Basorèxia

Tres mesos

Noranta dutxes a casa teva, noranta petons de bon dia a la teva parella, i ves a saber quants als fills

| 15/01/2018 a les 04:14h
Especial: Basorèxia
Arxivat a: Cambres pròpies, basorèxia

Jordi Cuixart i Jordi Sànchez Foto: Adrià Costa



El que trigues a aprendre a conduir, a cuinar cinquanta receptes diferents, a defensar-te en un idioma, a oblidar que has estat enganxada al tabac. Amb tres mesos, tens temps d’enamorar-te perdudament, d’escriure un poemari, és el que dura una estació de l’any. Tot un hivern o, pitjor, el Nadal, o pitjor, tota una primavera que no tornarà.
 
Noranta dutxes a casa teva, noranta petons de bon dia a la teva parella, i ves a saber quants als fills. Noranta nits amb els teus problemes i inquietuds al cap però, això sí, al teu llit. Tretze pel·lícules de diumenge al sofà de casa teva. El teu esmorzar preferit cada dematí, deu sopars al restaurant de sempre, brindar amb amics, segur que ho has fet almenys un cop en els darrers tres mesos.
 
En tres mesos, un embrió passa de ser quatre cèl·lules a ser un fetus amb rostre humà i gènere i òrgans en funcionament. Un nadó de cinc mesos no s’aguanta assegut, però un de vuit mesos, sí. En aquests tres mesos, probablement ja ha començat a gatejar i a menjar coses noves o a dir quatre paraules, entre les quals potser no està la paraula papa perquè al papa fa tres mesos que l’han tancat a la presó injustament.
 
Avui fa tres mesos que el Jordi Cuixart i el Jordi Sànchez estan tancats a la presó per les seves idees polítiques. Prenguem consciència de què volen dir tres mesos. Tanca’t en una habitació sense vistes ni wifi ni calefacció tres mesos. Estigues tres mesos seguits plorant una estona al dia i veuràs que llargs que se’t fan. Això et pot passar en un país com Espanya per ser un home o una dona pacífics i defensar unes idees polítiques.
 
No volíem màrtirs ni herois. Volíem (volem) un país de bona gent que visqui en pau i que sigui lliure. Que vindria a ser un país normal.

COMENTARIS

A Espanya no hi ha estat de dret ni seguretat jurídica
Anònim, 16/01/2018 a les 23:14
Interessant
+57
-2
Aquesta és la crua realitat, ara ja sabem en quina mena de país vivim, un país autoritari, cruel, venjatiu i repressiu. I per tant encara referma més el projecte sobirà i republicà.

