Educar per créixer. Per entendre el món explorant-lo amb tots els sentits. Per compartir la vida i cada aprenentatge. Per guanyar confiança i, per què no?, per gaudir, per aprendre a ser feliç. L’educació en el lleure és un dels pilars de molts infants. És també una oportunitat per créixer per dins i per fora, per conviure amb la natura, amb els companys, amb els valors més humans.

La Fundació Carulla vol homenatjar la feina de les entitats que s’hi involucren, des de la passió i el compromís, tot convocant els XIII Premis d’Educació en el Lleure. En total són cinc reconeixements, cadascun dotat amb 4.000 euros. Així doncs, per una banda n’hi ha tres destinats a promoure iniciatives noves. I per altra banda, dos més: el reconeixement a una experiència feta per joves i/o per a joves, i a la trajectòria d’una entitat. A més a més, la Fundació Carulla ajudarà els projectes guanyadors amb un acompanyament metodològic per part de professionals del món de l’educació en el lleure. Les bases i les inscripcions es poden consultar en aquest enllaç. Fem un repàs per l’ànima d’aquesta convocatòria de la mà de Marta Esteve, directora de la Fundació Carulla.

Foto: Neromare Design


1. Hem apostat per l’educació en el lleure perquè creiem que és en aquests espais on es produeix un aprenentatge en valors de manera informal i natural.

2. Els esplais i els caus són llocs per treballar la cohesió social.

3. En els espais de lleure es treballa des del valor de la cooperació i la solidaritat, fins a la força del grup.

4. Creiem que té un potencial transformador molt gran.

5. Un dels valors de l’educació en el lleure és el treball des del barri i amb la gent del barri.

6. El voluntariat i el compromís socials és el que fa possible l’educació en el lleure. Els monitors són voluntaris, i això és un aprenentatge de per vida.

7. Els monitors tenen entre 16 i 20 anys, són molt joves i es troben amb realitats que no sempre són fàcils de fer-hi front, com la interculturalitat o la inclusió de col·lectius més desafavorits.

8. La novetat d’aquest any és l’acompanyament metodològic: oferim un premi per als esplais o caus que ens plantegin un repte. Que ens diguin: volem fer això, perquè hi ha aquesta necessitat en aquest barri. Però no només ens fa falta una dotació econòmica, sinó l’ajuda d’experts.

9. Volem premiar aquells esplais que ens plantegin activitats que tinguin en compte el treball en xarxa, que es plantegin la inclusió de col·lectius més desafavorits i que treballin des de la perspectiva de la interculturalitat.

10. Aquest any plantegem l’acompanyament de dues persones que tenen l’expertesa, que han sigut monitors i han treballat en el lleure, però que s’han format i estan treballant un d’ells en el sector de la interculturalitat i l’altre en serveis socials.

11. Des del lleure no només es treballa el lleure sinó també el compromís amb la comunitat.

12. És un aprenentatge de base, toca el que és més essencial.

13. Hi ha els valors com l’estima a l’altre, aprendre de l’altre i amb l’altre, la igualtat.

14. L’educació en el lleure és una base molt sòlida i transformadora.

Nou comentari

El piano

Comparteix

No ho puc fer per tu

Si ets bo per començar, també vull veure si ho acabes
Comparteix

Last Dance

It's my last chance/ For romance tonight
Comparteix

Chiquitita

Si es que tan triste estás/ para qué quieres callarlo
Comparteix

La Gymnopédie de Satie

Escoltem una de les peces més conegudes del compositor francès

Passadís

Equipo Crónica. Sense títol, 1972. Aquarel·la i guaix sobre teixit, 54 x 39 cm.
Comparteix

Tots van ser Picasso

Els Espais Volart exposen la col·lecció de 400 tapets decorats per artistes i escriptors en solidaritat amb el pintor
Comparteix

La Venus de Botticelli

14 obres d'un dels artistes més reconeguts del primer Renaixement
Comparteix

La soledat segons Hopper

14 obres de l'artista més representatiu de la pintura estatudinenca del segle XX
Comparteix

Soc infermer i només tinc dues mans

14 il·lustracions sobre la rutina del personal sanitari

Comparteix