Presa de terra

Cinquanta

Em sento vella, porto posada la nena

| 29/05/2019 a les 08:37h
Especial: Presa de terra
Arxivat a: Cambres pròpies, Presa de terra
Imatge il·lustrativa
Eva Armisén
"Et penses que no et passarà mai, que no et pot passar, que tu ets l'única persona al món a qui cap d'aquestes coses no passarà mai, i llavors, una per una, et comencen a passar totes, de la mateixa manera que passen a tothom". Paul Auster, Diari d'hivern

"Als vint-i-tres anys jo no tenia manera de saber que la frase «la vida és curta» vol dir alguna cosa". Siri Hustvedt, Records del futur



Les coses que no m'havien de passar mai –però sí– m'han deixat masegada, plena de boira baixa, buida dels plans que ja no. Sort d'aquest tros de cel, de les roses que han florit tard, del pati amb llimacs que hi desfilen quan plou, del meu mar de sempre.
 
Tinc una motxilla nova de cuir, la pedra que vaig domesticar fa segles, piles de llibres damunt de cada taula. Escric un diari d'hivern que m'ennuvola els estius. Però avui el dia és llarg, la Hustvedt parla de mi i torno a dur sandàlies.
 
Em sento vella, porto posada la nena. Qui m'ho havia de dir: en faig cinquanta.
 
Eva Piquer

COMENTARIS

Gràcies Eva!
Litetamona, 29/05/2019 a les 22:49
+15
-1
Quantes vegades jo havia pensat això mateix: això a mi ... no em passarà, ni això ... I ara, amb més de seixanta ja sé que sí m'han passat algunes coses. I, sí, tot això et fa sentir diferent, és "vella" la paraula?.

Com m'agradaria poder agafar-me a aquest cel, a aquestes roses, a aquest pati ... i al mar.

Quanta poesia per dir-ho tan bonic !!!

Gràcies Eva!
Gràcies
Jordi Ferrer Cassina, 29/05/2019 a les 23:01
+2
-1
Gràcies per les paraules
Molts d anys!,
CatalinaAnònim, 29/05/2019 a les 23:54
+1
-1
Per molts d anys!Una dolça abraçada.
Peri ets una nena MOLT GRAN
Anònim, 30/05/2019 a les 06:24
+11
-2
Encara no ho saps Eva, perquè tot just hi arribes ara , pero ès una època sensacional. Ara et vénen els GRANS aprenentatges, els grans moments, els nens es fan grans, peró grans decdebó, els grans agraïments, els grans enyoraments, peró també els grans moments , els ke passaràs amb la gran Eva. Moltes felicitats !
em comencen a siular les orelles...
NÚRIA AGUILÓ, 30/05/2019 a les 09:16
+25
-0
Em sento igual!! quant era jove (d'edat) pensava "...uff que enfora queda això dels cinquanta" però ara ja en comencen a siular les orelles... Em sento igual de jove que fa 30 anys, però...m'escarrufa sentir la paraula "Senyora", gaudeixo igual d'un dia de platja, però ara començo a plantejar-me, que estaria millor amb cadireta; en fot tant, no poder llevar-me els pels de les celles perquè no hi veig!! i portar les ulleres és un fàstic!! és junten ses hormones femenines revolucionades de la meva filla adolescent amb les meves que ja van de "capa caída" Segueixo igual de revolucionaria que fa 30 anys, però abans no hi cabia cap dubta en el sac de la intransigència i ara tot son intransigències en el sac de les dubtes. si no et vaig bé i no t'agrado, és el teu problema. JO EM SENTO BÉ. això és suficient. i em dius EGOISTA? No estimat/da això és diu: MADURESA
La rosa de la vida
Anònimmarta cairol, 30/05/2019 a les 12:01
+2
-3
Yo tambe o había.
Mes ven dit no o pensaba.
Ara las mevas filles tampoco o piensen
Prou fine tenen am altres coses
Pero harina un día com ara 68 anys que pensó cuanta rao tenia la meca mare
A mí me está pasantía el mateix
La rosa de la vida que mai para de rodar
Per molts anys!! i gràcies pels mots
Anònima, 30/05/2019 a les 12:56
+4
-0
Jo no ho pensava si em passarien o no totes les coses que veia i ...plas... 50, veig que sí que me'n passen.
Algunes d'aquestes coses es converteixen en cops durs, molt durs però et vas refen ,més o menys magullada.
I ... de nou ..plas.. ja 60, sensació de tancar etapes, seguir amb les que queden procurant no mirar gaire enrera.
Les teves reflexions acompanyen molt. No deixis de compartir-les, omplen molt.
Una abraçada
Vella? No. Una bella dona
Montserrat Sobrevias, 30/05/2019 a les 13:12
+7
-0
Amb una nena tan ben posada et sents vella?

