La vida petita

Si en lloc de trucar-te vingués i et mirés als ulls, veuria que encara ho tens tot per dir

El teu món

| 25/08/2016 a les 12:09h
Especial: Postals
Arxivat a: Cambres pròpies

Foto: bachmont


Corrent com corro darrere el rellotge, he arribat a pensar que no cal que et truqui perquè ja sé què m’explicaràs.
 
Potser caldria que m’aturés. Que quan em despertés, primer alcés les persianes. Que amb una mà apartés les cortines. Que obrís la finestra de bat a bat i tota la llum del juny omplís l’habitació. Que fins i tot arribés a aquell racó de l’escriptori on va caure un bolígraf abans-d’ahir. I il·luminés els llençols desfets, el coixí que està a la punta del llit i gairebé cau, l’armari blanc, la fotografia dels germans.
 
Si en lloc de trucar-te vingués i et mirés als ulls, veuria que encara ho tens tot per dir. I se’m faria un nus a la gola, de vergonya. Per no haver-hi estat. Per haver-te col·locat, sense miraments, a la llista del potser demà.
 
Seria bo que de tant en tant recordés aquell detall que de tan obvi em passa per alt: estic viva. Que deixés d’omplir-me la boca d’adjectius i d’adverbis de temps, per anar a l’essència. I que jo m’apropés a tu i tu a mi amb verbs ben senzills com parlar, escoltar, sentir. I que amb ells conjuguéssim els nostres noms.
 
Però si mai les presses se m’enduen, recorda’m que un es fa gran quan és capaç de parar i d’enamorar-se de la vida petita: de la primera llum del matí, dels ulls que es tornen a mirar. 

 

COMENTARIS

mirar els ulls
Ídols vilardell i Tenes, 06/06/2016 a les 22:22
+41
-1
M' ha agradat molt
Hem arraconat els ulls que no veiem a darrera dels missatges
Sensibilitat/ pensaments intims
AnimmaCC, 06/06/2016 a les 22:27
+6
-1
El text ha arribat ha plecs de la meva pell que feia molts dies que estaven adormits
Les petites coses
MariaTorra, 06/06/2016 a les 23:16
+11
-0
El temps s'escola entre les mans i si l'aturessim sentiriem el nostre cor batre, el nostre alè respirar, els nostres ulls s'enlluernarien amb la llum, el nostre olfacte aspiraria els aromes més amagats i la nostra boca tastaria el gust de les espècies. Això és vida
Amarar-se de sentiments
Ramon Lopez, 07/06/2016 a les 07:11
+7
-1
Marxo a treballar, i tinc la sort de sentir la piuladissa dels ocells... els varia aixerits!!!
certesa
M. Pilar, 07/06/2016 a les 07:50
+9
-2
Massa sovint obviem els petits detalls que són l'essència de la vida! Bonic escrit Gemma!
mirar-se als ulls
PerizN50 , 07/06/2016 a les 09:57
+5
-1
Mirem-nos als ulls mentre ens estimem amb les paraules i ens acaronem amb l'esguard.
Simple:
Anònim, 07/06/2016 a les 13:07
+2
-0
Fantàstic
MOOOLT GRAN LA FRASE...
cecose, 07/06/2016 a les 23:13
+4
-0
un es fa gran quan és capaç de parar i enamorar-se de la vida petita...
gràcies
Anònim, 07/06/2016 a les 23:44
+0
-0
Gràcies. He descobert ara aquest text abans d'anar a dormir. Després de fer moltes coses en alguns moments amb aquesta consciència petita i a vegades, sense ella. Gràcies mon petit per ser visible!!! Jo també et vull veure amb aquestes ulleres. Gràcies Gemma per aquest text.
Els fils de la vida
Anònim, 08/06/2016 a les 04:23
+2
-0
Fugir per camins on la vida continua per adonar-se que no cal fugir; que ella és allà esperant que l'abracis i la disfrutis, que t'agafis a cada fil d'ella per adonar-te que hi ets, existeixes i pots estimar, escoltar i besar.
Imprescindible
Núriaa, 08/06/2016 a les 09:37
+0
-0
Buscant l'essència. M'encanta!
Sentiments
AnònimAlbert Alsinet, 09/06/2016 a les 09:59
+0
-0
Es més fàcil lluitar contra el rellotge , que contra els sentiments.
L'hora és una unitat de temps, però el desig és una unitat d'amor i esperança.
I el temps mai s'atura, però l'amor i l'esperança s'esvaeixen sense el desig.
Quanta raó!!!! !!!
Assumpta Verdaguer, 09/06/2016 a les 12:53
+0
-0
Extraordinari escrit....
Que bé que algú ens recordi, de tan en tan, aquest petit detall que ens passa per alt!!!! Estem vius!!!
I tenim el privilegi de viure en un païs fantàstic, ple de coses petites per poder-nos enamorar!!!!
Les coses més menudes
Menudesa, 27/08/2016 a les 12:24
+0
-0
Magnífic escrit! La descripció de la llum de juny il·luminant l'habitació m'ha encantat. Va molt bé llegir aquest tipus de reflexions;de vegades és ben cert que ens oblidem que són les coses més petites les que ens poden proporcionar més felicitat. Només cal que les sapiguem apreciar. Gràcies Gemma!
M'encanta
Bernat de Ciurana, 29/08/2016 a les 16:40
+0
-0
Totalment d'acord. Felicitats. M'encanta com està escrit.