Jacques Léonard (París, 1909 – L’Escala, 1994) ja des de ben jove treballava al món del cinema. Cap al 1940 va arribar a Espanya buscant informació i localitzacions per a un projecte cinematogràfic sobre Cristòfor Colom. Però no va ser fins a finals d’aquella dècada quan un fet va capgirar la seva vida: va conèixer Rosario Amaya, una model de raça gitana –cosina de la bailaora Carmen Amaya– que vivia a les barraques de Montjuïc. Se’n va enamorar i s’hi va casar. Va abandonar el cinema i es va convertir en fotògraf freelance.

La Fundació Vila Casas, amb la col·laboració de l’Arxiu Fotogràfic de Barcelona, ens apropa, a través de la mirada de Jacques Léonard, a les perifèries territorials i culturals de Barcelona: als gitanos de les barraques de Montjuïc. I ho fa amb un recull de negatius que viatgen des de principis dels anys 50 fins als 70. L’exposició Barcelona gitana, situada al Museu Palau Solterra (Torroella de Montgrí) i comissariada per Jordi Calafell, mostra fins al 27 de novembre el que possiblement és el fons fotogràfic sobre la cultura gitana més important a Barcelona. Ens sumem a l’homenatge a l’artista francès compartint un tast del que hi trobarem.

La Chunga, 1958. Foto: Jacques Léonard

Revetlla de Sant Joan a la bodega Cala Rosita. Avinguda del Paral·lel, 1960. Foto: Jacques Léonard

La Chunga, 1958. Foto: Jacques Léonard

Revetlla de Sant Joan a la bodega Cala Rosita, 1968. Foto: Jacques Léonard

Somorrostro. Foto: Jacques Léonard

Montjuïc, 1960. Foto: Jacques Léonard

Can Valero. Montjuïc, 1974. Foto: Jacques Léonard

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Carmelita a setembre 06, 2016 | 17:13
    Carmelita setembre 06, 2016 | 17:13
    Fotos

Nou comentari

El piano

Comparteix

De mi

Som de carn i os i som esquerda
Comparteix

Paranoid Android

When I am king / You will be first against the wall
Comparteix

No ho puc fer per tu

Si ets bo per començar, també vull veure si ho acabes
Comparteix

Something

I don't want to leave her now/ You know I believe and how

Passadís

Equipo Crónica. Sense títol, 1972. Aquarel·la i guaix sobre teixit, 54 x 39 cm.
Comparteix

Tots van ser Picasso

Els Espais Volart exposen la col·lecció de 400 tapets decorats per artistes i escriptors en solidaritat amb el pintor
Comparteix

La Venus de Botticelli

14 obres d'un dels artistes més reconeguts del primer Renaixement
Comparteix

La soledat segons Hopper

14 obres de l'artista més representatiu de la pintura estatudinenca del segle XX
Comparteix

Soc infermer i només tinc dues mans

14 il·lustracions sobre la rutina del personal sanitari

Comparteix