Coses així

Si no fos

Si el nostre orgull s'hagués mossegat la llengua, si no hagués volat el temps

Tard o d'hora

| 12/08/2016 a les 15:31h
Especial: Coses així
Arxivat a: Cambres pròpies, coses així

Foto: niko si


Que feliç seria si fos feliç!, diuen que va exclamar Woody Allen. Potser no són paraules d'ell sinó d'Oscar Wilde, Mark Twain o Albert Einstein: personatges als quals s'atribueixen frases que vés a saber si van dir mai.
 
Som víctimes dels condicionals i del si-no-fos. Seríem feliços si no fos que ens fan mal les sandàlies noves. Si no fos que aquesta coma hauria de ser un punt i seguit. Si no fos que el cap de secció ens puteja. Si no fos que el diagnòstic mèdic té un pronòstic incert. Si no fos que no acabem d'acabar aquella feina que se'ns ha entravessat. Si no fos que tal persona ens ha esborrat del Facebook. Si no fos que ens fa por el demà.
 
Si tinguéssim una nòmina. Si tinguéssim un gos. Si poguéssim tenir fills. Si tinguéssim parella. Si tinguéssim salut. Si tinguéssim diners. Si no tinguéssim mala consciència.  
 
Si fóssim menys ignorants. Si perdéssim l'arrogància. Si el nostre orgull s'hagués mossegat la llengua. Si cabéssim dins dels texans de l'any passat. Si fes sol. Si no haguéssim de matinar.
 
Si no s'escapessin les rodetes del rentaplats. Si no calgués netejar la liquadora de sucs verds. Si les camises es planxessin soles. Si tinguéssim prou paciència per ordenar els llibres. Si trobéssim el moment de llegir-los.
 
Si encara hi fossis. Si no hagués volat el temps. Si hi hagués justícia poètica. Si el vestit de l'aparador ens quedés que ni fet a mida. Si guanyés el millor. Si les males notícies passessin de llarg. Si tot fos més fàcil. Si no fos tan tard.

 

COMENTARIS

Moltes gràcies Eva
Anònim, 12/08/2016 a les 18:06
+17
-2
Ets fantàstica, moltes gràcies per exprimir també tot allò que molta gent pensem i no sabem expressar 😘
Consciència d'un si no fos
Cristina23, 12/08/2016 a les 19:24
+8
-0
Simplement, preciós! Per reflexionar-hi
Si no fos....
Anònim, 12/08/2016 a les 21:09
+5
-0
M'he trobat moltes vegades dient, pensant i escrivint moltes coses com les que tu expliques i escrius tan bé! Gràcies Eva, fa molt temps que em veig reflectida en els teus articles.
Si no fos...
Pilar Civit Fraile, 13/08/2016 a les 00:16
+1
-0
Si no fos pq començo a treballar el dimarts... ets molt bona Eva!!! Et segueixo des de fa temps i en tema de sentiments, ets una crac!!!
Banc del si no fos
Davidnez, 13/08/2016 a les 09:40
+7
-0
A Blanes, el meu poble d'estiueig, hi ha un banc dels de sentar-se que es diu banc del si no fos... i es diu així perquè la gent gran hi va i explica batalletes sempre començant les frases per "si no fos...". M'hi ha fet recordar-hi. Gràcies Eva!!!
Real com la vida
Anònim, 13/08/2016 a les 09:59
+5
-0
Però quan aconsegueixes ser feliç malgrat tots els "si no fos", llavors el gaudi és excepcional. Quan s'aprèn que res és imprescindible per viure, significa que ho has aconseguit
si no fos ....
Anònim, 13/08/2016 a les 16:14
+0
-0
A l'Escala també tenim el banc d'en si no fos devant el mar
La teva descripció es genial ......
Felicitats!!!!!😘
Si no fos
Rosa Cos, 13/08/2016 a les 18:38
+3
-0
I mestre estem immersos en el si no fos el temps passa
Si no fos
Anònim, 13/08/2016 a les 19:27
+2
-0
Si no fos que no sabem què fer-ne amb la llibertat...
Sabatetes que fan mal.
Anònim, 14/08/2016 a les 09:04
+2
-0
Que bons son els articles.
Jo resomeixo.
Si no fos x la por que tenim al canvi.
El que ens far anar al Si no fos son sabates massa petites al cervell.
Si no fos
Anònim, 14/08/2016 a les 17:53
+3
-0
I si no fossis tu...series feliç?
Estima't molt, és la manera de deixar de banda el si no fos...encara q costa molt tenir sempre actitud positiva.
Sort q anem aprenent del... i si fos... amb il.lusió.
I tant!
Jordi Llavina, 16/08/2016 a les 07:16
+0
-0
Magnífic, el teu text, Eva! Completament d'acord amb tu!
...
fetri, 16/08/2016 a les 14:39
+0
-0
I si fos feliç amb els "i si fos" inclosos