Lluny del glamur

14 il·lustracions reivindiquen l'autenticitat del dia a dia

El meu cos és així

| 31/05/2016 a les 16:53h
Especial: Galeria
Arxivat a: Passadís, dones, il·lustració, quotidianitat, Sally Nixon
El dia a dia és així. La il·lustradora nord-americana Sally Nixon pretén desmaquillar una quotidianitat que sovint es dibuixa massa de cara a la galeria. Nixon obre les portes de la intimitat i traça dones estirades al sofà, mig despullades, menjant a la cuina, soles o acompanyades. Dones reals que fan coses reals. És així com reivindica el plaer de viure la vida sense estar pendents de qui ens mira. Buscant la llibertat, però sobretot l'autenticitat.

1.

Sally Nixon


2.

Sally Nixon


3.

Sally Nixon


4.

Sally Nixon


5.

 

Sally Nixon


6.

 

Sally Nixon


7.

Sally Nixon


8.

Sally Nixon


9.

Sally Nixon


10.

Sally Nixon


11.

 

Sally Nixon


12.

Sally Nixon


13.
 

 

Sally Nixon

14.

Sally Nixon
 

COMENTARIS

la realitat
Anònim, 31/05/2016 a les 21:44
+25
-12
aixos es mes usual del que pot arriva a sembla,es el dia a dia de la gen ....
Sally Nixon
Misshoneylulu, 31/05/2016 a les 22:08
+31
-12
M'encanten aquestes il·lustracions sobre dones reals!!! I quin bon gust, senyores!!!!
Quasi!
una persona, 31/05/2016 a les 23:29
+11
-5
M'encanten les escenes de quotidianitat que representa. M'agrada, també, la distància que crea amb l'espectador. Provoca que aquest últim senti que contempla escenes de dones desconegudes. Personalment, en espais públics on t'atures a no fer res una estona, com al transport públic, jo també observo el que fan les persones. El que potser trobo que falta en aquestes escenes són les diverses emocions que un s'imagina en les expressions facials, percebudes tan positives com negatives, de les diferents persones que observa. Aquest desinterès que denoten les cares és el que provoca que quasi m'agradin. Ara, jo també les miro amb desinterès perquè no hi veig emocions.
Estil
Anònim, 01/06/2016 a les 00:39
+3
-4
M'havagradat molt l'estil de les ilustracions. També els detalls i les expresions, les ilustracions parlen soles.
El glamour
Toni Farre, 01/06/2016 a les 09:29
+3
-2
No sembla que s'ho passin tant malament la gent que ens mostren les imatges... El glamour a tots ens agrada, pero realment es com una "cotilla" que es porta posada continuament o al menys sempre que estem de cara als altres..., qui despres d'un dia "glamouros" no li encanta arribar a casa , posar-se el que vulgui , deixar-se caure on vulgui i prendres el que li vingui de gust com li vingui de gust...??? Com tot, amb mesura, el glamour ens encanta...pero de tant en tant... No cal convertir-se en el seu esclau/va.
lluny de la realitat
Lucia Vilaplana, 01/06/2016 a les 15:19
+25
-0
Realment les il·lustracions m'han agradat molt, però de 14 hi ha 9 que estan relacionades amb el menjar, en un cas amb una beguda,.
És que en gairebé tots els actes quotidians de les dones ha d'haver menjar o beguda?
Crec que hi ha molts altres actes quotidians que ens identifiquen. No?
Aquestes persones
S. Poblet, 01/06/2016 a les 23:41
+4
-2
dibuixades - molt bé, per cert - no transmeten cap emoció. Escenes quotidianes molt ben plasmades, però sense ànima. És com mirar un cromo; totalment pla.
dones?
nath, 03/06/2016 a les 02:23
+9
-2
No dic que no siguin pas bones però el títol diu dones i absolutament totes podríen ser protagonitzades per un home tranquilament tret de potser la que es posa les mitges, sincerament no entenc el sentit.
autenticitat?
Anònim, 15/08/2016 a les 19:29
+1
-0
Les il.lustracions són fantàstiques, ara que representin l'autenticitat, ho poso bastant en dubte. Estan totes les accions molt ben posades, no? Poc real, em sembla a mi.
Expressió?
Neus Parcé, 15/08/2016 a les 20:50
+4
-1
No m'han agradat gens, no les trobo ni boniques, ni quotidianes, ni amb cap expressió.
Menjar ràpid?
Docent58000, 16/08/2016 a les 10:16
+7
-0
La idea que ens vol transmetre l'autora és positiva: les dones no són glamuroses tot el dia. Ara bé, per a mi ,"no ser glamurosa" vol dir que t'aixeques del llit, et poses el primer que hi ha al armari sense pensar-t'ho dos cops i surts al carrer sense haver-te mirat al espill perquè no ten temps i dius "a prendre pel sac el glamour". Sembla, però, que l'autora relalciona el tema del "glamour" amb el "menjar ràpid".

Segurament la il·lustradora vol copsar la idea de que les dones no tenen temps per cuinar i que no segueixen dietes hipocalòriques. Val, perfecte, molt d'acord! Però ara crearem la idea de que quotidionitat= bossa de patates per sopar?

Crec que el veritable problema és que antigament es veia "la dona" com la qui "ha de cuinar" però la dona no pot cuinar tot el dia i és totalment injust. Llavors que hem de fer? Menjar malament? No! Em de lluitar per la igualtat de gènere. Amb un repartiment de tasques al 50% es pot cuinar bé i sa.

I aquest consell es pot extrapolar a totes les dones que viuen amb altres dones o en pisos compartits sense importar el gènere: si tothom s'arromanga, tot es possible.

Com a professora, em preocupa que es difongui la idea de que "menjar malament" = "ser guay i rebel".

Pots deixar el glamour però no deixes de banda la salut

Que ès ser glamourosa?
Anònim, 16/08/2016 a les 11:21
+2
-0
Las ilústraciones, bien, pero yo personalmente no entiendo muy bien que es ser o porque tenemos que ser glamourosas...? Bastante tenemos con poder sobrevivir día a día.