El museu Can Framis de Pintura Contemporània, de la Fundació Vila Casas, acull fins al 20 de desembre la mostra Realitats inventades, del fotògraf i dissenyador Oriol Jolonch. La manipulació digital i la imaginació són clau en l’obra de l’artista.

El director de pista. Foto: Fundació Vila Casas


«La meva afició per plasmar realitats inventades ve de ben jove, quan vaig heretar un vell aerògraf del meu pare amb el qual vaig efectuar els meus primers passos, petits quadrets que van servir per il·lustrar portades de velles cassettes i alguns pòsters que guardo amb molt afecte en algun racó de casa i sobretot de la meva memòria.»

Levedad. Foto: Fundació Vila Casas


«Sempre vaig mantenir un contacte directe amb la fotografia, però va ser justament quan estava entrant en l’era digital quan em va seduir definitivament, la qual cosa em va portar irremeiablement a la passió per crear altres mons, altres realitats aparentment inventades, però reals d’una manera o una altra.»

El capitán sardina. Foto: Fundació Vila Casas


«Són treballs bàsicament fruit de la imaginació, alguns dels quals meditats i estudiats amb deteniment i amb un llarg recorregut darrere. D’altres, no obstant això, són com petits centelleigs de lucidesa que, de tant en tant, m’ataquen i que després intento plasmar en forma d’imatges fixes, sense cap pretensió més que la de fer que la gent s’aturi uns instants davant de la imatge i l’observi amb una miqueta més d’atenció. També de fer-se algunes preguntes o imaginar la història que hi podria haver rere cada escenari fent una reinterpretació de la realitat.»

Radio. Foto: Fundació Vila Casas


«En fi, induir l’espectador a confondre realitat i ficció.»

Nou comentari

El piano

Comparteix

No ho puc fer per tu

Si ets bo per començar, també vull veure si ho acabes
Comparteix

Last Dance

It's my last chance/ For romance tonight
Comparteix

Chiquitita

Si es que tan triste estás/ para qué quieres callarlo
Comparteix

La Gymnopédie de Satie

Escoltem una de les peces més conegudes del compositor francès

Passadís

Equipo Crónica. Sense títol, 1972. Aquarel·la i guaix sobre teixit, 54 x 39 cm.
Comparteix

Tots van ser Picasso

Els Espais Volart exposen la col·lecció de 400 tapets decorats per artistes i escriptors en solidaritat amb el pintor
Comparteix

La Venus de Botticelli

14 obres d'un dels artistes més reconeguts del primer Renaixement
Comparteix

La soledat segons Hopper

14 obres de l'artista més representatiu de la pintura estatudinenca del segle XX
Comparteix

Soc infermer i només tinc dues mans

14 il·lustracions sobre la rutina del personal sanitari

Comparteix