Música clàssica

La llum de Bach

La música del compositor és reinterpretada visualment en aquest vídeo hipnòtic

| 23/10/2018 a les 12:21h
Especial: Música
Arxivat a: La butaca, El clave ben temperat, Johann Sebastian Bach, músics clàssica, música, vídeo, Música clàssica
El 1722, Johann Sebastian Bach va començar una de les seves obres més ambicioses i que més influència han tingut en la música occidental, El clave ben temperat (Das wohltemperierte Klavier), un recull de preludis i fugues per a teclat escrits en totes les tonalitats majors i menors. D'aquestes composicions, agrupades en dos volums, unes de les més conegudes i versionades són el Preludi i Fuga núm. 1 en Do Major (BWV 846).

En aquest vídeo, l'artista Alan Warburton interpreta visualment aquestes dues peces de Bach a través de la notació gràfica, una alternativa a la notació de partitures tradicional que va evolucionar a la dècada de 1950 i sovint inclou símbols abstractes i codis visuals experimentals. Així doncs, els llums, la mida i disposició dels quals té relació amb la longitud i el to de la nota que representen, s'encenen coordinats amb la música que interpreta el pianista Pierre-Laurent Aimard. El resultat és aquest joc de llums i música hipnòtic.


 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El CaixaForum recorre els mites clàssics amb obres de les col·leccions del Prado
Imatge il·lustrativa
La Universitat de Barcelona ofereix una nova sessió del cicle de debats «Feminisme(s)»
Imatge il·lustrativa
El Macba dedica una exposició i una publicació a l'artista visual Tony Cokes
Imatge il·lustrativa
El Barcelona Dibuixa estimula la creativitat en tallers virtuals i presencials
Imatge il·lustrativa
La història de la dona que va plantar cara a la llei de segregació racial dels EEUU
Imatge il·lustrativa
Una animació relata amb tendresa els aprenentatges que neixen dels vincles familiars
Imatge il·lustrativa
Una animació mostra la importància de recuperar els somnis i la identitat
Imatge il·lustrativa
14 reflexions del cineasta, que deia que «necessàriament els personatges s'assemblen al seu autor»