El dia que

El vol més llarg

Me'n vaig anar de casa amb una única por a la butxaca: la de l'avió

Fins i tot l'avi

Especial: El dia que
Arxivat a: Cambres pròpies
Imatge il·lustrativa
Cristina Losantos
No havia agafat cap vol transatlàntic ni me n'havia anat encara de casa dels pares ni havia viscut mai en parella. Ho anava a fer tot alhora. Tres creuetes de cop.
 
La nit de dijous a divendres me la vaig passar fent maletes. Empaquetant la meva vida per endur-me-la a l'altra punta del món. El que més pesava eren els diccionaris. No n'hauria sabut prescindir, en aquell abans de.
 
Podia no agradar-me Nova York, podia no agradar-me el nòvio, podia no agradar-me la feina de corresponsal, podia no agradar-me estar tan lluny de tot. Però aquestes pors tan grosses no haurien cabut a cap maleta i les vaig deixar a fora, en una habitació que estava deixant de ser meva sense que jo ho sabés.

Me'n vaig anar de casa amb una única por a la butxaca: la de l'avió, que ja em diràs com s'aguanta tanta estona al cel sense caure. I així, amb un bitllet només d'anada i carregada de paraules en ordre alfabètic, vaig volar cap al futur.
 
Eva Piquer

COMENTARIS

a vegades, sovint...
., 03/01/2017 a les 23:53
+8
-2
a vegades les pors no saps com però s'acaben ficant a dins de la maleta i no saps pas com treure-las (perdo per les faltes) d'allà.
I d'aquell futur...
Anònim, 04/01/2017 a les 09:41
+9
-2
I d'aquell futur que vas volar ara estàs plenament engrescada amb Cultura Viva, de la qual gaudeixo cada dia durant el cafè del matí. Enhorabona
Les pors
Anònimsol solet, 04/01/2017 a les 13:31
+3
-0
Jo també vaig deixar les pors a casa dels pares. A la maleta i vaig posar totes les meves ill·usions. Algunes s'han complert, d'altres no , pero aquesta sortida del confort va marcar la meva vida i per bé. Ho aconsello a tothom! Gracies Eva!
Les pors són bones
Anònim viu, 04/01/2017 a les 16:40
+3
-0
Les pors no existeixen, no són d'aquest món. Només la mort és insalvable, però si tens por a la mort és que estàs viu.
VISCA LA VIDA!
pors són pors!
Anònim i tot, 05/01/2017 a les 16:46
+0
-1
No se com t'ho faràs, però ho has contat tan bonic que de ben segur el futur et regala l'apenentatge.
I les experiències d'allà faran marxar les pors, tot i que....pors són pors!
A l'anònim del 5 de gener a les 16:46
Eva Piquer, 05/01/2017 a les 20:41
+3
-3
D'aquell dia ja fa 25 anys, i el futur que esmento a l'article ja és passat.
Vida
Anònim, 09/01/2017 a les 08:49
+2
-1
Quina manera més sensible i bonica de parlar d'aquelles portes que durant la vida hem d'obrir i d'altres tancar
Tot es nou
Daniela, 09/10/2017 a les 08:15
+1
-0
Com no fer o si estava amb la persona estimada,el vol fantàstic
Pors
Marisa Ronchera, 09/10/2017 a les 09:28
+6
-2
Es curiós, la meva vida és força paral·lela a la teva, el dissabte farà 42 anys que em vaig casar i al cap de dues semanas, vaig deixar-ho tot, vaig agafar un vaixell amb al meu home era capità de la marina mercant, ho vaig estar navegant durant 5 anys fins que va néixer el nostre fill, la meva por també era més pel vaixell que pel fet de deixar-ho tot, va ser meravellós tornaria a fer-ho amb els ulls tancats, vaig viure 39 anys preciosos amb el meu company de vida, també va marxar massa d'hora
Fermesa
Dolors Figueras, 09/10/2017 a les 11:11
+0
-0
Qui no ha tingut i en té en molts moments de la vida? Per això en cal fermesa i no perdre l'esperança, això mai; és el millor antídot per superar les pors.
25 anys
Anònim, 09/10/2017 a les 17:31
+0
-1
Justament avui la meva neboda fa 25 anys i viu lluny, a Argentina i el lloc que ha viscut i li agrada més és NY
El vol més llarg
Anònim, 09/10/2017 a les 23:51
+0
-0
Aquestes pors tots d'una manera o altra les hem passat ,la diferència està en que tu les expliques de meravella Eva.
14
Anònim, 11/10/2017 a les 04:18
+0
-0
En el meu cas en fa 10 d'aquest vol tan llarg a l'altra punta del món. Va ser per necessitats emocionals sobretot i tb per qüestions acadèmiques el fet d'aventurar-m'hi i la veritat és que també ho tornaria ha fer amb els ulls tancats.
Des de llavors i curiosament el número 14 ha marcat la meva vida. I per sempre estaré enternament agraïda a l'oportunitat de decissió d'aquell moment i a experiències diverses que vaig viure llavors.

Les pors en el meu cas, crec i diria que les vaig deixar tancades en una caixeta sota clau però amb el temps, aquelles mateixes i d'altres que en aquells inicis no coneixia han anat sortint...però també n'estic agraïda. Perquè de tot se n'aprèn que diuen, i de les pròpies pors també.

Gràcies Eva. Sempre que et llegeixo m'apropo més a mi mateixa. Et desitjo el millor.