Literatura

Elogi del viure

El món s’arreglaria bé tot sol, només que tothom fes el seu deure amb amor

Germans Roca: «La mare és qui més va creure en nosaltres i qui menys es creu ara que siguem els millors»

| 09/02/2018 a les 15:51h
Especial: Poesia
Arxivat a: Biblioteca, Joan Maragall, literatura

Foto: Paul Bischoff


Estima el teu ofici, la teva vocació, la teva estrella, allò pel qual serveixes, allò en el qual et sents un entre els homes. Esforça’t en la teva tasca com si de cada detall que penses, de cada mot que dius, de cada peça que hi poses, de cada cop del teu martell, en depengués la salvació de la humanitat. Car en depèn, creu-me. Si, oblidat de tu mateix, fas tot el que pots en teu treball, fas més que un emperador que regís automàticament els seus estats; fas més que el qui inventa teories universals només per satisfer la seva vanitat, fas més que el polític, que l’agitador, que el qui governa. Pots negligir tot això i l’adobament del món. El món s’arreglaria bé tot sol, només que tothom fes el seu deure amb amor a casa seva.


[Article de Joan Maragall escrit originalment en castellà]

COMENTARIS

Aquest no és el nostre món
Joan Bagó, 25/11/2016 a les 10:28
+9
-18
La nostra feina avui és només una part de nosaltres. Treballem per guanyar diners (pocs) de manera intermitent en ocupacions diverses. Som el qué comprem, el que desitgem...la feina, la vocació ja fa dies que no ens defineix. Preciòs vers de moralina obsoleta. Enyorem el passat.
vocació
Anònim, 25/11/2016 a les 19:40
+20
-1
No tothom. Alguns exercim la nostra vocació i en gaudim cada dia. Un poema preciós.
Llàstima per aquell que no ha sentit una passió
Anònim, 25/11/2016 a les 21:46
+17
-0
Quan has tingut una passió no és que en facis només la teva feina sino que en fas la teva manera de viure. Si això és una moralina obsoleta... llàstima dels "moders", llàstima de mi mateixa ara que ja treballo en una feina i no en la meva vocació...
Aquest es el nostre Mon
Srmussol, 20/12/2016 a les 11:44
+8
-1
@Joan Bagó, En la meva opinió el poema no parla de feina parla de vocació, d'estrella d'allò per que serveixes. POt ser caldria recordar aquestes paraules als nostres joves per tal no es conformessin. Pots dir-me somiador, com al Lennon però hi ha molts com jo i per això crec que el mon pot canviar, per be. En tot cas el poema es una inspiració , un recordatori de no defallir.
Bon Nadal
...què som?
Robert70, 22/12/2016 a les 00:56
+0
-0
Difícil de contestar oi?
Més fàcil saber què no som. No sóc el que compro, aixó ho tinc clar.
Maco el text. Però atenció. Potser no n hi ha prou amb la dignitat en la feina, en la ocupació. La vocació es una maravella (tenir-la, viure-la).
També és una maravella el compromís. No només amb la vocació, amb la feina. També amb el món. Aquest món ja no va sol (si ès que hi anava). En aixó el poeta queda curt
Quina sort!
Mariàngels , 20/02/2017 a les 19:42
+3
-0
Quina sort poder fer allò que t agrada per mi ha estat un privilegi gaudir de la meva feina i fer la el millor possible
Treball o vocació?
Assumpció Delgado, 20/02/2017 a les 20:35
+2
-0
Completament d'acord amb la vigència del poema! Junt amb la meva família, la meva feina ha estat importantíssima a la meva vida. He estat mestre d'adolescents durant molts anys, moltes vegades m'ha estat difícil conciliar les dues coses. A més la tasca docent no és reconeguda ni per la societat ni l'administració. Però els alumnes..!.Poder incidir positivament en les seves vides, tant personals com acadèmiques i professionals...és un gran repte, però també té la recompensa de veure'ls com se'n van sortint en la vida, com crèixen com a persones!.
Passió per la feina
Cristina Ll, 10/05/2017 a les 21:56
+1
-0
En podem dir vocació, en podem dir gaudir de la feina,..., Però crec que qui té la sort de poder-se dedicar a allò que l' atrau i que l' omple, troba la motivació en cada dia i en cada detall.

Us comparteixo un vídeo entranyable:

PN2_xdHT8Fg