Galeria

Soc infermer i només tinc dues mans

14 il·lustracions sobre la rutina del personal sanitari

| 18/07/2019 a les 17:18h
Especial: Galeria
Arxivat a: Passadís, il·lustracions, galeria
Enfermera en apuros és un projecte de la canària Ana Polegre. Mentre esperava la resolució de l'examen d'Infermer Intern Resident, a l'expectativa de saber si tenia plaça o no en un hospital, va començar a dibuixar anècdotes que havia viscut com a estudiant o com a infermera. Les il·lustracions tenien èxit, els companys del sector sanitari s'hi sentien identificats, s'hi divertien. Va ser llavors quan, amb l'ajuda de la seva parella, que és informàtic, van obrir una botiga on-line de productes per a infermers.

Quan va saber la resolució de la convocatòria, va decidir renunciar a la plaça que se li havia assignat per dedicar-se al seu nou petit negoci. La seva intenció és fer riure i explicar amb dibuixos un món que, si no es viu des de dins, no s'entén. 

1. Els infermers no són els secretaris dels metges.

Ana Polegre

 
 
2. Tenen més de quatre mans. 

Ana Polegre

 
 
3. Quina feinada!

Ana Polegre

 
 
4. Són escrupolosos?

Ana Polegre

 
 
5. Desfem el mite. Fan més hores que un rellotge.

Ana Polegre

 
 
6. L'uniforme: bata verda i ben ampla i còmoda. 

Ana Polegre

 
 
7. La família de planta. 

Ana Polegre

 
 
8. Els tripijocs dels canvis de guàrdia. 

Ana Polegre

 
 
9. Les paraules boniques dels pacients. 

Ana Polegre

 
 
10. I les no tan agradables. 

Ana Polegre

 
 
11. Teixir lligams a l'hospital. 

Ana Polegre

 
 
12. Tipus d'infermers. 

Ana Polegre

 
 
13. No ho diguem gaire fort!

Ana Polegre

 
 
14. Sembla que tothom en sàpiga més que ells. 

Ana Polegre

 
 
 

COMENTARIS

infermer??
Anònimdolors, 04/02/2017 a les 10:51
+47
-43
Sembla mentida que en digueu infermer en masculi, la majoria som dones, pero veig que ja heu masculinitzat el nom!!!! La mva protesta mes energica!!!!
Realitat
Hanna infermera, 04/02/2017 a les 11:30
+20
-3
Ben explicat i amb sentit de l'humor. Es pot estirar el fil molt més. Hi ha tantes coses per reivindicar!
Empremta infermera
Maite DUI, 05/02/2017 a les 14:56
+21
-4
Felicitacions per la feina feta i us animo a continuar així. Les infermeres ens sentim molt identificades amb les vostres il.lustracions i productes exclusius amb empremta infermera. Ningú ens pot entendre'ns millor que nosaltres mateixes!
Si també existim!
Serginfermer, 20/02/2017 a les 20:20
+25
-6
Si Anònimdolors els infermers també existim si. Comentari totalment fora de lloc... perquè ho sapigues infermer esta tan ben dit com infermera, per parlar del conjunt es diu profesionals d'infermeria. Segons tu si diguessim infermera estariem feminitzant la professiò no? M'hauria de sentir ofès doncs?
A le de l'infermer
Anònim, 20/02/2017 a les 22:09
+6
-9
Encara que la majoria siguin dones, no pot generalitzar diguent infermera a tot el gremi. Ni ho podrà fer mai.
Enfermero, que orgullo!
Anònim, 13/05/2017 a les 10:10
+9
-1
Soy Enfermero desde 1986, y no os podéis llegar a imaginar el significante y significado de esta palabra. No hace falta aclarar el género ni ir a mayorías. Tan simple como entender el cuidado, el arte ,la ciencia y el oficio ( Marañón) para dignificar está Profesión y hacerla más imprescindible de lo que ya es.
Orgull !
Infermera fins que mori, 13/05/2017 a les 15:04
+14
-1
Estic molt orgullosa de ser infermera. El meu home es infermer. A qui li ofen que es digui infermer es que poca cosa té a fer. Deixem-nos de tonteries i estiguem orgullosos del que som ! Felicitats a tots/totes !
INFERMERES
Frieda, 17/05/2017 a les 09:15
+4
-1
Doncs sí Anònimdolors, som majoria dones i serginfermer ja ho patim, ja, poca valoració, sou baix... no t'ha passat mai entrar a una habitació i et confonguin amb el metge?, mmm t'imagines perquè és? Orgullosa de ser infermera!
Perderse en el camino
Anònim, 22/03/2019 a les 00:05
+1
-4
Enfadarse por el género de una profesión es absurdo. A todos los enfermeros, auxiliares o celadores nos han tratado en femenino, y jamás delante mío se ha quejado ningún chico. Solo la tendencia feminista hace una separación que cada vez era menor entre géneros, siendo ahora el feminismo la carcel del lenguaje y de la libertad de expresión.
Yo no me ofendo porque me llamen enfermera, no me ofendo porque la expresión oral, me ofende unos políticos y una sociedad que no reconocen nuestro trabajo hasta que ellos caen enfermos, y necesitan de nuestros cuidados
Que barbaridad
Tusiquesabes, 22/03/2019 a les 11:28
+7
-2
Felicidades por el trabajo.
El lenguaje está masculinizado, la profesión de enfermeria feminizada.
Creo que es mas realista, mas respetuoso hacia el colectivo, mas cotidiano, mas representativo de esta profesión utilizar el femenino.
Ya utilizamos el masculino para demasiadas cosas.
Y es falso que sea insignificante aclarar el género.
Ni se establece la misma relación con los pacientes, ni con los médicos, ni nos exigen las mismas cosas.etc etc etc
A seguir luchando.

Infermeria visible
Infermera, 22/03/2019 a les 16:29
+2
-0
Em Sembla molt bé aquesta aportació, doncs els sanitaris coneixem a "enfermera en apuros" i a "enfermera saturada" però la gent està bé que vegi la nostra aportació i es deixi de banda l'estigma i sexisme de la professió. Orgullosa de la nostra feina!
Una mica d'historia
josefina sanroma, 22/03/2019 a les 20:02
+3
-0
Be doncs jo soc A.T.S. ja jubilada.
I vosaltres sou diplomats d'infermeria.

..Als meus temps 1960. Les infermeres no havian fet cap carrera aprenien als hospitals.. per tant per nosaltres eren com les auxiliars actuals

Despres van sortir als practicants .2 anys de carrera i despres nosaltres 3 anys ,mes 1 curs per cada especialitat que feiem.. erem anestessistes, A.T.S. d'empresa, etc... lo d'anestessista ens ho van treure i a les comadrones les van relegar casi com a ajudants del ginecoleg... I ara esteu discutin si em femeni o en masculí, hahahaha!!!!
MOLT BONA la exposició i com algu deia es podrien afegir mes coses

Gràcies
Anònim, 22/08/2019 a les 18:08
+0
-0
Moltes gràcies a tots els infermers i infwrmeres del clìnic. Tambè a tots els auxiliars, fisios i cel.ladors. Despres de tants messos, grans amistats.