Espanya aplica de manera molt descarada la doble vara de mesurar. Si ets un fatxa i agredeixes a la gent de l'institut blanquerna no aniràs a la presó perquè tens fills menors. Si no ets de la corda ideològica del règim aniràs a presó preventiva encara que tinguis fills menors d'edat.
Rabia
Aamiga, 16/01/2018 a les 23:41
+46
-3
No us mereixeu aquest tracte, sou persones de be amb uns ideals que tos voldriam pederne gaudir
Soflama
Carlos Roy Alonso, 17/01/2018 a les 00:53
+3
-48
Cuando se quiere dar una homilía tienes que pedir permiso, o saber a qué púlpito te subes
Indignacio
Anònim, 17/01/2018 a les 02:24
+21
-1
I ens toca patir i patir pero gracies a vosaltres eztem a pla de la muntanya i aixo no ens ho tre ningú
Sera xur pero valdra la pena
I els vostres fills i molta gent es se tjra orvullosa de vosaltres
Aprofiteu el temos per ser millors encara
Ara sabem la veritat
Anònim, 17/01/2018 a les 10:20
+15
-0
Continua traballan, per la llibertat de tot'hom, hi dic tot'hom, perqué els que no volen veura la realitat del pais,seŕán igualment perjudicats,hi molts de nosaltres tenim ingeni, hi tenim posibilitats, peró no es el cas de tot'hom, ho ĺamento, Lá unió fa la força
Tres mesos de boira
Núria Saladié, 17/01/2018 a les 17:36
+32
-0
Que ràpid que m'han passat a mi i que poc a poc que els han degut passar a ells i a les seves famílies. Durant aquests 3 mesos, cada dia els he dedicat més d'un pensament i com a mínim una piulada, he assistit a una concentració quasi cada setmana i el groc s'ha convertit en un bàsic del meu vestuari. I com jo, moltíssima més gent per tot el país. Però això no ha fet que els deixessin en llibertat ni que el temps s'aturès per tal de què ells no es perdin ni un sol somriure dels seus fills. Maleïts tres mesos grisos i plens de boira i maleïts tots els que vindran darrere mentre estiguin injustament empresonasts.
Bona gent
Tatetes, 18/01/2018 a les 05:42
+20
-0
Gràcies !!per ésser tan forts !!la vostre fortalessa ens dona coratge !!!i crec q molt aviat ,podrem desfer nos d'aquests insencibles i ferotges governans !!!
Bona gent i millors persones
Aspasia de bcn., 18/01/2018 a les 15:22
+18
-0
Gràcies per mantenir-vos dempeus, el vostre coratge és el nostre. Moltes vegades al dia penso en vosaltres, i és llavors quan penso seguir amb més força que mai.
Trimestre
Arratos, 19/01/2018 a les 00:39
+4
-2
Està clar!! El primer trimestre a l'escola el prenen com a toma de contacte i coneixement de nens i nenes. Aquests dos "joves"ho han fet prou bé.
Ara que comença el segon trimestre tots dos hauran de demostrar q son tal i com els hem evaluat...i aixis el tercer trimestre sortiràn al carrer amb totes les materies consolidades. És a dir: amb els objectius assolits.
Aixis ha de ser....com a molt tard!!
Jordis, qué tal si us poseu faldilles i feu com diu la meva amiga: amb les faldilles al vent aixecarem el ciment?...i sortirem tranquils i valents d'aquesta afrenta imnombrable??
Llum i caliu !!
Ggracies
Anònim, 19/01/2018 a les 18:56
+8
-1
Gracies,gracies i moltes gracies, personas bones i lluitadores com vosaltres dignifican els humans i els que us tanquen a la preso representan el mal i corrupcio dels humans
Lluitarem i no ens deixarem véncer.
Anònim, 19/01/2018 a les 20:08
+8
-0
No hi ha dret que gent com ells estiguin privats de llibertat, quan fora , hi ha corruptes que ens han privat de drets fonamentals, i se'n riuen de nosaltres amenaçant-nos que ho tornaran a fer fins que no els votem a ells. Dictadura no, el següent, doncs no ens faran canviar i lluitarem pels nostres idees politíques com ho estem fent, amb seny i de forma pacífica.
admiració
natàlia, 19/01/2018 a les 23:45
+10
-0
admiro la vostra valentia per posar-vos al capdavant i arriscar tant. cada dia tinc un pensament per vosaltres tot i que fa tres mesos no us coneixia. penso en vosaltres i les vostres families..com n'ès d'indignant i d'injusta aquesta situació!!!!! anims! esteu presents en el nostre dia a dia
NO OBLIDEM
Cloé C., 20/01/2018 a les 20:33
+2
-0
No us conec personalment però pensem el mateix. Així que podria ser jo el que estigués a la presó tancat injustament per un Estat hostil, o allunyat dels meus.
Avui les notícies circulen massa ràpid: que si una guerra a un lloc, un sísme en un altre. I tots nosaltres correm el perill d'oblidar-les quan ja deixen de ser-ho als mitjans.
Per evitar-ho porto un llaç groc a la xaqueta des del primer dia. Cada dia i cada cop que me la posso recordo la vostra valentia i determinació i us tinc a prop esperant que aquest petit gest us donii ànims allà on esteu.
Jo puc fer el que vull i vosaltres esteu privats de llibertat. És injust.
En fer-ho la meva determinació guanya fermesa dia a dia per poder acabar el que entre tots hem començat.
Crec que és el millor homenatge que us puc fer.
Rebeu una forta abraçada,