litetamona, 08/06/2020 a les 21:12
+0
-0
No cal dir res més. És preciós!

Abraçada. Inés
Només n'hi ha una
Judith Mir, 09/06/2020 a les 02:05
+3
-0
Mare només una i sort qui la conserva perquè fa 1 any la veig perdre de sobte i em falta la flassada, el coixi, la cura, l'agenda, em falta una part de mi que va marxar amb ella, i sense ella res és igual.
Cuideu-la, abraceu-la i gaudiu de la mare, ara que encara és aprop.
Mare només n'hi ha una.
mare escrita i dibuixada
glòria olivella, 09/06/2020 a les 08:51
+1
-2
Moltes felicitats, mare de l'Eva.
Vida
Mon Folch, 09/06/2020 a les 10:40
+0
-0
La meva mare també acaba de fer 75 anys i sembla mentida, però em vaig fent gran i agraeixo cada dia que passa al meu costat. Suport infinit, incondicional.

Moltes felicittats !