Presa de terra

Escalfor

Em cal creure que la veuré cremar tota, que no em moriré abans

| 09/01/2019 a les 11:19h
Especial: Presa de terra
Arxivat a: Cambres pròpies, Presa de terra
Imatge il·lustrativa
Eva Armisén
És tan estrany que tingui un cos, que estigui dins d'un cos
Mircea Cartarescu, Solenoide
 

Fins fa poc, no li tenia presa la mida. Ara ja sé que dues tones de llenya em duren tant com l'hivern més llarg. Aquest cop n'he comprat mitja tona. Em cal creure que la veuré cremar tota, que no em moriré abans.

Davant les flames el món passa d'una altra manera. L'espai i el temps dansen com volen i jo, que no ballo ni bec, m'embriago de groc i d'ombres i ja no em fan mal les mans ni em ploren els records.

La metàfora és fàcil: som guspires en un mar de cendra, punts de llum en una foscor per sempre. Però som també cossos –és tan estrany tenir un cos, estar dins d'un cos. Cossos nascuts d'espurnes antigues que ens sentim protegits a la vora del foc.
 
Eva Piquer

COMENTARIS

Sentiment
Maria Armengol Rota, 09/01/2019 a les 22:02
+11
-0
M’agrada com escrius Eva, tenen tant sentiment les teves lletres que esperó cada dia els teus escrits!
Bona nit maca.
Plor
mobllach, 09/01/2019 a les 23:53
+5
-0
“Punts de llum en una foscor per sempre”, m’ha arribat a l’ànima.
SOM ESPURNES
Martí 6cart, 10/01/2019 a les 01:47
+5
-0
COM SI FOS AHIR

Com l'estel caigut
acaronant la foscor
vas venir lluent.

Com un tros de pà
el futur ben agafat
sota el meu braç.

Com les espurnes
guspirejant frec a frec
al caliu del foc.

Com si la llum fos
que s'apaga tot roent
esclafant el cor.

El somni s'ha fos
ja només queda el fum
amb l'olor d'incens.

ESCLAT DE FULGOR
BRILLANTOR I RESPLENDOR
LLUMINOSITAT
Deltebre
M.T.B, 10/01/2019 a les 07:50
+1
-0
Es tan tendre...fas que meu imagine tot ..ho veig tan clar ..graçies !
*
Ferran coves, 10/01/2019 a les 08:04
+0
-0
Vaig veure el teu post a Instagram, i de seguida vaig pensar en com ens quedem "encantats" mirant el foc o el mar... si és que ens ve de lluny dels nostres avantpassats, o potser no.
TRISTESA
Pilar Foix, 10/01/2019 a les 08:29
+4
-0
Saps que m'encanten els teus textos, Eva, però friso per llegir-te alegre, cada dia una mica més. Una abraçada.
El foc
CONCEPCIÓ ARNAU, 10/01/2019 a les 09:40
+1
-0
El foc encanta l'ànima. M'ha agradat molt el teu escrit. M'ha dut molts records. Un petó.
I al fons, foc d'amor
Maria vp, 10/01/2019 a les 22:39
+1
-1
Sempre m'agrada gaudir d'aquest petit i gran plaer, Eva.
El foc d'una llar escalfa el cos i l'ànima.
I tens tota la raó: davant les flames el món passa d'una altra manera. L'espai i el temps dansen com volen...
Malauradament, tot crema. Fins que reneix la flama de nou,
I llavors, no t'oblidis d'anar posant-hi més llenya, perquè l'escalfor pot ser eterna.
I tu ho saps.
Gràcies per recordar-me els moments a la vora del foc.
I ho diré malament i serà veritat
glòria olivella, 11/01/2019 a les 08:09
+0
-0
Vaig córrer de l’ARA-dissabte a la meva biblioteca de capçalera-dilluns i ja vaig per la pàgina 166. No és amic meu encara en Mircea (la noieta nua de cinquanta metres de llargada em costa molt, però el part a l’hospital emblanquinat junt amb els núvols m’entusiasma), però ja sóc fan de la traductora. Chapeau! Antònia Escandell.
Aquest comentari potser no toca aquí, però ja sabeu, Eva i Eva, que els vostres mots i dibuixos m'enamoren sempre. Gràcies.
Serenor
Maria Assumpció , 11/01/2019 a les 08:59
+0
-0
Rialles, històries, mirades, pensaments que se'ns escapen davant d'un bon foc, és veritat, davant de la llar de foc, el món s'atura i la consciència es perd, m'agrada abandonar-me, deixar-me caure, al cap del dia, quan regne el silenci i res es mou, quan m'envolta la foscor i m'il.lumina el foc, caic estesa, entregada i lliure, sense dolor davant del foc encès i abrasador. 🔥
Serenor
L'Horta Sud, 12/01/2019 a les 20:22
+0
-0
És cert davant de la llar la serenor ens vesteix. Fas poética Eva.
M'agrada com escrius. Per cert la ilustració molt bona.
Gràcies per estar.
mans i records
Anònim, 15/01/2019 a les 10:43
+0
-0
"i ja no em fan mal les mans ni em ploren els records". Preciós! Una abraçada, Eva.
Joana