Educació

Menys deures i més temps

Un anunci d'Ikea reivindica l'aprenentatge compartit a casa amb la família

Mestra, m'agradaria que ho sabessis

| 08/09/2016 a les 16:44h
Especial: Espot
Arxivat a: La butaca, anunci, educació, família, vídeo
Tenim tres croquetes i a cadascú n'hi toca un terç. Un tall de formatge és un triangle iscòsceles. Les cireres són Venus, la Terra i Mart; i la síndria, el sol. Aprofitem que ha caigut un ou per associar-ho amb la teoria de la gravetat de Newton.

"Els nostres fills dediquen massa temps a fer els deures. Això vol dir menys hores de joc i menys sopars familiars." Cenología és la proposta que fa el nou anunci d'Ikea. Més enllà de la intenció comercial, reivindica que cada casa també pot ser una mena d'escola. Que les agendes plenes de deures i les maletes carregades de llibres fan que la possibilitat de compartir aquest temps d'aprenentatge familiar s'empetiteixi. Tenim l'oportunitat d'educar millor, d'estimular la curiositat dels fills i de fer que relacionin allò que saben amb la vida que viuen.



 

COMENTARIS

Aprendrà jugant
Eva Sierra, 08/09/2016 a les 22:02
+36
-1
Tinc 60 anys , però sempre he cregut que hi ha d'haver un temps per cada cosa.
Quan jo surto de treballar, procuro gastar el meu temps en la família els amics o l' esbarjo.
No he entès mai , perquè els nens, quan surten de l'escola han de gastar el seu temps fent deures. És a dir seguir treballant.
Al final TOT el que tenim és TEMPS.
l'experiencia
Anònim, 09/09/2016 a les 06:44
+13
-3

Soc profesor i donc classes particulars .Els alumnes de ESO gasten dues horas per fer els exercicis, en aquest cas !Matemáticas, i desprès repasar la teoria. I es tan sol una asignatura. Aquest es un error del sistema educatiunque tenim.
Modes pedagògiques
Anònim, 09/09/2016 a les 16:45
+3
-3
Estic cansat de llegir i sentir crítiques als deures com si aquests fossin una invenció dels darrers anys. Fart d'haver de sentir que tot ha de canviar perquè l'educació actual està dissenyada pel segle XIX i bla, bla, bla.
Dues coses:
1. La nostra crítica als deures i al seu poc valor comporta, implícitament, una declaració d'inutilitat i d'incompetència dels propis enunciadors. Si la nostra generació va créixer amb els deures, i amb poc temps lliure i amb totes aquestes coses que ara trobem criticables hem d'admetre que o bé mentim, o bé estem dient que el resultat -nosaltres- és una catàstrofe
2. Els arguments que es fan servir per a criticar aquests i altres elements de l'escola són d'una falta de rigor, d'una superficialitat i d'una gratuïtat que em superen. M'entren ganes de dir-li a tothom que pensi una mica abans de dir coses que són simples tuits, idees llançades a l'aire i potser provocades per l'anècdota però que no s'han parat a pensar el que impliquen.
Ens compren?
Anònim, 10/09/2016 a les 11:27
+5
-2
Molt interessant el fons de l'anunci.
Però patètic que una casa comercial que la seva única finalitat és fer diners, ens hagi de dirigir la línia pedagògica del país.
Deures... No es pot desconectar de tants deures o que?! - Deureeeees i + Explicacions a clase
Anònim, 10/09/2016 a les 13:48
+1
-3
Soc una alumna que hauria de fer 2n d'ESO. El dia 12 comenso a fer 1r d'ESO i crec que sera molt dur, perquè si a sisè demanaven un munt de deures imagineuvos a 1r... Es increible, els deures a l'escola a casa no! NO podem ni disfruta de la nostra infancia. Es per desconectar de tnts deures... I els deures que es fasin a l'escola, i que els mes menuts puguin disfrutar.
Sort que ets professor....
Anònim, 10/09/2016 a les 14:44
+9
-0
Una desena de faltes en 5 línies. "Ole tu"
Estupendo el anuncio
Maribel Olmedo, 10/09/2016 a les 16:52
+0
-2
Soy madre de un niño de doce años.Hay dias de jornada escolar eterna. Necesitan tiempo libre. Voto por la vida " slow"
Tot sobre els deures
Josep Maria Mora, 10/09/2016 a les 17:29
+1
-0
L'anuci es de una casa Sueca
Anònim, 10/09/2016 a les 18:53
+4
-1
El problema de l'educació del nostre País, es el sistema. Seguim una manera d'ensenyar passada de moda. Els nostres fills/es,fan masses hores, amb 4-5hores de classe, tindrien suficient per poder després fer altres activitats, on podrien aplicar els seus aprenentatges, fen uns deures d forma més activa. L'anunci m'agrada força, però la realitat es q quand tots arrivem a casa ja son mes tard de les 21h, poc s'explica només els problemes entre companys i d'algun professor q els ha fet una pregunta q no era del temari. Els continguts d'algunes assignatures estàn absolets i no son necessaris per la societat del futur, el sistema tindria que preparar millor als nens-joves per una millor societat. I per això és necessari un canvi d'actitut i d'horaris per poder gaudir més dl temps.
El mateix criteri per a tots?
Professor, 11/09/2016 a les 15:38
+3
-0
Jornada laboral 8 hores, en alguns casos 6 dies a la setmana. És el més normal al món laboral.

Estudis. Normalment 5-6 hores diàries. No treballen les mateixes hores els nostres alumnes, els nostres nens. Ho igualem? Doncs unes 2-3 hores de deures s'iguala. Ais no, espera, que els pares volen que el nen faci algun esport, música, anglès, repàs... i quan arriba tothom a casa a les 9 de la nit, clar, els pares no volen treballar, volen "gaudir de la família" i no ajudar als nens a fer els deures.

Doncs dos errors hi ha.

1. Els pares no han d'ajudar a fer els deures, les escoles han de donar eines per a resoldre els problemes: apunts de classe, recursos online, el llibre de text... problemes que els nens poden resoldre per si sols. Cert que alguns pares VOLEN fer els deures perquè així els nens queden més bé... quina "ajuda"...

2. I si apuntes el nen/a a menys extraescolars? Molts pares volen tenir el nen ocupat durant el dia, potser perquè tots els adults treballen, o bé perquè simplement han de tenir els nens ocupats. Així el problema no són els deures de l'escola, no?

Jo sempre miro la meva experiència personal. Sortia de l'escola a les 5, Berenava i feia deures un parell d'hores, anava a entrenar alguns dies, d'altres a anglès, i a les 9 a casa amb la feina feta. Els caps de setmana, rarament feia res, perquè ja ho havia fet quan tocava. I si tenia molta feina no anava a entrenar. He fet carrera i porto 13 anys treballant, tinc diversos títols en idiomes i segueixo entrenant. He sortit prou bé :-)
Per l'usuari "l'experiencia"
al·ludit, 11/09/2016 a les 16:08
+3
-0
1. experiència, amb accent
2. Sóc, amb accent
3. professor, dues S
4. dono, no "donc"
5. d'ESO, no de ESO
6. hores, acabat en ES
7. Matemàtiques, en català
8. després, accent tancat
9. repassar, dues S
10. és, amb accent (dues vegades)
11. assignatura, dues S

Potser l'altre error és la pobre qualitat dels professors de repàs no? Molts estudiants o gent que no té formació i que ha fet 4 classes ja es creu amb experiència i a vegades no saben ni escriure amb nivell C. Jo mateix he estat professor de repàs i et puc dir que MOLTES (no totes) vegades els nens venen a que el "profe de repàs" els faci els deures perquè paguen. I els pares se'm queixaven que el nen suspenia estant els deures bé (WTF???).

Et puc dir que els nens que escolten i posen atenció a classe tenen la meitat de la feina feta, si no més.

Per cert, de res per les correccions :)
Educar sense deures, no són tuits ni modes
Tortuisa, 13/09/2016 a les 12:44
+0
-0
Sóc mare i he estat alumna, amb deures, i no em considero un resultat catastròfic, com s'ha dit abans.
Considero imprescindible deixar temps a la canalla per poder disfrutar del temps lliure un cop acabada la "jornada escolar", jugar, llegir o el que cadascú trobi com a millor opció, fins i tot aburrir-se, això fa volar la imaginació, molt necessària i cada cop menys cuidada.
Després de 8 hores treballant i aprenent coses, s'ha de descansar. O és que els adults no desitgem descansar quan acabem de treballar?
Deures??!!!, fa molts anys que hi ha diverses possibilitats educatives escolars, també anomenades línies pedagògiques, així que no és cap invenció de fa 2 dies, ni cap tuit ni cap moda.
L'anunci, és d'una empresa sueca, i ja fa temps que els seus anuncis són provocadors, potser aquest el que més, però cal pensar en quin model educatiu utilitzen al seu país i de quines condicions socials gaudeixen.
Caldria que les polítiques del nostre país milloressin, i molt, les condicions socials i laborals.
Caldria, també, que molts pares i mares dediquéssin més temps a la canalla: jugar amb ells, llegir amb ells, mirar pel.lícules amb ells, ..., ja que és possible tenir una educació diferent, més divertida i més participativa.