Educació

Mestra, m'agradaria que ho sabessis

Els deures d'una escola es converteixen en un pont de confiança amb els alumnes

Confio en tu

| 15/06/2016 a les 16:36h
Especial: Educació
Arxivat a: Finestres, alumnes, ensenyança, Kyle Schwartz, mestre, deures, Educació
Educar va més enllà d'ensenyar a sumar i a llegir. Cada alumne, a dins, porta tot un món per descobrir i per entendre. Per apropar-se a la realitat de cadascú, Kyle Schwartz, una mestra de primària d'una escola pública de Denver, als Estats Units, s'ha inventat uns deures senzills, però necessaris. El que els infants s'enduen a casa és una frase igual per a tots: "M'agradaria que la meva mestra sabés...". L'encant és que cada alumne la continua d'una forma diferent, segons allò que necessita explicar. En un tros de llibreta gosen obrir-se, i de pas veuen que algú de confiança ho llegirà.  

1. "M'agradaria que la meva mestra sabés que no tinc amics que juguin amb mi."

2. "M'agradaria que la meva mestra sabés que a vegades no tinc la llibreta de lectura signada perquè la meva mare no passa gaire temps amb mi."

3. "M'agradaria que la meva mestra sabés que no tinc llapis a casa per fer els deures."

4. "M'agradaria que la meva mestra sabés com enyoro el meu pare, perquè va ser deportat a Mèxic quan jo tenia 3 anys i fa sis anys que no el veig." 

5. "M'agradaria que la meva mestra sabés vietnamita perquè llavors sabria paraules i cançons que oblido."

Aquesta iniciativa es va donar a conèixer a través de les xarxes socials i mestres de tot el món l'han aplicada a les respectives aules. Les inquietuds dels nens es comparteixen amb el hashtag #Iwishmyteacherknew (els exemples del 7 al 14 els hem traduït com "la meva mestra" però potser en algun cas hi posa "el meu mestre"): 

6. "M'agradaria que la senyora King sabés que estic preocupat perquè la meva mare està emmalaltint molt i va estar a l'hospital la nit passada."

7. "M'agradaria que la meva mestra sabés que m'estresso molt pels exàmens, pels treballs i sento que he de viure complint les expectatives dels meus pares. L'expectativa és molt alta perquè el meu germà és extremadament espavilat i intel·ligent."

8. "M'agradaria que la meva mestra sabés com em sento amb la segregació. M'agradaria que la meva mestra sabés com enyoro els antics amics. M'agradaria que la meva mestra sabés com t'aprecio."

9. "M'agradaria que la meva mestra sabés que hi ha una raó per la qual estic tan callat a classe."

10. "M'agradaria que la meva mestra sabés que els meus pares s'estan divorciant i quan no vinc és perquè no em puc convèncer de sortir del llit."


11. M'agradaria que la meva mestra sabés que posa massa deures de matemàtiques!

12. "M'agradaria que la meva mestra sabés que he estat assetjat a l'autobús i això m'ha fet sentir-me trist."

13. "M'agradaria que la meva mestra sabés que, encara que somric cada dia i semblo el nen més feliç del món, realment tinc un profund patiment."

14. "M'agradaria que la meva mestra sabés que la meva dent belluga perquè caurà d'aquí a dos dies."

