Fugir del que és obvi per suggerir. Però també per dur les idees al límit. Jordi Alcaraz (Calella, 1963) juga amb les percepcions i ho fa amb materials fràgils com l’aigua, els vidres, els miralls, el llibres. És així com per una banda aporta simbolisme, i per l’altra, treballa les relacions entre la matèria, el volum, el llenguatge i el temps. Creant i compartint el que és un al·legat a favor de l’obra inacabada i l’art com a ficció.

Esborradís és el títol de l’exposició que fins a l’11 de juny podrem veure al museu Can Framis (Barcelona) de la Fundació Vila Casas. I una oportunitat per comprovar com la seva obra busca la participació de qui la contempla. Perquè de lluny o de prop, li torni la mirada i es submergeixi en el seu univers.


1. Dibuix, 2012.
Metacrilat, cartró i filferro. 43 x 39 x 36 cm.

Jordi Alcaraz



2. Sense títol, 2014.
Metacrilat i marc. 44 x 38 cm.

Jordi Alcaraz



3. Reduir les idees a pintura, 2014.
Pintura i metacrilat. 202 x 237 cm.

Jordi Alcaraz



4. Partitura, 2015.
Boles de vidre, filferro i metacrilat. 90 x 110 cm.

Jordi Alcaraz



5. Parlar sol, 2015.
Resina i metracilat. 63 x 83 cm.

Jordi Alcaraz



6. Sense títol, 2015.
Pintura, pigment, filferro i vidre. 135 x 106 cm.

Jordi Alcaraz



7. Construir un ull. 2016.
Punta seca sobre metacrilat, dibuix i bola de vidre. 214 x 164 cm.

Jordi Alcaraz



8. Petit llibre eròtic, 2016.
Llibre i metacrilat. 31 x 45 cm.

Jordi Alcaraz



9. Sense títol, 2016.
Llibre i metacrilat. 60 x 80 cm.

Jordi Alcaraz



10. Llibre de dibuixos, 2016.
Llibre, filferro i metacrilat. 40 x 50 cm.

Jordi Alcaraz



11. Restes de dibuix, 2016.
Resina de polièster i dibuix sobre cartró. 84 x 114 cm.

Jordi Alcaraz



12. L’origen d’alguns dibuixos, 2016.
Pintura sobre paper i mirall. 60 x 80 cm.

Jordi Alcaraz



13. Exercici de desaparició, 2016.
Pintura, pigment, dibuix i metacrilat. 200 x 300 cm.

Jordi Alcaraz



14. Idea per a un gravat, 2016.
Petjada en el paper i metacrilat. 60,5 x 74,5 cm.

Jordi Alcaraz

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa