Cinema

La sort de Paul Newman

Què pot ser millor que donar un cop de mà a gent menys afortunada que tu?

| 26/09/2018 a les 03:51h
Especial: Cinema
Arxivat a: La butaca, Cinema, Paul Newman, cinema
Paul Newman va néixer el 26 de gener del 1925 a Shaker Heights, Ohio i va morir el 26 de setembre del 2008 a Westport, Connecticut. Quan va guanyar un Oscar honorífic el 1986, va lamentar –en un discurs via satèl·lit des del rodatge d'El color del diner– que no n'havia rebut mai cap "de veritat". L'Oscar de veritat li va arribar l'any següent, el 1987, justament pel seu paper a El color del diner.

L'actor:
 

 
El filantrop:
 
«Crec molt en la sort, i en el paper extraordinari que la sort juga en la nostra vida. D'aquí el meu interès per la filantropia. Què pot ser millor que donar un cop de mà a gent menys afortunada que tu? És la manera com ho veig.»
 
»El negoci de les salses Newsman's Own va començar perquè un Nadal, en lloc de fer regals als veïns, vaig fer salsa d'amanida de la que sempre havia fet i en vaig repartir un pot a cada veí. Al febrer tenia els veïns trucant a la porta i reclamant-ne un segon pot.»
 
Així va néixer una fundació que ha donat sempre tots els beneficis a la caritat. Paul Newman també va fundar uns campaments d'estiu gratuïts per a nens amb malalties greus. 


Paul Newman recull un Oscar humanitari el 1994 en reconeixement a la seva feina caritativa:

 

COMENTARIS

AJUDAR
Anònim, 26/09/2016 a les 12:18
+5
-0
Si ,, es veritat, el millor que es pot fer es ajudar a d´altres!!
Fantastic
Terry, 26/09/2016 a les 14:33
+6
-0
M'agrada y m'agrat siempre ,
Paul Newman
Anònim, 26/09/2016 a les 14:54
+8
-1
Definitivament. L'home més guapo del món ;)
Més solidaritat
Anònim, 26/09/2016 a les 15:29
+5
-0
Si tots ho féssim, el que no té amb un cèntim, el que en té amb més, les coses serien molt diferents. Seríem un món solidari i no tan individualista.
honbre d buen corazon
maika , 26/09/2016 a les 19:13
+8
-1
bello fisicamente y d gran corazon .. con la obra k fundo..para mi fue el actor preferido ..y una bella prsona..
La millor faceta d'un immens actor