Només has de fer un canvi de lletra i et sentiràs una bella dona. Després de llegir-te i d' haver-me corregit algun escrit; puc dir que encara que estiguis masegada, estàs envoltada de bellesa artística, de la bella mar, de bellíssimes persones com tu mateixa. Segur que tot això se t'encomana i sinó, tot i la boira, com podries transmetre tan bells sentiments?
Que bonic
Susanna Martorell, 30/05/2019 a les 14:03
+1
-0
Per molts anys!
Gràcies Eva!
Litetamona, 30/05/2019 a les 14:04
+1
-0
Quantes vegades jo havia pensat això mateix: això a mi ... no em passarà, ni això ... I ara, amb més de seixanta ja sé que sí m'han passat algunes coses. I, sí, tot això et fa sentir diferent, és "vella" la paraula?.

Com m'agradaria poder agafar-me a aquest cel, a aquestes roses, a aquest pati ... i al mar.

Quanta poesia per dir-ho tan bonic !!!

Gràcies Eva!
Sento la teva tristor
Escorpina, 30/05/2019 a les 15:41
+1
-0
Sento la teva tristor Eva, jo en tinc 61.... i dos néts
No et conec però crec que ets una dona preciosa per dins i per fora.
Aprofita'ls

et guanyo de molt. I prou bé.
glòria olivella, 30/05/2019 a les 19:02
+0
-0
Nena,
No portes sandàlies ni vestit ni ulleres. C'est toi?
Vaig pel segon de la Hustvedt. Aviat recordaré el futur, espero.
Et desitjo coses bones cada dia i roses i cel blau. I el mar.
Només és una xifra...
Anna54, 31/05/2019 a les 11:00
+1
-0
I es que no podem evitar-ho, però no hi fa res.
I jo en tinc 64 i 5 néts...
I ara començo de nou.

Petons.
Cinquantes
BEL MUT , 31/05/2019 a les 15:00
+0
-0
Les del 69 en feim cinquanta i ho explicam bellament.

És molt bonica la teva pedra domesticada, més que la meva pedra decorada. T'he de confessar una cosa que ja t'havia dit a "El Monterrey", en el meu cas encara puc dir "un petit detall: gairebé en fa cinquanta" per molts pocs dies. En caducar ho llev.
Una abraçada
Felicitats
iolanda seguí, 31/05/2019 a les 22:10
+0
-0
Moltes felicitats! Una dona creativa com tu sempre porta la nena dintre. M'encanta el què escrius. Ets jove d'esperit i amb un preciós camí. Catorze14 és un projecte que em te enamorada! Demana un desig!
Por...
Martona1488, 01/06/2019 a les 05:56
+0
-0
Doncs Eva, jo en tinc 31 i em fa por arribar als 50. Em fa por pensar q algun dia diré adéu al 3. Aqiest 3 q vaig agafar amb tantes ganes i a aquest 3 q afronto, amb tantes ganes.

I et diré q fins i tot em fa por tenir por pq el temps vola.. i tenir por me'l fa perdre!
Gràcies
Conxa B., 01/06/2019 a les 12:25
+0
-0
Moltes felicitats i per molts anys,
La vida la planejem i ella va per un altre camí ...però cada dia és diferent..avui comença un altre moment, el ahir pesa i el demà estimula...però és pasat i futur.