Quan no saber què dir cura

Una animació reflexiona sobre la diferència entre l'empatia i la simpatia

Arxivat a: Animació, La butaca

Ser prou valents per mostrar allò que a dins duem trencat. Procurar que la fragilitat dels altres també sigui una mica nostra. No imposar un somriure, o un tot anirà bé, quan no cal dir res. Brené Brown en aquesta animació creada per Katy Davis reflexiona sobre la diferència entre l’empatia i la simpatia. Apostant per conjugar, en passat, present i futur, un verb: connectar. 


1. L’empatia alimenta la connexió. La simpatia ens porta a la desconnexió.

2. Theresa Wiseman és una erudita en infermeria que va estudiar diverses professions en què és important l’empatia. I va proposar quatre atributs de l’empatia: tenir perspectiva, poder prendre la perspectiva de l’altra persona o reconèixer aquella perspectiva com a veritat d’aquella persona.

3. No emetre un judici (no és fàcil, sabent com arribem a gaudir fent-ho).

4. Reconèixer les emocions de les altres persones.

5. Comunicar-se-les.

6. L’empatia és ser sensible amb les altres persones.

7. Quan algú està atrapat en un forat profund i crida des del fons dient: “Estic atrapat, és fosc i estic aclaparat”. Baixem, mirem i diem: “Jo sé què vol dir estar aquí baix. No estàs sol.” La simpatia és: Oh, que malament, oi? Vols un sandwich?”

8. L’empatia és una elecció vulnerable. Perquè per poder-me connectar amb tu, he de connectar amb alguna cosa de dins meu que conegui aquest sentiment.

9. Gairebé mai, o mai, una resposta empàtica comença dient: “Almenys…” I ho fem sempre. Perquè quan algú comparteix alguna cosa molt dolorosa amb nosaltres provem de trobar-hi el cantó positiu.

10. “He tingut un avortament espontani”, “almenys saps que et pots quedar embarassada”. “Al John el faran fora de l’escola”,”almenys la Sara treu deus”.

11. A vegades davant les converses difícils provem de millorar la situació.

12. Si comparteixo alguna cosa molt difícil amb tu, preferiria que em diguessis: “No sé què dir, però gràcies per explicar-m’ho”.

13. Perquè la veritat és que gairebé mai una resposta pot millorar la situació.

14. El que millora la situació és la connexió.
 

Comentaris

    Anònim Març 15, 2018 1:16 am
    Es molt maco que algú t'escolti , però és molt difícil exterioritzar els sentiments......
    `@ngels Març 23, 2018 10:54 pm
    ...a vegades fem mal, sense voler! ...no en sabem + ....podem aprendre, si de veritat ho volem !!!!
    Criem92 Juny 27, 2020 12:13 pm
    La comprensió és un dels valors que em de potenciar per comunicar-nos i poder empatitzar vers els altres. La pena però no és un bon sentiment doncs igual que la simpatia, compadir l'altre mai és solució per una bona empatia.

Nou comentari