El llibre Beyond Belief, del publicista Charles Saatchi, recull en imatges 100 anuncis en què trobem nombrosos comentaris desafortunats (o directament delictius) sobre sexes, igualtat, raça i salut mental.

A continuació en podeu veure una tria:

1. “Vols dir que una dona pot obrir-ho?”

Beyond Belief (Charles Saatchi) Foto: Alcoa Aluminium, 1953


“Fàcilment, sense una fulla de ganivet, un obridor d’ampolles o fins i tot un marit! Només cal un delicat toc, un gir amb dos dits, i el ketchup estarà preparat per ser vessat.”

2. “Mira com cobreix sobre negre”

Beyond Belief (Charles Saatchi) Foto: Elliots Paint, 1930


3. “El joc és… Broomsticks”

Beyond Belief (Charles Saatchi) Foto: Broomsticks, 1967

“Envolta la Rosie. O la Carol. O l’Eleanor, etc. Diverteix-te. Però només pots jugar si portes els pantalons Broomsticks. De tela de sac, girats, sargits, de franel·la amb barreges d’Acrilan i raió per una permanent aparença entallada. Juga amb els estils. Juga amb els colors. Per ajudar-te a ser un guanyador. Però, si no vols jugar a la nostra manera, treu-te els pantalons i torna-te’n a casa.”

4. “Bufa-li a la cara i et seguirà a tot arreu”

Beyond Belief (Charles Saatchi) Foto: Tipalet Cigarettes, 1970


“Toca-la amb un Tipalet Cherry fort. O un bon Tipalet Burgundy amb gust de raïm. O un deliciós Tipalet Blueberry. És salvatge! Tipalet. És nou. Diferent. Deliciós en gust i aroma. Una bufada en la direcció adequada i et seguirà, a tot arreu. I sí… Tens la satisfacció de fumar sense haver d’inhalar fum”.

5. “El pare diu que no ens farà mal”

Beyond Belief (Charles Saatchi) Foto: Iver Johnson’s Arms & Cycle Works, Harpers, 1904

“Els revòlvers no són joguines: disparen directament i maten. Potser només en necessitaràs un una vegada a la vida: compra’l ara, i el tindràs per aquesta vegada. Totalment segur. Impossible una descàrrega accidental”.

6. “Lucky Tiger aconsegueix les noies! (quina vols?)”​

Beyond Belief (Charles Saatchi) Foto: Lucky Tiger, 1957


“Les noies van de manera natural darrere els nois que utilitzen Lucky Tiger! Agradaràs a les més precioses amb aquest look de nòvio Luky Tiger. Manté el teu cabell masculí perfecte… aparença natural, sense brillantor de xarol.

7. “Quan sobrereacciona a qualsevol situació”

Beyond Belief (Charles Saatchi) Foto: Mebaral, 1959


“La sobrereacció de pacients als esdeveniments diaris és a vegades un perill pel seu benestar. Mebaral redueix les inquietuds i la irritabilitat i els pacients es tornen menys fàcilment irascibles. Ofereix els avantatges de tenir poca incidència de toxicitat i un efecte sedant familiar. Mebaral no produeix atordiment sedant. Molts metges prefereixen els efectes sedants del Mebaral a aquells del Phenobarbital. Una ensopegada sembla una capbussada.”

8. “Com més treballa una esposa, més guapa és!”

Beyond Belief (Charles Saatchi) Foto: Kellogg’s, 1938


“Déu meu, amor, no pares de millorar cuinant, netejant i treient la pols.. i jo estic sempre cansat a l’hora de plegar. Quin és el teu secret? Vitamines, amor! Sempre prenc les meves vitamines!”

9. “Perquè la innocència és més sexi del que et penses”

Beyond Belief (Charles Saatchi) Foto: Love Cosmetics, 1975


“Love’s Baby Soft és aquella irresistible i neta olor de bebè, prou gran per ser sexi. Té una olor suau. Pura i innocent. I pot ser l’olor més sexi que existeix”.

10. “El matí de Nadal (i per sempre més) ella serà més feliç amb una Hooper”​

Beyond Belief (Charles Saatchi) Foto: Hoover, 1963


“P.D. Per als marits: Ella es preocupa per la casa, ho saps, així que si tu et preocupes per ella… no seria bona idea regalar-li una Hoover per Nadal? Els preus comencen als $66,95. Model 29: $93,95. Sota pagament inicial, condicions fàcils. Visita el teu venedor Hoover aviat”.

11. “4 de cada 5 homes volen Oxfords… a l’estil Van Heusen”

Beyond Belief (Charles Saatchi) Foto: Van Heusen shirts, 1952


“[Començant per dalt] El nou preferit de la moda! El coll de camisa Von Ron de les camises Oxford. Nou, suau, arrodonit, sense corbes.
[Següent] El roll és el millor! La botonada Van Roll s’estén per tot Oxford. Cobreix des de l’inici del coll fins al coll de la camisa.
[Següent] Tradició d’universitaris i alumni! Abotona’t amb una Oxford. Casual i alhora arreglat.
[Següent] Els rumors diuen que fins i tot ell canviaria les seves dents de verro per una Oxford Van Heusen!
[Següent] La sensació del moment! El coll Van Roll en una Oxford… T’envolta i s’estén… Per un look més casual…”

12. “El cabell gris li va costar la feina!”

Beyond Belief (Charles Saatchi) Foto: Wyeth’s Sage & Sulphur, 1930s


“Ella estava disposada i n’era capaç, però el cabell gris la feia semblar més gran i lenta. “Una dona més jove treballaria més ràpidament”, va ser el veredicte”.

13. “Mantingues-la allà on pertany…”​

Beyond Belief (Charles Saatchi) Foto: Weyenberg Massagic, 1972


14. “Fins i tot si no el pots fer servir, és divertit tenir-lo”

Beyond Belief (Charles Saatchi) Foto: Panasonic Flip’N Style, 1972


“Evidentment, asseca el teu cabell. Si penses que el cabell és modern. Però és també un bon substitut per al teu ós de peluix. N’hi ha amb tres colors que es combinen amb qualsevol cobrellit. I no només està assegut i quiet com el teu antic osset”.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Maricel a gener 14, 2016 | 18:04
    Maricel gener 14, 2016 | 18:04
    Sincerament no trobo diferències substàncials entre els anuncis publicitaris que es citen i molts dels actuals. Malauradament la publicitat actual continua sent sexista i molt. Això sí, els missatges no són tan directes, en alguns casos, gràcies als psicòlegs que intervenen en el procès "creatiu". El que em sorprén és que encara es perpetui el model masclista en la publicitat tot i saber la influència social que exerceix. De qualsevol manera, haig de dir que la feina de recerca per escriure l'article és excel.lent ja que heu tobat autèntiques "joies". Sempre és un plaer llegir i compartir les vostres publicacions.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa