Poesia

Final!

Rata de la més mala delinqüència/ t'esqueia una altra mort amb violència

| 19/11/2018 a les 21:06h
Especial: Poesia
Arxivat a: Biblioteca, poesia, Final!, Joan Brossa, Miguel Poveda

—Havies d'haver fet una altra fi;
et mereixies, hipòcrita, un mur a
un altre clos. La teva dictadura,
la teva puta vida d'assassí,

quin incendi de sang! Podrit botxí,
prou t'havia d'haver estovat la dura
fosca dels pobles, donat a tortura,
penjat d'un arbre al fons d'algun camí.

Rata de la més mala delinqüència,
t'esqueia una altra mort amb violència,
la fi de tants des d'aquell juliol.

Però l'has feta de tirà espanyol,
sol i hivernat, gargall de la ciència
i amb tuf de sang i merda, Sa Excremència!—

Glòria del bunyol,
ha mort el dictador més vell d'Europa,
Una abraçada, amor, i alcem la copa!

Joan Brossa. 20 de novembre de 1975.
 

COMENTARIS

recordan al pare
Anònim, 21/11/2015 a les 07:50
+34
-1
en memoria de tots aquell que com el meu pare van ser de la quinta del biberon i varen estar a la Batalla del Ebre....per tu papa
Felicitats!
Anònim, 21/11/2015 a les 18:34
+17
-0
El poema és brutal. I en Miguel Poveda el broda!
Final
Dolores López Vidal, 21/11/2017 a les 08:27
+8
-0
Cierto y brutal todo lo que dice la canción: por desgracia estamos volviendo a esos tiempos que nunca se fueron
genial
Anònim, 21/11/2017 a les 10:01
+5
-2
Genial el poema i Genial Poveda, es tot sentiment, tindria que fer mes concerts a Barcelona, repeteixo GENIAL i compromes
Prou victimisme
Anònim, 21/11/2017 a les 23:18
+5
-13
Prou de resentiments amargs, passeu pàgina o companys corferits.
A mi m'encanta lo retro, però collons que n'estic tip d'aquest pa ressec i malparit que ennegreix el cor dels nens petits.
Els Espanyols no són pas culpables de les nostres misèries, doncs nosaltres també anem a cagar ben seguit.
No ens dicteu vosaltres ara el camí joliu, entre poemes i rondalles, pq els 4 gats de sempre siguin un xic més grassos, doncs no ens xupem el dit i ja hem vist que projecte cap no en teniu.
Tururut 12 hores, ja no més odi podrit, el meu Avi també va anar a la guerra i donaria garrotada a tots els caps de suro que volen fer el malparit.
Visca l'amor entre els pobles, visca el bon pa i visca la mare que ens va parir, i espero que no feu més el ruc en nom dels meus fills.
Un altre guerra
Belén P. de Ares. , 20/11/2018 a les 11:16
+2
-0
El meu pare també va ser de la quinta del biberón, i va petir aquella terrible guerra, avui en tenim un altre, sense tiros, però en sang i sentiments molt ferits.
Sempre estaran
Anònim, 20/11/2018 a les 17:50
+2
-0
N'oblidem mai aquest temps obscur que encara ara projecte la seva llarga sombra
En nom del pare
Petit, 20/11/2018 a les 18:06
+2
-0
El meu pare també va fer la guerra a la lleva del biberó i va quedar traumatitzat la resta de la seva vida, mentre el dictador anava fent...i ara els seus fills segueixen. Ho sento pero no podem ni callar ni oblidar mentre ells ens ho recorden amb els seus actes i càntics .
En sembla c.... Per
M. Antonia , 20/11/2018 a les 20:04
+2
-0
Per el meu pare, per el meu sogre, per els meus dos oncles, (asasinats) ni perdo ni olbit
genialel poema povada lo borda
Anònim, 20/11/2018 a les 22:18
+2
-0
Mi padre un victima de la guerra toda esa tragedia le ha marcado toda su vida. perdio 2 hermanos y uno porque no delató a su familia y era un niño 15 años mucho sufrimiento por ellos no se puede olvidar
opinió
isabel Nogué, 20/11/2018 a les 22:45
+1
-0
preciós
No la conexia.
M. Teresa Aguilo, 21/11/2018 a les 11:48
+1
-0
Seria bo escoltarla a algun mitja de comunicacio. M'agradaria veure la contesta de la. "Justicia" ara mateix. Va per tots els que encara no descansen en pau.
Valent
Anònim, 21/11/2018 a les 21:11
+1
-0
Gràcies Miguel Poveda per posar música a la tragèdia que vam patir. També m’alegro que els joves tinguin present la història i estiguis compromès a banda de ser un cantant_cantaor de “lo mejor”
La fi del Cagaelàstics
Àngel Pascual Sauch, 22/11/2018 a les 06:58
+1
-0
Aquest poema l'anotaré a mà al final del llibre de records de l resistència...
Pel meu pare..
CLARA TERRA, 22/11/2018 a les 19:29
+0
-0
També de la Quinta del Biberó obligat i enviat a l. Àfrica.Total 7 anys perduts i ell malalt !! Perdó sí OBLIT NO : JUSTICIA !!!
Un bon exemple
Anònim, 22/11/2018 a les 20:32
+1
-0
Al meu pare: Una persona sana intel.ligent que la seva joventut es va veure truncada per la injusta guerra. Sempre ens va ensenyar a ser bones persones, un exemple a seguir. Perquè l'oblit és imposible