Educació

Jean Piaget, l'escola i la creativitat

14 reflexions del psicòleg, que deia que «el que veiem canvia el que sabem»

| 09/08/2020 a les 00:01h
Especial: Educació
Arxivat a: Biblioteca, reflexions, educació, Jean Piaget

El psicòleg, filòsof i biòleg Jean William Fritz Piaget va néixer a Neuchâtel (Suïssa) el 9 d'agost de 1896 i va morir a Ginebra el 16 de setembre de 1980. Va publicar diversos estudis sobre psicologia infantil, basant-se en l'observació minuciosa dels seus fills. Va ser conegut especialment per les seves aportacions al camp de la psicologia evolutiva. El recordem amb 14 reflexions i amb un vídeo en què ell mateix argumenta les seves teories.

Foto: Aikawa Ke


1. Quan ensenyes alguna cosa a un nen, li prens per sempre l'oportunitat de descobrir-ho per si mateix.

2. El que veiem canvia el que sabem. El que coneixem canvia el que veiem.

3. Comprendre és inventar.

4. L'objectiu principal de l'educació a les escoles hauria de ser la creació d'homes i dones que siguin capaços de fer coses noves, i no de repetir el que altres generacions han fet.

5. El segon objectiu de l'educació és el de formar ments que siguin crítiques, que puguin verificar i no acceptar tot el que se'ls ofereix.


6. La intel·ligència és el que fas servir quan no saps què fer.

7. Si vols ser creatiu, mantén-te en part com un nen, amb la creativitat i la inventiva que els caracteritza abans de ser deformats per la societat adulta.

8. No podria pensar sense escriure.

9. Si un individu és passiu intel·lectualment, no aconseguirà ser lliure moralment.

10. L'educació, per a la majoria de la gent, significa provar que el nen s'assembli al típic adult de la seva societat. Però per a mi l'educació vol dir fer creadors, inventors, innovadors, i no conformistes.

11. El coneixement científic està en constant evolució.

12. És amb els nens amb qui tenim la millor oportunitat d'estudiar el desenvolupament del coneixement lògic, matemàtic i físic.


13. El gran perill d'avui en dia són els lemes, les opinions col·lectives, les tendències.

14. Hem de ser capaços d'oposar-nos de forma individual, per criticar i per distingir el que està bé del que no ho està.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El CaixaForum recorre els mites clàssics amb obres de les col·leccions del Prado
Imatge il·lustrativa
La Universitat de Barcelona ofereix una nova sessió del cicle de debats «Feminisme(s)»
Imatge il·lustrativa
El Macba dedica una exposició i una publicació a l'artista visual Tony Cokes
Imatge il·lustrativa
El Barcelona Dibuixa estimula la creativitat en tallers virtuals i presencials
Imatge il·lustrativa
La història de la dona que va plantar cara a la llei de segregació racial dels EEUU
Imatge il·lustrativa
Un «mapping» hipnòntic fa volar l'àngel per l'aeroport de Brusel·les
Imatge il·lustrativa
Una animació relata amb tendresa els aprenentatges que neixen dels vincles familiars
Imatge il·lustrativa
Una animació mostra la importància de recuperar els somnis i la identitat