“Com és un infant entre els 3 i 6 anys? Comença a ser més autònom 2. Encara li cal orientació constant de què pot fer i què no. Vol ajudar i fer petits encàrrecs perquè vol agradar-te. Cap als 6 anys pot mostrar-se rebel davant la disciplina i les normes socials”.

La Fundació Jaume Bofill ha impulsat l’enquesta Edubaròmetre, en què pregunta a pares, mares i mestres què opinen sobre l’educació (hi podeu participar aquí). A més a més, també facilita recursos per orientar-nos a l’hora d’educar els infants. Llegim deu maneres (proposades per Família i Escola, de la Generalitat de Catalunya) per ajudar els més petits perquè siguin responsables de les seves vides.

Foto: Fouquier ॐ



1. Deixa-li molt clares les normes de conducta que desitges.

2. Confia-li tasques en l’àmbit familiar (parar taula, repartir el menjar, fer-se el llit…) o a l’aula (repartir materials als companys, ajudar a recollir…).

3. Dona-li tasques que poc a poc siguin més difícils.

4. Evita estar-hi massa a sobre quan fa les tasques personals: vestir-se, calçar-se, menjar…

5. Sigues exigent amb el que ha de fer cada dia; acostuma’l a complir les seves obligacions i els compromisos adquirits.

6. Anima’l quan ho intenti i, si amb una tasca no se’n surt del tot, ajuda’l a acceptar la possible frustració.

7. Valora’n l’esforç i la feina ben feta per tal de donar-li seguretat, transmetent-li que “pot fer-ho”.

8. Feu junts un seguiment de com està complint amb les seves tasques, per exemple amb dibuixos o marcant amb gomets el que va fent.

9. Ajuda’l a pensar en les conseqüències dels seus actes abans de prendre una decisió.

10. Explica-li contes o històries en què es doni valor a la responsabilitat.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa