Evasions

El laberint interior

I no sembla una bona inversió patir per coses que potser no passaran

| 28/06/2016 a les 16:51h
Especial: Evasions
Arxivat a: Cambres pròpies

Eva Armisén


Corres el risc de perdre-t'hi, però tampoc vols ni en pots fugir: aquest embolic de carrers virtuals et defineix. Quedar-hi atrapada no és pas el pitjor escenari per a una introvertida de manual, siguem sincers. Però et convindria ventilar les estances i treure més sovint el cap a fora del teu cap.
 
Tot i la força del costum, no et resulta fàcil moure't entre tantes pors –de l'immens catàleg de perills possibles, de decebre els altres i a tu mateixa, de la gent en bloc–, tants dubtes –què coi faig, què coi dic, quines decisions prenc– i tants plusquamperfets de subjuntiu dels que exigeixen al darrere un condicional compost: si hagués fet allò, si hagués dit que no, si hagués emprès un altre camí.
 
El que ha passat ja ha passat. I no sembla una bona inversió patir per coses que potser no passaran. Però que et diguin com ho has de fer per pactar una treva amb els teus pensaments. Per ser-ne la mestressa en lloc de la víctima. Per mirar-t'ho des de dalt i trobar-ne la sortida, com en els quaderns de passatemps que et comprava l'avi. Sempre sabies dur el gos fins a l'os o el conill fins a la pastanaga.
 
L'avi Llorenç va morir fa mitja vida, la sopa ja no és de lletres, les diferències han deixat de ser set i ara ets tu l'abella que, sense poder sobrevolar el laberint, ha d'arribar fins al rusc. Però avui les solucions no estan escrites de cap per avall ni a l'última pàgina. Ni les sap ningú.

Eva Piquer

 

COMENTARIS

identificacio
samurai, 28/06/2016 a les 17:53
Interessant
+54
-1
com pot ser que sapigueu reflectir amb paraules aquestes sensacions que fan que et sentis atrapada dins d'un cap que no para de pensar.
gràcies
Coincidències
Perseverant , 29/06/2016 a les 07:22
+11
-2
Encertades paraules per expressar un negit que a mi tambè m'acompanyava. Coneixem la teoria , però, com costa posar-la en pràctica!
Let it flow
Pati Lainz, 29/06/2016 a les 08:12
+9
-0
La solució passa per apagar el PC central que tens al capdamunt del cos, pensar que tot anirà bé, i deixar que les coses flueixin.
laberints
sali, 29/06/2016 a les 08:59
+3
-0
Eves, que bé ho expresseu.
Respiració conscient!!!
Anònim, 29/06/2016 a les 12:37
+10
-0
Una bona manera, però difícil , és parar...i respirar conscientment. Parar és el que més costa!!!
M'agrada
isabela, 29/06/2016 a les 15:25
+3
-0
Gràcies per aquestes parrafades tan encertades.
Aquests caparrons nostres.....
Molt encertat
Nimfa, 29/06/2016 a les 21:26
+7
-0
Sense dubte jo no ho hauria expressat millor. Sempre dic q l'olla esta plena i a pressió i q qualsevol dia petarà. Tan de bo tinguessim el botó on-off de les nostres cabòries.
Encert!
Anònim, 30/06/2016 a les 01:07
+3
-0
Encert total! Com sempre, expressant la realitat amb les paraules i imatges més boniques!
Graciessss
Anònim, 01/07/2016 a les 13:55
+2
-0
Ben escollides paraules i analogies, que ha volgut compartir una pacient amb mi que ben segur li han estat útils.
Graciessss
amunt, amunt
glòria olivella, 05/07/2016 a les 16:11
+0
-0
Eva A., veig que has retallat l'Eva P. sobre una foto de pins pinyoners i cel lleugerament ennuvolat. L'enxaneta xafardera treu el cap del pilar presoner i poruc. Visca.
Que consti que la meva sopa - i la dels meus néts - sí que és de lletres. Caldo de cultura viva.
Coincidències
Anònim, 05/07/2016 a les 17:16
+0
-0
Ho sento! He clicat per error un "no m'agrada" al comentari!
Volia dir que d'acord amb el comentari de coincidències.
Moltes!
saber parar
David Pages F, 21/09/2016 a les 13:26
+0
-0
M'agrada aques espai. Us conec de lluny i el vostre discurs aqui es molt interior, sensible, acurat... molt huma.
A mi em va molt be practiar mindfulness. Us ho recomano.
Clavat
Anònim, 05/10/2016 a les 17:24
+0
-0
Com molt sovint, em sembla ben bé que parles de mi. No canviaria ni una coma de lloc. Potser en lloc de Llorenç li posaria un altre nom a l'avi , que el meu no es deia així 😉
Com fet a mida
Anònim, 05/11/2016 a les 16:09
+0
-0
És com si algú m'hagués llegit el pensament, quan penso que no puc parar de "rumiar" una i altra vegada el mateix, com si em volgués castigar.
Encertat al cent per cent