COMENTARIS

Brillant!!!
Montse G., 15/06/2016 a les 21:18
+35
-4
Una idea molt i molt engrescadora...m'encanta!
Una pasada real como la vida misma
Angélica, 15/06/2016 a les 22:38
+22
-2
Genial ens veiem feflexsts de petits i de grans molts.
Quina gran idra. Això a més escoles sis plau
autentic
mariarosagurrera, 15/06/2016 a les 22:39
+14
-4
Una idea fantastica una mestra com la majoria fantastica
a la carta
m carme, 15/06/2016 a les 23:53
+4
-2
amb tots els dessitjos dels alumnes es pot fer un ensenyament a la carta o millor dit a la mida on cada un podra obtindre l'ajuda que necessita pel seu creixement personal
Fantàstica idee
Jeanne, 16/06/2016 a les 00:01
+9
-1
Hi ha molts ensenyants bons i amb ganes d'ajudar
Emoció
Anna garcia, 16/06/2016 a les 00:06
+3
-1
Penso en la meva infantesa i penso que es fantastic
Autenticitat
Montserrat Ferrer Mas, 16/06/2016 a les 00:33
+7
-3
Si escoltèssim més als nens podriem constatar que són autèntics. En aquest cas es veu claramenta que quan no tenen por escriuen el que realment senten. Pares,avis i aducadors hem d'estar sempre amatens per intuir el que desitgen dir i que no shi atreveixen . Si ho fem així quan sofriment els estalviariem. Gràcies mestra pel teu bon fer, moltes gràcies!!!!
Emotiu!!!
CristinaB, 16/06/2016 a les 06:49
+7
-0
Una gran idea!!! Molt engrescador per aplicar a les aules!!!
Zasca!
Anònim, 16/06/2016 a les 07:38
+2
-0
Hauríem d'escoltar més!!!
el meu fill
Anònim, 16/06/2016 a les 09:37
+6
-0
El meu fill que es molt sensible quan està trist a casa ho expressa en un dibuix o escrivint el que sent ,això és una bona tècnica per a tots .
Nens i grans.
Una idea perfecta
RJ, 16/06/2016 a les 10:19
+3
-0
Jo hagues agrait molt poguer expresar d'aquesta manera tots els meus neguits.
Es molt important per els nens tindra una sortida d'escapament.
Ningú no acostuma a preguntarlis.
molt encertat
Marteta, 16/06/2016 a les 10:19
+3
-0
és fantástic!
un bon exemple
Anònim, 16/06/2016 a les 11:41
+4
-0
una bona idea. Exemple de participació amb l'alumnat
genial
Anònim, 16/06/2016 a les 11:54
+4
-0
M'ha encantat aquesta idea, com a mestra em fa enveja sana no haver-ho pensat abans. De ben segur ho aplicaré a l'aula.
Els grans tenim molt a apendre
Anònim, 16/06/2016 a les 14:13
+0
-0
Perdoneu però : collons com som els grans!!! Els tenim al costat cada dia i sela q no els veiem.
Un idea genial.
Perfecte
Anònim, 16/06/2016 a les 15:43
+1
-3
Una gran idea!!!! Hauriem d'aprendre ha escoltar més.☺
Quina bona pensada
Anònim, 16/06/2016 a les 19:03
+1
-0
Ostres tu!!
Quina bona pensada!
Els misstages escrits pels nens són realitats confiades a la mestra!
olé teacher!!
s'hauria d'aplicar més.
Fantàstic!!
Anònim, 16/06/2016 a les 21:04
+0
-0
Aquesta idea diu molt de què vol dir ser mestra.
Sou genials!! La millor professió del món.
No defalliu mai!!
Escolta'm
Anònim, 16/06/2016 a les 22:05
+6
-0
Em recorda a un projecte k feiem a una escola con treballaba, suposo k ho fan encara, que es diu escolta'm i era ni més ni menys que dedicar un espai i un temps per escoltar als alumnes en petit grup de 2/3 i si calia 1 només. La mestra/e si calia podia dinamitzar converses sino només escoltar i contestar si preguntaven. Després tenia una llibreta d'anotacions i seguiment ( de camp) i es feien reunions de cicle per possar en comú el que treiem de les sessions i que aportaven a la dinàmica d'aula. I sabeu en general des de p-3 a 6e estàvem d'acord en què qui havia passat per les sessions tenia molta més confiança amb la mestra/e i estava més tranquil/a i relaxat/da a l'aula.
Bona idea, però...
Pere Mateu, 17/06/2016 a les 13:02
+2
-0
I desprès, què? Com actua la mestra en saber aquestes coses? Què ha de/pot/deu fer?
Atenció a la diversitat
Lota March, 21/06/2016 a les 09:36
+1
-0
Aquest exercici tan simple és una estrategia fabulosa d'atenció a la diversitat: sabent la veritable preocupació de cada nen, pots dirigir amb més efectivitat les teves classes. Encara que això sembla aplicat a Primària, em sembla que pot ser molt útil també a Secundària. Darrere de cada mirada, hi ha tot un món...
Intuïció
Anònim, 26/10/2016 a les 19:56
+0
-0
Quina manera tan senzilla i intel.ligent de conèixer als seus alumnes ! Enhorabona
M'agradaria.....
Anònim, 26/10/2016 a les 20:42
+0
-0
Com m'agradaria que això s'implantés!!!
Genial!!
Anònim, 27/10/2016 a les 09:30
+0
-0
Quin fet tan senzill per conèixer als alumnes.