Presa de terra

Escombrarem pètals liles

Se't planten al davant un dissabte i a veure qui els diu que no n'hi ha per tant

| 03/04/2019 a les 07:03h
Especial: Presa de terra
Arxivat a: Cambres pròpies, Presa de terra
Imatge il·lustrativa
Eva Armisén
Ja han florit els arbres del meu carrer. És una espècie impacient i desordenada: les flors surten al març damunt les branques nues. Es coneix com l'arbre de l'amor –pels cors que dibuixen les fulles– o com l'arbre de Judea. Diu el mite que d'un arbre així és d'on es va penjar Judes havent traït Jesucrist.
 
Són insolents, les flors. Es creuen immortals o qui sap què. Millors. Se't planten al davant un dissabte i a veure qui els diu que no n'hi ha per tant, que són boniques però duraran poc. Que les he vist per casualitat i sense delit, mentre llençava la brossa orgànica al contenidor.
 
Reconec que m'han cridat l'atenció, que m'he acostat a mirar-les bé, que en una altra vida hauria aplaudit i tot. Però no em vull deixar enlluernar per tanta bellesa caduca. La pressa per destacar quedarà aviat en no-res: demà o demà passat escombrarem pètals liles.
 
Jo també vaig ser una flor presumida. He viscut prou per comprendre que la lloança la mereix el tronc.
 
Eva Piquer

COMENTARIS

M'agrada!
Dolors S., 03/04/2019 a les 09:34
+20
-2
Espectacular il·lustració, com sempre.
gràcies
Sandra Permanyer, 03/04/2019 a les 10:02
+3
-0
M'ha encantat. I no és el primer cop ni el segon. Gràcies, Eva. Gràcies, Eves.
Ull
Rosese, 04/04/2019 a les 15:52
+3
-0
Com sempre creiem que la natura està al nostre servei!!! Molt bona reflexió!dibuix entra a l'ànima
Bellesa caduca?
Anònim, 04/04/2019 a les 20:51
+5
-0
La bellesa no caduca. La bellesa es renova. A cada any que passa la renovem amb la mirada dels sentiments.
Precios
Victòria luque, 05/04/2019 a les 06:36
+2
-0
Gracies bonic text preciosa reflexió màgics colors,com sempre m encanta els vostres dibuixos i textes,al llegir aquest m hi transportat hi vist el carrer i l arbre
Gracies Eva i Eva
Bella
Anònim, 05/04/2019 a les 09:01
+0
-0
Encara estàs trista...
Bellesa i terior
Anònim, 05/04/2019 a les 23:20
+6
-0
Tothom pot florir a partir de fusta. Però per fer fusta calen anys.
Les flors del meu jardi
Merce G.M., 06/04/2019 a les 19:26
+2
-0
Plantem llavors I fem creixer flors....pero hem d.agrair de gaudir d.un paisatge esplendid I meravellos ... i son per vosaltres abelles que ens regaleu la dolça mel I alimenteu la nostra terra.
Arribat la primavera
Anònim, 08/04/2019 a les 16:19
+0
-0
Gràcies Eves
Realisme.
Anònim, 08/04/2019 a les 20:29
+1
-0
Bona reflexió , una mica trist.
Bravo!
Alícia Andreu, 09/04/2019 a les 12:38
+0
-0
Bravo, Eva!

I el dibuix, molt bonic també.

Gràcies



Interioritat
Montboschsau, 10/04/2019 a les 11:12
+0
-0
Aquest text és la fusió d'interioritat ( el text, les paraules, el dir) i exterioritat( la il·lustració, els colors, el traç) precioses! Gràcies!!
Vell-a/ bell-a
D’olors, 13/04/2019 a les 09:30
+1
-0
I què cofoi el tronc!! D’engalanar-se any rera any amb les seves flors…, que no li manqui la il·lusió☺️
acompanyo el comentari de "Bellesa caduca?"
Nònima, 21/04/2019 a les 18:34
+0
-0
Bonic dibuix i bonic poema.
M'agrada, però, un comentari que li fa una persona "Anònim" que hi diu : Sí, ho crec. La bellesa no caduca, la meva experiència és que creix, no només en l'aspecte visual o de l'olor, també en textura, en sabor, en ànima. Això sí. Ha d'estar en el teu ànim, el cultivar-la, i...també en els ulls de qui mira, ha d'estar la capacitat de veure més enllà del que és evident.
Pensa en els arbres
Soni, 18/05/2019 a les 13:54
+0
-0
La bellesa interior és la que captiva de veritat i la única que perdura.