Carta

L'última carta de Puig Antich

Han portat a terme una venjança irracional

| 24/09/2018 a les 00:04h
Especial: In memoriam
Arxivat a: Biblioteca, Salvador Puig Antich, Joan Isaac, Margalida, Josep Guardiola, carta
"Oblidar una injustícia ens condemna a repetir-la", adverteix Imma Puig Antich. El seu germà Salvador va néixer a Barcelona el 30 de maig de 1948. El jove militant del MIL va ser detingut la tarda del 25 de setembre de 1973 acusat d'haver matat a trets el policia Franciso Anguas. Va ser executat el 2 de març del 1974 a garrot vil, sota la brutalitat del règim franquista.

L'autòpsia va ser falsejada. Malgrat totes les irregularitats, el Tribunal Suprem s'ha negat a revisar el cas. El recordem escoltant com Josep Guardiola (al vídeo Temps de memòria, dirigit per Lluís Danés) llegeix la carta que Salvador Puig Antich va escriure al seu germà Quim des de la presó Model poc abans de ser assassinat.


Estimat germà Quim:

La nova és escueta: condemnat a mort. Han portat a terme una venjança irracional. Seria molt difícil exposar els meus sentiments en aquests moments. Fàstic, fàstic és el que sento.

Accepta aquestes línies com a afirmació dels meus sentiments vers vosaltres. Jo he trencat amb tot i accepto les meves responsabilitats. Sang que es vessarà, però no inútilment.

Bé, xiquet, tot el que possiblement podria dir-te va dins d'aquestes línies i en la tristesa del vent.

T'estima,

Salvador Puig Antich.

Salut i anarquia.

COMENTARIS

han fet un màrtir
Anònim, 30/05/2016 a les 08:17
+27
-137
Vaig veure la pel·lícula. Molt dura. No crec en la pena de mort però tampoc crec en la violència. Van matar tres policies que també suposo tindrien germanes, mares, fills i dona...
recordatori
Anònim, 30/05/2016 a les 09:44
Interessant
+72
-1
Aquesta historia em senbla terrible. No olblidar mai. Mai.
Ultima carta de Salvador Puig Antich
Anònim, 30/05/2016 a les 10:29
Interessant
+75
-1
Trista pàgina de la nostre historia.
Que mai sigui oblidada!!
La carta es emocionant i la cançó a Margalida es una peça magnifica
Asesins
Gloria Jiménez De Cisneros Sistare , 30/05/2016 a les 12:31
Interessant
+63
-6
Fue un asesinato se la dictadura de un dictador llamado Franco
Una barbaridad de más de las suyas.
Torstosa
Anònim, 30/05/2016 a les 14:01
Interessant
+66
-6
Aquesta mort és de 1974 quan l'ancià franquisme i el general Franco estaven a les acaballes.

Que passa Tortosa encara voleu perpetual l'homenatge a l'assassí mirant cada dia el monument a la seva memòria.?
Mai oblit
Visca la Terra, 30/05/2016 a les 14:39
+45
-2
Es van matar entre ells i van buscar amb qui amagar la seva malestrança.
Típic del regim, no havien de ser bons profesionals sols havien de fer i dir el que els hi manaven.
Ultima carta
Anònim, 30/05/2016 a les 15:58
+7
-136
Hay a quien no le dió tiempo a escribirla. Solo se le asesinó y nadie quiere recordar quien fue el culpable.
Como se puede enaltecer a un asesino???
No creo en la pena de muerte, pero en ninguna pena de muerte, ni la "legal" en aquellos tiempos como aún existe en muchos paises, ni en la de los pistoleros con argumentos políticos escogiendo al azar a unas víctimas que no se lo esperan.
Alguna de ellas está justificada? La de Puig Antich tiene perdón?
Hay alguna poesía romanticona para Francisco Anguas???
ASESINO como los etarras que ahora queremos exculpar.
pel anonim aquest defensor de la seva policia.
Trasgu, 30/05/2016 a les 19:11
Interessant
+59
-3
La ,Autòpsia de Francisco Anguas es va fer a una comissaria, testimonis metges van dir que tenia més bales al cos que les que van sortir de la pistola de Puig Antic, mai es va fer una prova de balística, al Salva un cop estava reduït li van disparar un tret a la cara. El judici va ser una pantomima, la execució una venjança, van assistir a primera fila els companys del policia que és possible moris per un tret de els seus companys.
Temps de justícia s'apropa
Almogaver.cat, 30/05/2016 a les 21:33
+33
-5
Salvador descansa en pau, que nos alliberarem el teu nom d'aquella farsa de judici (sense cap prova) "Pucherazo" si estàs 0 estesses per ací: preparat per-que veuràs com s'alça Nostra Gentil i Indomable Catalunya Lliure de cadenes i lladres; d'opressors i colonial-imperialista i sense escrúpols-depredadors-messetaris.


KXOsZuFV4Xw
Rebutjo la violència
Anònim, 30/05/2016 a les 22:31
+11
-1
i tota l'èpica al voltant de la violència.
Va marcar la meva joventu
Anònim, 30/05/2016 a les 23:38
+22
-1
El dia que el van assesinar jo vaig sentir un calfred horrible.Jo tenia 20 anys .Encara avui sento horror.Es el fet alie a mi que mes va marcar la meva joventud.Si fins llabors la revolucio social era una aventura amb el garrote vil a aquell noi jove com jo,podria dir que vaig perdre la inocencia.
Salva sempre
Anònim, 30/05/2016 a les 23:48
+25
-3
No os olvidéis que esta gente han muerto por defender nuestros derechos derechos que ahora estamos perdiendo
Odi
Artur Sixto, 31/05/2016 a les 08:21
+37
-3
La forma triada per assassinar en Salvador Puig Antich, la més bàrbara i ignominiosa possible, medieval i subterrània, és l'expressió eterna de l'odi especial de l'Espanya negra cap a Catalunya, els Països Catalans. Ho he pensat sempre. No sé de cap altre condemnat a mort de caire polític executat així per l'estat espanyol en temps "moderns".
Mai us ho perdonarem , feixistes d'aquell temps i d'ara.
Mai, 31/05/2016 a les 18:00
+23
-0
El temps no compta ni l'espai.
Mai !
La torna de la torna
Biel Barnils, 31/05/2016 a les 21:14
+12
-0
Un dels darrers assasinats del dictador Franco. No oblidem ni perdonem.
Aquest llibre ho explica ben bé:





Salut i anarquia!
pel salvador
Anònim, 01/06/2016 a les 09:28
+12
-1
Pel Salvador, i per tots aquells que van lluitar per la nostra llibertat, per aquells que hi van deixar la vida, la familia, el sentit.... Pels que estan i pels que ja no estan... Pels meus avis... No deixeu mai que perdem la nostra història... Per tots ells, seguim lluitant!!!
Mentides
Anònim, 01/06/2016 a les 20:33
+8
-0
En Salvador no era cap Sant, pero lo que va pasa es que la mateixa policia va matar en el seu company, segons ma van dir ell estaba amb el policia damunt contra la pared,es va sentir un tret alguns policials van dispara pero no pudia ser al estar agafat amb el policia que va muri,
on es el reconeixement del partidisme de la justicia espanyola
Anònim, 08/07/2016 a les 10:24
+5
-4
l'informe de balìstica encara no s'ha fet i fa 50 anys ... que es va aplicar l'execusió qui esta capacitat per justificar i condena una cosa que potser no certa ...
El seu assassinat va marcar la meva juventut
Anònim, 25/09/2016 a les 22:03
+9
-1
El seu assassinat em va fer perdre la innocència com deia una altra persona del fòrum. Jo tenia dinou anys i després la meva vida va continuar d'una altra manera, encara amb més por i revolta.
A Margalida
Anònim, 02/03/2017 a les 18:00
+5
-0
La cançó "..A Margalida" ha ajudat a no oblidar aquest crim fastigós.
I en canvi qui va fer la pel.lícula va fer foc nou a la banda sonora, i la va oblidar expressament.
La sort dels qui tenim memòria és que recordem tots els detalls.
No a la pena de mort
Anònim, 02/03/2017 a les 20:22
+3
-0
Tots tenim dret a un judici just i Salvador Puig Antich no el va tenir. La realitat és que la justícia no es igual per a tothom. I la pena de mort és de bàrbars!
Fem justicia
PENEDÈS, 05/03/2017 a les 19:00
+2
-0
Cal que aquest cas, injust i bàrbar, no quedi impune. Encara estan vives persones que varen fer possible aquest assessinat. Cal jutjar-los. Cal donar suport públic a la denuncia que contra l'advocat que va condemnar al Salvador Puig Antich està propulsant l'Ajuntament de Barcelona. Cal tenir en compte que aquest advocat mai s'ha penedit del seu acte. Fem doncs JUSTICIA en MAJUSCULES i deixem d'anomenar assassi al Salvador Puig Antich com a consequencia de la manipulació de les proves falses presentades contra ell.
judici just
Anònim, 31/05/2017 a les 07:05
+1
-0
Tal com està la justícia a Espanya no cal confiar en que es faci un judici just en un cas amb implicacions polítiques,
ni s'investigui el judici d'en Salvador. Tristament els que manen controlen el poder judicial quan els convé.
Sempre buscant un culpable per lluí medalles
Teresina, 31/05/2017 a les 12:33
+1
-0
Que trist què per pogué guanyar poder, matin un innocent...
Quins anys més foscos, malauradament la història es repeteix, millor dit, no ha canviat, però d'un temps ací Semble què tot està més represiu.
Salvador, tot continua igual, només què ara ho fan més disfressats. ..
Descansa en Pau..
No oblidarem
Anònima, 02/03/2018 a les 21:39
+0
-0
En aquestes hores de repressió policial i judicial, irracional com aleshores, no oblidem els que van lluitar per les llibertats que ara ens tornen a prendre. Ni oblit ni perdó. Salut.
Que no caigui en l'oblit de les noves generacions
Anònim, 25/09/2018 a les 20:30
+0
-0
La pel·lícula em va frepar però el llibre de Francesc Escribano "Compte enrere: la història de Salvador Puig Antich" em va commocionar
Mite
Margarida, 25/09/2018 a les 23:45
+0
-0
La preciosa cançó A Margalida a creat un fals mite, x això no s'inclou en la pel-licula ni ella mai ha volgut jugar al paper de princesa de l'heroi. La verídica història del Salva sí qe ens va marcar a foc. Si us atanseu al punt exacte on era el garrote, més vil que no es pot imaginar, amb un calfred, exigiu justícia.