Tast editorial

14 consells per viure millor

L'odi no té sentit guardar-lo a dins, és com menjar-te l'escorpí que t'ha picat

Decàleg per educar jugant

| 25/07/2018 a les 16:08h
Especial: Tast editorial
Arxivat a: Biblioteca, felicitat, Matt Haig, viure, je t'aime, t'estimo, consells, tast editorial
En el llibre Raons per seguir vivint, un acostament en primera persona a l'infern de la depressió, l'escriptor britànic Matt Haig dóna consells –que ell no sempre segueix– per no perdre mai més les ganes de viure. En transcrivim catorze.
 

Foto: Guylaine Lheureux



1. Aprecia la felicitat quan la sentis. 

2. Beu a glopets, no engoleixis. 

3. Sigues amable amb tu mateix. Treballa menys. Dorm més. 

4. No hi ha absolutament res del passat que puguis canviar. No et preocupis per coses que probablement no passaran.

5. Kurt Vonnegut tenia raó: "Llegir i escriure són les formes de meditació més estimulants que hagi descobert ningú fins ara".

6. Més que parlar, escolta.

7. Sigues conscient que respires. 

8. Siguis allà on siguis i en el moment que siguis, intenta trobar alguna cosa bonica. Una cara, el vers d'un poema, els núvols que veus per la finestra, un grafit, un parc eòlic. La bellesa neteja la ment.

9. L'odi és una emoció que no té sentit guardar dins. És com castigar un escorpí que t'ha picat menjant-te'l.

10. Surt a córrer. Després fes una mica de ioga. Dutxa't abans del migdia.

11. Si algú t'estima, deixa que ho faci. Creu i viu per aquest amor, fins i tot quan et sembli que no té sentit.

12. Entén que els pensaments són pensaments. Si no són raonables, raona-hi, encara que no et quedi gens de raó. Ets l'observador de la teva ment, no pas la seva víctima.

13. No miris la televisió sense solta ni volta. No entris a les xarxes socials sense solta ni volta. Sempre sigues conscient del que fas i de per què ho fas. No valoris menys la televisió. Valora-la més. Així la miraràs menys. Les distraccions compulsives et portaran a l'ofuscació.

14. Recorda que la clau de la vida a la terra és el canvi. Els cotxes es rovellen. El paper s'esgrogueeix. La tecnologia caduca. Les erugues es converteixen en papallones. Les nits es transformen en dies. La depressió s'esvaeix.

 






Consells extrets del llibre

Raons per seguir vivint

© Matt Haig
© de la traducció: Marc Rubió Rodon
© d'aquesta edició: Editorial Empúries
 

COMENTARIS

Viure
Amarta cairol, 24/06/2016 a les 20:24
+22
-4
Una rao veure la inocencia dels petits
mare
Anònim, 25/06/2016 a les 09:35
+2
-2
Gràcies en nom dels meus fills



2016
Diana
Monbuigi, 25/06/2016 a les 12:14
+3
-4
Quines catorze raons més encertades...!
memòria
Anònim, 26/06/2016 a les 15:45
+5
-0
Ens falta recordar-los mes sovint
Raons per seguir vivint.
Magda Busquets., 26/06/2016 a les 16:22
+1
-0
Raons com a temples. No he llegit el llibre però ho faré. M'han agradat molt els 14 punts llegits. Un cop més, gràcies Carles per recomenar-lo.
EMBELLIR LA VIDA
Clementines, 27/06/2016 a les 17:22
+2
-1
Molts d'aquests consells són assumibles, d'altres no tant.
El número 5 el practica des de fa molts anys i em va molt bê,en canvi , no aconsegueixo posar en pràctica el número 6.
Algú sap el secret?
Quanta raó!!
Anònim, 15/07/2016 a les 22:44
+2
-0
14 Raons per la vida, algunes costen d'aconseguir!!
Ben veritat
MCarme, 09/08/2016 a les 17:36
+2
-1
Clementines, estic d acord amb tu. El punt 5 m el crec, el practico i en canvi el el punt 6, no hi ha maner.
Mirare de llegir el llibre.
Soc felic
Anònimmarta cairol, 09/08/2016 a les 17:49
+1
-0
Quant llexeses axo, te ne dones de lo felic que est, i de les coses que tens
El motiu numero 15
Anònim, 09/08/2016 a les 18:29
+0
-0
Un motiu que s.ha despenjat es el de llegir.vos a vosaltres.
Gràcies per donar impuls a la bellesa escrita i a la vida. Gràcies
"Consells per viure millor"
Anònim, 09/08/2016 a les 22:25
+0
-1

El número 8 ,senzill i efectiu!!
Consells per viure millo
Anònimrosa, 14/01/2017 a les 15:31
+0
-0
Gracies, per deixarnos llejir tans bons consells !! Realmen es aixi,la vida sasbaeix depresa!
Consells.....
Lourdes F., 15/01/2017 a les 14:14
+0
-0
Moltíssimes gràcies!!!! El van recomanar un dia per RAC 1 i me'l volia comprar però no recordava el títol.
Records
M.Helena Cortada, 10/06/2017 a les 17:12
+0
-0
A mi m.agradan el punt 4 i el punt 8.
Molt interessant aquest llibre..
qui es així no canviii
Anònim- temps als temps, 11/06/2017 a les 18:53
+0
-0
Hi ha gent que no canviia i per molt que se li donin consells sempre serà així ....adverteixes per a que no els facin mal però de les equivocacions aprenem tots.

Sort i no pateixis gaire.