Una crítica habitual a la Barbie és que transmet un model de dona molt allunyat de la realitat. Però s’hi comença a acostar. La competència d’altres nines que retraten la diversitat i les advertències d’especialistes que certs patrons estètics poden causar trastorns a les criatures han fet que Mattel, l’empresa responsable de Barbie, hagi apostat per l’obertura de mires. Ras i curt: ja hi ha Barbies amb corbes i que fan una talla 40.
 

Foto: Mattel

La línia Fashionistas proposa unes Barbies més diverses i s’apropa a les dones de carn i os. Els models inclouen tres tipus de cos (amb estatures diferents i formes diverses), set tons de pell, 22 colors d’ulls i 24 pentinats. Aquests canvis se sumen a les incorporacions de l’any passat, quan es van distribuir 23 nines noves amb colors de pell diversos i amb la possibilitat d’articular moviments.
 

Foto: Mattel


Mattel assegura que la clau per mantenir Barbie durant tants anys com una referència és la “capacitat d’evolucionar i créixer”. El darrer pas ha estat posar de costat Barbies primes i Barbies no tan primes, Barbies altes i Barbies baixes. Sembla que els fabricants de la principal empresa de joguines nord-americana finalment comencen a mirar-se al mirall.
 

Portada de la revista «Time» sobre les noves mides de la Barbie.

Totes les Barbies. Foto: Mattel

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa