Educació

Dos més dos

Un curtmetratge punyent mostra la diferència entre ensenyar a obeir i a pensar

| 06/09/2018 a les 15:21h
Especial: Educació
Arxivat a: La butaca, educació
En una escola de Pèrsia un professor, des de la disciplina més rígida, ensenya als seus alumnes que dos més dos són cinc. Alguns es reprimeixen i ho accepten, i d’altres s’hi intenten rebel·lar. Babak Anvari, a través d’aquest curtmetratge xocant, fa una crítica al sistema educatiu d’alguns països orientals, on l’educació està manipulada i el preu d'encarar-t'hi és massa car. I de pas, ens apropa una oportunitat per reflexionar sobre la importància –i la responsabilitat– d'ensenyar a pensar i a reflexionar més que a obeir i acotar el cap.

COMENTARIS

Inpensable !
Anònim, 16/12/2016 a les 19:46
+2
-4
Realmente horroroso, aunque supongo no ocurre asi, pero de alguna manera, algo parecido.
Metafóricamente real...
Anònim, 17/12/2016 a les 11:47
+3
-1
Una metáfora para explicar una realidad....
2+2 es 4
Anònim, 17/12/2016 a les 13:05
+4
-3
En la societat que vivim és necessàri aquest tipus d'educació ja que sense el coneixement descobert per generacions anteriors no es pot tenir pensament crític. Trobo fatal que tothom el qüestioni, sinó perquè tots vosaltres sou tan crítics, no haureu pas estudiat a Finlàndia no?
Sinceridad
Anònim, 17/12/2016 a les 16:04
+0
-2
cómo la vida misma.....nos enseñan a estar dentro de un sistema infranqueable.
Si tienes la osadía de pensar fuera de lo que te han enseñado........ TIEMBLA¡¡¡¡
DIGNITAT
Anònim, 17/12/2016 a les 21:05
+0
-1
NO PODRAN AMB LA VERITAT ENCARA QUE MOLTS ES QUEDIN PEL CAMÍ, ELLS TAMBÉ CAURAN LLÀSTIMA QUE MASSA TARD
Pensament
Sempre, 18/12/2016 a les 10:45
+1
-0
Pero ningú els obligarà a pensar què són 5
Dónde están las chicas????
Anònim, 18/12/2016 a les 11:15
+1
-0
Cierto, la educación se manipula pero lo más escandaloso no es sólo esa manipulación ideológica, sino también el hecho de que no hayan niñas en el aula, puesto que no es una educación segregada, es una educación negada a las mujeres desde niñas...
Por
Mercè Royo, 08/09/2018 a les 21:52
+0
-0
Fa molta angúnia veure-ho perquè d'una manera més subtil fins i tot aquí alguns ho volen intentar, com deu ser en aquells països, fa por i ells aconsegueixen el domini amb la por dels altres.
Mesures preventives
Jam Malson, 10/09/2018 a les 21:04
+1
-0
M'agrada molt la reflexió d'Abraham Lincoln: "Podràs enganyar tothom durant un temps. Podràs enganyar algunes persones tot el temps. Però mai no podràs enganyar tothom tot el temps." I per què ho dic això? Perquè crec que aquest curtmetratge va més enllà del context del sistema educatiu. L'escola només és un graó. Si no ens n'adonem a temps serà la societat en ple qui, a poc a poc, es trobarà en aquest punt. Malauradament, sembla que el món "lliure" va per aquest vell camí de l'autoritarisme. Ja fa temps que s'estan utilitzant maneres molt més subtils per fer creure qui no vol creure. Mesures preventives, en diuen. Però desitjo de tot cor que mai no puguin enganyar tothom tot el temps.